Motor uitlenen voor rijexamen A

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
Gast009

Motor uitlenen voor rijexamen A

Bericht door Gast009 »

Mag ik mijn motorfiets uitlenen zodat iemand anders het praktijkexamen met mijn motor kan afleggen?
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

ja, dat mag.
Inazuma

Re: Motor uitlenen voor rijexamen A

Bericht door Inazuma »

Gast009 schreef:Mag ik mijn motorfiets uitlenen zodat iemand anders het praktijkexamen met mijn motor kan afleggen?
Het is niet eender met welke soort motor men op het rij-examen opdaagt.

http://wegcode.be/wet.php?wet=9&node=h4afd5#art38

§2. De kandidaat voor het rijbewijs geldig voor de categorie A legt het praktische examen af met een motorfiets die beantwoordt aan een van de volgende eisen :

1° een motorfiets zonder zijspan met een cilinderinhoud van meer dan 120 cm3 en een minimum vermogen van 20 kW en een maximum vermogen van 25 kW en die op een horizontale weg een snelheid van ten minste 100 km/u bereikt;

2° een motorfiets zonder zijspan met een vermogen van ten minste 35 kW en die op een horizontale weg een snelheid van ten minste 120 km/u bereikt.

De kandidaat die de leeftijd van 21 jaar niet bereikt heeft en de houder van een voorlopig rijbewijs met de vermelding « A ≤ 25 kW ≤ 0,16 kW/kg » leggen het examen af met een voertuig dat beantwoordt aan de voorwaarden bedoeld in 1°.

De kandidaat moet uitgerust zijn met handschoenen, een vest met lange mouwen en een lange broek of een overall, alsook met laarzen of bottines die de enkels beschermen.

Als hij echter naar het examen gaat met de rijschool, gebeurt het examen ook met een voertuig van de rijschool.

§14. De kandidaat die zich aanbiedt met een rijschool legt het praktisch examen af met de bijstand van een instructeur en met een scholingsvoertuig van de rijschool waar hij het praktisch onderricht volgde

Maak goede afspraken voor het geval er wat mis gaat ...
Plaats reactie