rijbewijs C behaald, achteraf rijbewijs E doen? kostprijs?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
Gast

rijbewijs C behaald, achteraf rijbewijs E doen? kostprijs?

Bericht door Gast »

ik ben 21 en was van plan om rijbewijs C+E te doen via de Vdab opleiding,

maar omdat deze opleiding 4 maand duurt en er een wachttijd is van 4 maand (4+4=8 ) ben ik eerder geneigd om het rijbewijs C te behalen via de rijschool.

ik weet ondertussen dat rijbewijs C minstens een kleine 1000Euro kost om te behalen (medische onderzoek, rijschool, examen, etc.)

hoeveel zou het rijbewijs E mij kosten nadat ik C heb behaald?
alvast bedankt :!:
Stefan Peeters
Administrator

Bericht door Stefan Peeters »

Indien je werkelijk met een vrachtwagen wil gaan rijden in de transportsector heeft de opleiding van de VDAB toch een meerwaarde.

Je leert er veel meer dan alleen rijden en manoeuvreren, je krijgt er bovendien bij het einde van een geslaagde opleiding ook een attest van vakbekwaamheid.
Bovendien zijn de mensen die een rijbewijs halen via de VDAB meestal zeer welkom bij transportbedrijven.

Je kan misschien best bij het VDAB centrum in je buurt eens informeren, de wachttijden zijn op sommige plaatsen niet zo lang.
Als je werkzoekende bent (een voorwaarde voor de VDAB opleiding) kan je in de wachttijd eventueel nog via interim gaan werken, en dus verlies je eigenlijk weinig inkomen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Bericht door Gast »

bedankt voor je moeite,
maar daarmee is mijn vraag nog altijd niet beantwoord :lol: :oops:
Stefan Peeters
Administrator

Bericht door Stefan Peeters »

Om daar een antwoord op te krijgen, kan je wellicht best even een rijschool contacteren.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Bericht door Gast »

goed idee :lol: :idea:
Gast

Bericht door Gast »

rijbewijs CE behalen kost nog eens een 1200-tal euro bovenop de 1000 euro die een rijbewijs C reeds kost. (incl praktijkles, schifting, examen, etc)
Plaats reactie