Hoe verkoop ik mijn oude auto?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Lieve
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:43
Locatie: Oost-Vlaanderen

Hoe verkoop ik mijn oude auto?

Bericht door Lieve »

Ik heb binnenkort een nieuwe auto.
Ik zou mijn oude auto ofwel aan de garage overlaten ofwel aan mijn zus verkopen (aan dezelfde overnameprijs).
Aan de garage overlaten is natuurlijk het makkelijkst, dan moet ik niets doen. Maar als ik mijn zus een plezier kan doen wil ik dat natuurlijk graag doen.

Wat moet ik doen om legaal mijn autootje door te verkopen aan mijn zus,
wetende dat zijn in Nederland woont?
groetjes, Lieve
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Voor jou persoonlijk veranderd er niet veel dacht ik.
Kontraktje opmaken met merk, chassisnummer, overeengekomen prijs, handtekening en de kous is af.

Makkelijkste zou mischien zijn eerst tot bij je zus te rijden ermee in Nederland om transportkosten en dergelijke te vermijden en je met een ander voertuig en met je nummerplaat tot bij je nieuwe voertuig te laten brengen.
Verder is het dan aan je zus om zich (meestal via de verzekeringsagent) in orde te stellen met de Nederlandse wetgeving.
Zorg er wel voor dat je voertuig, wanneer er geen nummerplaat en dus ook geen verzekering meer is, niet op de openbare weg staat.
Lieve
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:43
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Lieve »

OK Bedankt. :D
Ik moet dus niet naar de schouwing.

Ik weet ondertussen ook dat hij moet 'ingevoerd' worden (douane) en deze link geeft daarover alle uitleg.

Dus mijn probleem is opgelost :D
groetjes, Lieve
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Wanneer je je auto naar het buitenland exporteerd moet je in België inderdaad niet naar de keuring.
Wie voor de keuring in Nederland zal moeten instaan zal je best met je zus overeenkomen.
Of het mogelijk is om met je Belgische kentekenplaat je auto in Nederland te laten keuren, om de rompslomp van de eendagsplaat te vermijden, weet ik niet.
Daarvoor zal je best effe apeldoorn (of het keuringsstation in kwestie) bellen. :wink: :lol: :lol: :lol:
Lieve
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:43
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Lieve »

Ja, ik heb ondertussen met m'n zus al afgesproken dat zij voor alles zorgt, aangezien alles toch ginder moet in orde gebracht worden.
Ik moet alleen de auto tot ginder rijden en m'n man rijdt dan met zijn eigen auto mee, want ik moet wel teruggeraken he :wink:
(en mijn nummerplaten die neem ik terug mee)
groetjes, Lieve
Inazuma
Berichten: 11417
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Duitsland aanvaardt onze "keuring voor verkoop" / 2de handskeuring zondermeer.

Misschien doen de Nederlanders dat ook wel :?:
Lieve
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:43
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Lieve »

ja, kan wel zijn. Maar als het niet echt moet, ga ik hier niet naar de keuring hoor :P .
groetjes, Lieve
Plaats reactie