theorie in Engels/Duits

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Plaats reactie
kim

theorie in Engels/Duits

Bericht door kim »

hoi,

Kent iemand een website waar je de theorie in Engels / Duits kan leren?

Groetjes
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Er is een boekje "Driving in Belgium".
Maar ik denk dat dit verre van up-to-date is.

Theorie-examen kan je met tolk doen. (50 euro extra)
kickerking

examen als Poolse afleggen

Bericht door kickerking »

Beste Eugeen,

mijn vriendin is Poolse. Ze spreekt al wel een mondje Nederlands, maar niet genoeg om de cursus van het theoretische rij-examen te studeren.

Je schrijft hier dat je het theoretisch rij-examen met tolk kan doen. Hoe gaat dat juist in zijn werk? Moet je dan zelf voor een tolk zorgen?

En heb je een idee hoe we de cursus best studeren? Bestaat er een vertaling van de cursus van het Belgisch theoretisch rij-examen in het Pools?

Vriendelijke groeten,
Tom
Ola

Bericht door Ola »

I have the same problem. I can speak some nederlands but not good enough to pass the test. So do i have to find a translator? Could somebody explain me this? i will be very grateful.
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

At this moment there is no site in English.
You don't have to find the translater. GOCA will do it. It costs 50 euro.

@Kickerking

GOCA zorgt zelf voor de tolk.
Dit moet extra betaald worden en kost +/- 50 euro.
ola

Bericht door ola »

heel erg bedankt voor zo gauw antwoord. en nog iets. in de geval dat ik ga besluiten mijn examen toch in nederlands afgeven kun ik rekken voor extra tijd? ola
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

De computers bij GOCA geven iets meer tijd als op onze proefexamens.
Dus als je het bij ons kunt, dan zal het echte examen iets makkelijker gaan.
ketje

Bericht door ketje »

In de oorspronkelijke vraag van Kim is sprake van Engels / Duits.
Om examen in het Duits af te leggen moet ge u wenden tot het examencentrum van Eupen omdat je de landstalen (Nederlands - Frans - Duits) niet met een tolk kunt afleggen.
Voor alle andere talen kan je inderdaad beroep doen op een tolk.
Het kan nuttig zijn om met verschillende examencentra contact op te nemen omdat de wachttijden voor theorie met tolk fel kunnen verschillen.
Er zijn centra die wekelijks zittingen met tolk organiseren, anderen doen dat maar occasioneel, als ze voldoende kandidaten verzameld hebben.
Je kan dus best bellen met een examencentrum uit een grootstad zoals Antwerpen - Gent - Brussel - Hasselt.
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Een samenvatting van en uitleg bij de wegcode in het Nederlands, Frans Duits of Engels kan je bekijken op :

You can find the Belgian Highway code - in abbreviated form - in Dutch, German, French and English on this site :

http://www.weeswegwijs.be/wegcode/
Plaats reactie