Links pinken op rondpunt
Links pinken op rondpunt
Mag je bij het opkomen van een rotonde als je de laatste weg wil inslaan, je linker pinker gebruiken?
ha, ge wetet. Daarnet weer 5min staan wachten omdat niemand naar rechts pinkte toen ze afdraaiden. Stond ik daar schoon te wachten terwijl ik net zo goed had kunnen doorrijden.Patte schreef: Je mag maar moet niet. Bij het verlaten van het 'rond punt' ben je wel verplicht!
@driesdb: zoals Patte al zei, je mag links pinken maar moet niet (bij het oprijden). Als je aan de laatste straat bent naar rechts pinken.
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00
Nee,driesdb schreef: Ik wist dat het niet moet, maar mag je de LINKER gebruiken om aan te geven dat je pas de laatste straat zal inslaan?
Enkel tijdig gebruiken bij het verlaten van het rondpunt.
Ik krijg her ook het sch**t van mensen die hun richtingaanwijzer niet gebruiken, vooral bij het verlaten van het rondpunt. Dan sta je daar maar wortel te schieten
Ik geef in de les MaVo wat uitleg bij sommige theoriekwesties.eugeen schreef: Wat vraag jij je af?
- Waarom het niet mag
- of waarom sommige mensen het wel doen
Het gebruik van de richtingaanwijzers kwam aan bod.
Eén van mijn leerlingen zei dat haar instructeur haar gebood naar links te 'pinken' bij het oprijden van de rotonde, om achteropkomend verkeer te tonen dat ze pas de laatste straat moest inslaan.
Ik had daar mijn bedenkingen bij.
Op de site vond ik niet onmiddellijk antwoord op mijn vraag.
Op de meeste vragen vind ik trouwens wel een goed éénduidig antwoord. Ik gebruik hem graag als hulpmiddel tijdens de les.
De reden waarom sommigen het wel doen is erg simpel.
Je hebt nogal veel mensen die de rechter richtingaanwijzer niet gebruiken bij het verlaten van de rotonde. De wachtenden begint dit te storen, en deze perst zich er maar tussen. Een mogelijk gevolg hiervan is, dat mensen de linker richtingaanwijzer gaan gebruiken om te voorkomen dat er mensen zich voor hun gaan pitsen.
Wat je ook vaak ziet, is dat mensen die de rotonde oprijden, de rechter richtingaanwijzer gebruiken, maar toch niet de eerste afslag nemen. Gevolg, de wachtende denkt dat hij daar de rotonde verlaat. Een ander mogelijk gevolg is dus dat de oprijdende direct na zijn rechter richtingaanwijzer, de linker weer aanzet, om duidelijk te maken dat hij de rotonde daar toch niet verlaat.
Een nog andere reden waarom ze dat zouden doen, de simpelste van al, roddels. Ze horen wat rondvliegen, en geloven het.
Je hebt nogal veel mensen die de rechter richtingaanwijzer niet gebruiken bij het verlaten van de rotonde. De wachtenden begint dit te storen, en deze perst zich er maar tussen. Een mogelijk gevolg hiervan is, dat mensen de linker richtingaanwijzer gaan gebruiken om te voorkomen dat er mensen zich voor hun gaan pitsen.
Wat je ook vaak ziet, is dat mensen die de rotonde oprijden, de rechter richtingaanwijzer gebruiken, maar toch niet de eerste afslag nemen. Gevolg, de wachtende denkt dat hij daar de rotonde verlaat. Een ander mogelijk gevolg is dus dat de oprijdende direct na zijn rechter richtingaanwijzer, de linker weer aanzet, om duidelijk te maken dat hij de rotonde daar toch niet verlaat.
Een nog andere reden waarom ze dat zouden doen, de simpelste van al, roddels. Ze horen wat rondvliegen, en geloven het.
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Nog een reden waarom we het veel mensen zien doen is omdat er veel mensen rondrijden met een gele nummerplaat.
Nederlanders dus: en bij mijn weten moet men in nederland wel naar links pinken op een rondpunt.
Nederlanders dus: en bij mijn weten moet men in nederland wel naar links pinken op een rondpunt.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.