Het antwoord op de 14de vraag bij het hoofdstuk alcohol snap ik niet goed.
De vraag:
Aan wie kan een ademtest worden opgelegd?
De mogelijke antwoorden:
A. Aan iemand die in dronken toestand ligt te slapen in zijn geparkeerde wagen.
B. Aan een voetganger die in dronken toestand op de rijbaan loopt.
C. Aan een voetganger die in dronken toestand het slachtoffer is van een ongeval, dat hij misschien zelf heeft veroorzaakt.
A en C zijn toch beiden correct?
Want in de theorie staat:
De politie kan aan iemand die dronken achter het stuur van een auto slaapt vragen een ademtest te doen
(= bestuurder).
Daarom snap ik niet waarm enkel antwoord C als correct wordt aangegeven.
Foutje
-
GRO
- Administrator
Zie jij niet het verschil tussen die twee zinnen?
Bij het GOCA examen altijd goed lezen wat er staat.
Niet veronderstellen zoals in zin 1 dat die achter het stuur zit, want dat staat er niet.
Hier staat nergens achter het stuur.Quote: Aan iemand die in dronken toestand ligt te slapen in zijn geparkeerde wagen.
Hier staat ACHTER HET STUUR en is dus een bestuurder.Quote: De politie kan aan iemand die dronken achter het stuur van een auto slaapt vragen een ademtest te doen
Bij het GOCA examen altijd goed lezen wat er staat.
Niet veronderstellen zoals in zin 1 dat die achter het stuur zit, want dat staat er niet.
-
evyk
Re: Foutje
Hoi,
ik zit nu bij vraag 7141 van het hoofdstuk 28 en bij de oefenvragen wordt het volgende gevraagd:
Je hebt gedronken en je ligt in de auto te slapen.
Kan de politie vragen om een ademtest te doen?
Ik kies voor optie NEE, want er staat nergens dat je achter het stuur ligt te slapen.
Nu wordt er toch aangegeven dat dit foutief is, en het antwoord JA moet zijn.
Maar ik lees nu net op het forum dat alleen als er staat dat je achter je stuur aan het slapen bent, het antwoord JA moet zijn.
Het antwoord op de vraag die ik voor me krijg, moet dan toch NEE zijn en niet JA, toch?
ik zit nu bij vraag 7141 van het hoofdstuk 28 en bij de oefenvragen wordt het volgende gevraagd:
Je hebt gedronken en je ligt in de auto te slapen.
Kan de politie vragen om een ademtest te doen?
Ik kies voor optie NEE, want er staat nergens dat je achter het stuur ligt te slapen.
Nu wordt er toch aangegeven dat dit foutief is, en het antwoord JA moet zijn.
Maar ik lees nu net op het forum dat alleen als er staat dat je achter je stuur aan het slapen bent, het antwoord JA moet zijn.
Het antwoord op de vraag die ik voor me krijg, moet dan toch NEE zijn en niet JA, toch?
-
GRO
- Administrator
Re: Foutje
In principe gaat de politie niet iemamd wakker maken die in de auto ligt te slapen en haast zeker niet wanneer hij niet achter het stuur ligt te slapen. Maar het KAN.
Ik zal de vraag iets aanpassen: Aan wie ZAL....
Ik zal de vraag iets aanpassen: Aan wie ZAL....