een van de testvragen was :
B - 15
Wanneer verbruikt je voertuig de meeste brandstof?
A/ Je rijdt 30 minuten maximaal 50 km/uur in een stad.
B/ Je rijdt 30 minuten maximaal 120 km/uur op een autosnelweg.
het antwoord volgens de makers is antwoord a maar dat dacht ik zelf niet
het verbruik per km is misschien wel hoger maar op de snelweg rij je over het algemeen minimaal 100 en in het stadsverkeer sta je ook vaak stil voor een stoplicht o.i.d en de vraag gaat over een tijdsduur van 30 min ?? wat is het juiste antwoord volgens jullie??
test vraag over verbruik in de stad en op de snelweg
-
GRO
- Administrator
Je moet bij een vraag nooit extra zaken bijfantaseren.
Er staat in die vraag vb niet dat je op die autosnelweg een hele tijd in een file rijdt etc.
Er staat in de vraag niet dat binnen de bebouwde kom voor lichten staat etc.
Ga ervan uit dat je op de snelweg gewoon doorlopend 120 kunt rijden en binnen de bebouwde kom gewoon 50. (Het lis is altijd groen en het is een zondag, zonder verkeer)
En anders lees je i.p.v. bebouwde kom, dat het op een gewone rijbaan is.
Er staat in die vraag vb niet dat je op die autosnelweg een hele tijd in een file rijdt etc.
Er staat in de vraag niet dat binnen de bebouwde kom voor lichten staat etc.
Ga ervan uit dat je op de snelweg gewoon doorlopend 120 kunt rijden en binnen de bebouwde kom gewoon 50. (Het lis is altijd groen en het is een zondag, zonder verkeer)
En anders lees je i.p.v. bebouwde kom, dat het op een gewone rijbaan is.
-
Zohan
Wel...
Tegen 50km/u In 3de versnelling draaid de motor van mijn wagen Ongeveer 2000 Toeren/minut
Wanneer ik dan in 4de 50km/u rij draaid de motor maar op ongeveer 1500 toeren/minuten
Tegen 120Km/u in 5de versnelling (mijn wagen heeft maar 5 versnellingen) draaid de motor op bijna 3000 toeren/minuten
Hoe meer toeren je motor maakt hoe meer je verbruikt
Dus hier heb je het antwoord op je vraag
Tegen 50km/u In 3de versnelling draaid de motor van mijn wagen Ongeveer 2000 Toeren/minut
Wanneer ik dan in 4de 50km/u rij draaid de motor maar op ongeveer 1500 toeren/minuten
Tegen 120Km/u in 5de versnelling (mijn wagen heeft maar 5 versnellingen) draaid de motor op bijna 3000 toeren/minuten
Hoe meer toeren je motor maakt hoe meer je verbruikt
Dus hier heb je het antwoord op je vraag
-
GRO
- Administrator
Bedoeling van de vraag is aan te tonen dat je in de stad meer verbruikt.
Als je een half uur in de stad rijdt, dan heb je vele keren moeten stoppen (lichten, kruispunten...) en telkens weer vertrekken, schakelen etc...
Op de snelweg rijdt je een constante snelheid, hoef je niet te schakelen etc.
Misschien is de vraag toch ongelukkig geformuleerd.
Als je een half uur in de stad rijdt, dan heb je vele keren moeten stoppen (lichten, kruispunten...) en telkens weer vertrekken, schakelen etc...
Op de snelweg rijdt je een constante snelheid, hoef je niet te schakelen etc.
Misschien is de vraag toch ongelukkig geformuleerd.