Boeken Flor Koninckx

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Evelien

Boeken Flor Koninckx

Bericht door Evelien »

Hallo, ik heb voor het theoretisch examen geleerd uit de boeken van Flor Koninckx (autorijden van A tot Z + het oefenboek) en wou ter controle nog even jullie theorie en vragen doorlopen.
Maar ik heb opgemerkt dat er sommige verschillen inzitten! (bv. het uitrekenen van de remafstand bij nat weer is anders en in het boek zegt men dat men ALTIJD met 30 km/uur over een verhoogde inrichting moet rijden, ...)
Mijn vraag is dus: moet ik op het examen meer rekening houden met de theorie op deze site of de theorie uit mijn boeken ?

Danku .
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste

Je moet jezelf de vraag stellen of je zeker van de eerste keer wil slagen of niet.

Als je van de eerste keer wil slagen, dan moet je ONZE LEERMETHODE volgen. Die staat bovenaan de site.

Onze leermethode is zonder boekskes van Flor, maar de theorie leren van via de SITE, dan de oefenvragen maken per hoofdstuk en als je alles kent pas de proefexamens (eerst reeks per reeks en daarna ad randum)

Al zo vele jongeren hebben op dit forum een bericht geplaatst dat ze eerst met een boek van Flor hadden geleerd en niet geslaagd waren.

Daarom staat ook op de pagina: ONZE LEERMETHODE: &quotleren uit een of ander handboek en hier wat oefeningen of proefexamens komen maken is geen garantie om te slagen&quot.
Inazuma
Berichten: 11417
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Boeken Flor Koninckx

Bericht door Inazuma »

Evelien schreef: en in het boek zegt men dat men ALTIJD met 30 km/uur over een verhoogde inrichting moet rijden, ...)
De wegcode verandert tegenwoordig sneller dan Flor nieuwe uitgaven kan laten drukken.

Flor Koninckx was Rijkswachter, en kwam op TV de officiële lijn vertellen - in de boekjes is dat niet anders.

Tussen hoe het zou moeten zijn volgens de wegcode, en hoe het in de praktijk uitgewerkt werd door de wegbeheerder, gaapt geregeld een enorme kloof - de vele onregelmatige verhoogde inrichtingen zijn een goede illustratie.

Maar dat kon of kan Flor natuurlijk niet op TV komen uitleggen ...
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb ook het boek van Flor Koninckx gekocht omdat ik na het lezen en leren van jullie site niet op al mijn vragen een antwoord had. Zo kwam ik in de oefenvragen vragen tegen waarvoor op de site geen antwoorden stonden. Mijn broer heeft jullie site gebruikt en examen gedaan, hij zei ook dat ondanks dat hij alles kende en alle oefenvragen gemaakt had hij niet alles kon oplossen. Er waren vragen bij waarvan het antwoord niet op de site staat.
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Geef zo eens één voorbeeld van één vraag die je via onze site niet zou kunnen oplossen.

Al wat je voor het GOCA examen moet kennen staat op de site. Zelfs de vragen vind je op de site.

Wat je echt niet moet kennen en weten en waarover absoluut niets wordt gevraagd staat er niet.
Gast

Bericht door Gast »

Dit is gewoon een voorbeeld van een vraag die tussen de oefenvragen staat maar niet in de theorie: Moet een postbode die met de auto pakjes van het ene naar het andere huis brengt een veiligheidsgordel dragen?

Het is niet die die ik in gedachte had maar wel de 1ste die ik tegenkwam toen ik oefenvragen begon in te vullen. Ik herriner mij vaag nog een andere vraag waarin iets gevraagd wordt over verzekeringspapieren bij een ongeval of iets dergelijks. Mijn punt is dat er wel genoeg voorbeelden zijn.

Ik ben er vrij zeker van dat ook niet alles in het boek van Flor staat maar als ik de bijde combineer zal het wel lukken.
Bobby

Bericht door Bobby »

Dit is gewoon een voorbeeld van een vraag die tussen de oefenvragen staat maar niet in de theorie: Moet een postbode die met de auto pakjes van het ene naar het andere huis brengt een veiligheidsgordel dragen?
Dat staat erin hoor. Kijk maar naar het hoofdstuk: Weggebruikers, klik daarna op Bestuurders en passagiers van voertuigen en zie punt 4.e.
Gast

Bericht door Gast »

Bobby schreef:
Dit is gewoon een voorbeeld van een vraag die tussen de oefenvragen staat maar niet in de theorie: Moet een postbode die met de auto pakjes van het ene naar het andere huis brengt een veiligheidsgordel dragen?
Dat staat erin hoor. Kijk maar naar het hoofdstuk: Weggebruikers, klik daarna op Bestuurders en passagiers van voertuigen en zie punt 4.e.
Je hebt gelijk, sorry daarvoor. Het is al enkele maanden geleden dat ik op soundandvision alles overlopen heb. Ik heb nu geen zin om alles te overlopen van vragen maar ik weet dat er toen tussen stonden. En mijn broer zegt zelf dat er 2 van de 3 fouten op zijn examen vragen waren waarop hij het antwoord nooit geweten heeft. Je moet nu ook niet meer vragen wat die vragen waren want hij heeft zijn voorlopig rijbewijs bijna 1 jaar.

Je zegt zelf dat er dingen zijn die er niet opstaan, die volgens jou niet gevraagd worden. Maar de vragen zullen toch ook af en toe eens veranderen waardoor misschien dat deel van de theorie ook even aan bod komt. En het is trouwens niet omdat het niet gevraagd wordt dat je het niet moet weten.
Gast

Bericht door Gast »

Ik had ook zo een boekje van flor gekocht voor mijn A3 rijbewijs, bleek dat het een oud boekje was en de wegcode was ondertussen op sommige punten al veranderd :x
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Het kan best zijn dat je broer het nooit geweten heeft omdat hij het nooit gevonden heeft.

Maar het kan ook zijn dat hij het nooit gevonden heeft omdat hij niet goed genoeg gelezen heeft.
Ik heb nu geen zin om alles te overlopen van vragen maar ik weet dat er toen tussen stonden.
Zin om ons kritiek te geven heb je wel maar als we dan ons willen verbeteren (en ook wel te kijken of je kritiek terecht is) haak je af :roll:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Dit is gewoon een voorbeeld van een vraag die tussen de oefenvragen staat maar niet in de theorie: Moet een postbode die met de auto pakjes van het ene naar het andere huis brengt een veiligheidsgordel dragen?
http://www.gratisrijbewijsonline.be/gebwet4.htm

Die wet is in voege gegaan op 27 juni 2007
Dat staat al op onze site aangekondigd van voor 27 juni 2007 dat het vanaf die dag zo zou zijn.

Als je VANDAAG in een grootwarenhuis een boekje van Flor koopt, is de kans nog groot dat ze daar nog oude druk hebben liggen en dat het er nog niet in staat.

Een paar maanden geleden heeft nog eens iemand beweerd dat in Flor zijn boek zaken stonden die op onze site niet stonden.

Dat klopte inderdaad. Het waren regels die intussen al afgeschaft waren.
Plaats reactie