Maximumsnelheden

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Gast

Maximumsnelheden

Bericht door Gast »

Bestaat er ergens een site waar je de verschillende maximumsnelheden van het belgische wegennet vindt. Ik zou namelijk graag weten wat de snelheid is op de expressweg N74 Hasselt-Eindhoven
Inazuma
Berichten: 11417
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Maximumsnelheden

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:Bestaat er ergens een site waar je de verschillende maximumsnelheden van het belgische wegennet vindt. Ik zou namelijk graag weten wat de snelheid is op de expressweg N74 Hasselt-Eindhoven

Ik heb nog nooit van zo'n site gehoord.

Waar ergens op de N74 want er zijn daar diverse verschillende stukken (1 of 2 rijstroken per rijrichting en dat maakt uiteraard verschil.
Gast

Bericht door Gast »

Ik bedoel echt het express-stuk. Dat is een weg met twee rijstroken per rijrichting.
Inazuma
Berichten: 11417
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:Ik bedoel echt het express-stuk. Dat is een weg met twee rijstroken per rijrichting.
Normaal dan 120 tenzij er borden zoals Afbeelding staan die een lagere snelheid aangeven.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Inazuma schreef:
Anonymous schreef:Ik bedoel echt het express-stuk. Dat is een weg met twee rijstroken per rijrichting.
Normaal dan 120 tenzij er borden zoals Afbeelding staan die een lagere snelheid aangeven.
Tenzij de 2 rijstroken in elke richting enkel afgescheiden zijn met een volle witte lijn.
11.2. Buiten de bebouwde kommen is de snelheid beperkt :

1° tot 120 km per uur :

a) op de autosnelwegen;
b) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting, voor zover de rijrichtingen anders dan door wegmarkeringen gescheiden zijn.
Inazuma
Berichten: 11417
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

bibi585 schreef: Tenzij de 2 rijstroken in elke richting enkel afgescheiden zijn met een volle witte lijn.
De N74 heeft een middenberm waar er die 2 rijstroken per rijrichting zijn.
Plaats reactie