praktijkexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
leerling

praktijkexamen

Bericht door leerling »

Hey

Ik had een vraagje i.v.m. het praktijkexamen.

Sommige zeggen: wanneer je in Hasselt je exaam moet afleggen, moet je eerst nog binnen het examencentrum 1keer parkeren. Maar je mag zelf kiezen hoe je parkeerd, het moet wel binnen de lijnen geparkeerd zijn.

IS DAT WAAR?
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Het parkeren op het oefenterrein hoort niet meer bij het praktijkexamen.

Dus stel dat men dat zou vragen en het lukt helemaal niet, dan kan de instructeur je daaarvoor geen onvoldoende geven.
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

Ik denk dat je het volgende bedoelt:

In Brugge bijvoorbeeld moet je uw auto naast het examencentrum klaar zetten om dan vandaar ff vooruit te rijden en de lichten enzo te checken.
Daar staan ook lijnen, maar die spelen geen rol.

Ik vermoed dat je dus zoiets wil zeggen?
Dries23451

Bericht door Dries23451 »

In Deurne

Er is een precies parking waar je je auto moet zetten. Daar moet je wat controleren uitvoeren. (lichten, banden, motorkap, ...).

Dan moet je vanaf die parking naar de openbare weg rijden, maar daar staan ook allemaal lijnen, maar daarmee moet je geen rekening houden, want dat is ook onmogelijk. (Lijnen verdwijnen, komen weer terug, je moet over een volle lijn rijden omdat je er anders niet geraakt, enz)

Je moet natuurlijk niet uiterst links aan rijden.
leerling

praktijkexamen

Bericht door leerling »

Hey

Ik heb 10uur les gevolgd en mijn begeleider zei: dat je binnen het examencentrum 1keer moet parkeren, maar wel binnen de lijnen.
Daarom vroeg ik ook dat, dat waar was.


Allemaal bedankt voor jullie antwoorden.
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Je hebt dezelfde vraag in dit topic al gesteld.

Eerst de antwoorden eens lezen, voor je ze opnieuw stelt.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: praktijkexamen

Bericht door digital »

leerling schreef:Hey

Ik had een vraagje i.v.m. het praktijkexamen.

Sommige zeggen: wanneer je in Hasselt je exaam moet afleggen, moet je eerst nog binnen het examencentrum 1keer parkeren. Maar je mag zelf kiezen hoe je parkeerd, het moet wel binnen de lijnen geparkeerd zijn.

IS DAT WAAR?
Het examen eindigd inderdaad met een parkeermanoeuver omdat je eenmaal je auto ergens kwijt moet. Het gaat over haakse parkeerplaatsen waarbij je zelf mag kiezen welke parkeerplaats je inneemt en hoe je de parkeerplaats oprijdt (vooruit of achteruit). Je mag zelfs corrigeren als je denkt dat je niet goed staat.
Plaats reactie