**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
Jozef
Medewerker

Bericht door Jozef »

Charlotje schreef:Gebuisd wegens spookrijden.
Soms vraag ik me af of je als examinator wel aan een levensverzekering kunt geraken ... :?
bibi585

Bericht door bibi585 »

Jozef schreef:
Soms vraag ik me af of je als examinator wel aan een levensverzekering kunt geraken ... :?
Ik neem aan dat er wel op tijd ingegrepen wordt maar met zoiets ga je toch wel flink de mist in. :( :? :cry:
Karl

Bericht door Karl »

bibi585 schreef:
Jozef schreef:
Ik neem aan dat er wel op tijd ingegrepen wordt maar met zoiets ga je toch wel flink de mist in. :( :? :cry:
Spookrijden is ook weer relatief, er wordt hiet niet gezegd dat ze de autostrade langs de verkeerde kant is opgereden. Een eenrichtingsstraat langs de verkeerde kant inrijden kan ook als spookrijden beschouwd worden;
Jozef
Medewerker

Bericht door Jozef »

bibi585 schreef:
Jozef schreef:
Ja, een examinator laat iemand wellicht geen 45 km spookrijden, zoals die Fransman op de E17 verleden zondag ... :wink:
Yves_

Bericht door Yves_ »

Charlotje schreef:- In welk examencentrum ben je geweest: Deurne
- Zat de examinator naast of achter jou? Achter mij
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Niet gedaan
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Niet gedaan
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Slijtage van de banden, pinkers en remlicht.

Gebuisd wegens spookrijden.

Net hetzelfde voorgehad vorige week, gewoon puur van de zenuwen. :(
roopx

Bericht door roopx »

EXAMENCENTRUM: DEURNE

Eerste Poging 18 Feb. 2008

- In welk examencentrum ben je geweest
Deurne
- Zat de examinator naast of achter jou?
Rachts-achter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
U moet in deze straat keren, u mag zelf kiezen.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Parkeer u maar achter de BMW voor u
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Waar moet de motor-olie worden bij gevuld?

Daarna zijn we vertrokken, het parkeren en keren in een straat waren allemaal vlekkeloos verlopen.

Alleen ik vertraagde wel voor de voorrang van rechts straatjes maar niet genoeg. Dus Defensie rijden onvoldoende

En op een kruispunt heb ik uitgeweken naar links en het moest duidelijk rechts zijn.

Conclusie niet geslaagd. Maar hij zei wel, ik kom er net niet. Dus dit betekent een 4,5/10

Tweede Poging 4 Maart 2008

Dit keer heb ik het via de rijschool gedaan, eerst 2u les genomen en direct erna examen.

Tijdens de les gaf de lesgeefster constant opmerking dus ik dacht "shit waar ben ik aan begonnen" maar na de 2u rijden zei ze voor het examen"ja dit moet lukken"

Tijdens het examen was ik héél zenuwachtig, maar echt super.
Heb alles redelijk goed uitgevoerd, alleen keren in een straat was onvoldoende en heb 1 bocht naar rechts te wijd genomen.

Het probleem was, ik ben te voorzichtig met een onbekende auto, zelf heb ik leren rijden met een 14j oude Ford en dan ineens in zo'n modern Clio'ke ik was de wagen niet gewoon vandaar dat ik soms dingen verkeerd deedt. Met mijn eigen wagen was dit waarschijnlijk niet gebeurt..

Maar ik was wel geslaagd!!!

De instructeur van het examencentrum was een heel vriendelijke meneer en hij zag er chill uit.

De eerste keer had ik er een goed gevoel bij en ik was gebuist de 2de keer dacht 100% zeker gebuist te zijn maar ik was erdoor.

Een uurtje later mijn rijbewijs gaan halen op het gemeentehuis en daarna ben ik natuurlijk gaan rijden :)

Wil bij deze de Merksemse Rijschool bedanken voor al hun werk
roopx

Bericht door roopx »

Charlotje schreef:- In welk examencentrum ben je geweest: Deurne
- Zat de examinator naast of achter jou? Achter mij
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Niet gedaan
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Niet gedaan
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Slijtage van de banden, pinkers en remlicht.

Gebuisd wegens spookrijden.
Kan iedereen overkomen, vertrouw mij! Je moet gewoon veel geluk hebben met je examen.

Als je het jezelf niet aantrekt wat die mensen zeggen of doen, dan maakt het totaal niet uit of je gebuist bent. Ik was ook zo in't begin, ja ik moet er van de eerste keer doorzijn en dit en sus en zo maar uiteindelijk hé is dat allemaal dikke zever!

Gewoon doen wat gevraagd wordt en je best doen, volgende keer ben je er zeker door.

Als je het jezelf niet aantrekt, dan kan het toch geen kwaad?

Nog veel succes gewenst en veel geluk!!!
Sven.s

Bericht door Sven.s »

Rijexamencentrum BREE

Moest koelvloeistof aanduiden en de hele lichten/pinkers/ruiten dingen.
Daarna zijn we de openbare weg opgereden, examinator zat rechts achter mij. Alles ging goed.. totdat we moesten parkeren. 19/20 keer gaat het goed en net de ene keer dat het MOET goed gaan, gaat het fout. Reed de stoep op; 2e keer stond ik te ver naar de weg. Daarna nog een vrouwtje geen voorrang gegeven na het afdraaien in een weg: conclusie: niet geslaagd.

Jammer maar helaas... achter een week 2e poging.
joepie

Bericht door joepie »

EXAMENCENTRUM ASSE-MOLLEM

- de examinator zat schuin achter mij, het was een heel rustige, vriendelijke vrouw.
- de examinator zei bij het inrijden van de straat 'in deze straat mag je je keren', ik mocht vervolgens zelf een plaats in die straat kiezen (het was een vrij brede straat!)
- ik mocht in een heel rustige straat achter een klein autootje parkeren in een vloeiende s-beweging
- voorafgaande controles: ik heb het kaartje van de koelvloeistof getrokken en moest deze aanduiden, daarna mocht ik instappen en moest ik richtingsaanwijzers laten pinken, toeteren, standlichten en dimlichten laten werken.
- ik ben met de rijschool geweest

resultaat: geslaagd (was 1e poging), ik had 2 opmerkingen:
- bediening van het voertuig (koppeling te lang ingedrukt houden)
- 1x te ver op het fietspad gereden, waarbij ik toch nog moest wachten omdat er een voetganger aankwam, waardoor een aankomende fietser niet meer doorkon.
Ronny

Bericht door Ronny »

EXAMENCENTRUM: ASSE-MOLLEM

[/b]Mijn dochter heeft woensdag haar eerste praktijkexaam gedaan.Ze had een heel rustige,vriendelijke,en begrijpende examinator.Eerst kaartje trekken,motorkap openen en koelvloeistof aanduiden.Instappen,richtingsaanwijzes l en r,stoplichten,claxon.Dan mocht ik vooraan en hij achter mij plaats nemen.Hij stelde haar ook meteen gerust,u volgt de rijbaan,ik zeg goed op tijd wanneer je links of rechts moet afslaan,ik laat je nooit afslaan waar het niet mag,en zal je verder ook niet misleiden.Veel succes.Parkeren in wijk,u mag in een vloeiende s beweging achter die rode wagen gaan staan.Het was wel wat berg op,ma geen probleem.Een paar straten verder moest ze draaien,ook geen probleem.Van daar terug richting examencentrum.Onderweg toch een paar kleine foutjes...We zijn ongeveer 25min weggeweest.Daar aangekomen zei hij heel rustig,ik heb graag dat er vlot gereden wordt,maar..het gaat soms iets te vlot.Je moet echt meer rekening houden rondom u.En hij had zeker gelijk.Ik dacht dan ook,ze zal moeten terugkomen.Maar ik ga u daar niet laten voor terug komen zei hij.Dus zij blij,maar ik als begeleider ook natuurlijk.En dit na 4 maanden rijden.We willen zeker de mensen van deze site bedanken.Want we zijn hier toch meerdere malen komen piepen,zowel voor de theorie als de praktijk.Doe zeker verder!!Ik heb er nl nog ééntje die pas binnen twee jaar mag beginnen. :lol: :wink:
Steven0

Bericht door Steven0 »

EXAMENCENTRUM: KONTICH

- In welk examencentrum ben je geweest: Kontich
- Zat de examinator naast of achter jou?: Naast
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?: straat werd door examinator gekozen, plaats voor te keren mocht je zelf kiezen. Werd meermaals herhaald.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?: Achterwaarts parkeren achter auto met S vorm, had de de ruimte van 2 auto's
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?:Kaartje trekken, waar en hoe bandenspanning meten.

Ik zou ook graag weten of je met de rijschool of met een begeleider bent geweest: Met begeleider

Resultaat: geslaagd.

Opmerkingen:
-Het te laat gezien van iemand die ging oversteken
-Afgesprongen richtingsaanwijzer niet terug opgezet
-Afgeslagen waar ik rechtdoor moest rijden (baan maakte kromming) ook een keertje niet afgeslagen waar een bord stond dat het verboden was af te slaan, wat ik echter niet gezien had was dat er onder stond dat het brod enkel telde voor 7,5 ton en meer.. wooooopz! :oops:

Geen opmerkingen gekregen over een keertje stilvallen en over de 3 pogingen die ik gebruikte voor het achteruitparkeren.
Marlies

Bericht door Marlies »

Hey!

Ik ga morgen mijn praktijk examen afleggen in Alken, maar ik heb nog 2 vraagjes voor de profs onder jullie.

Wanneer moet je bij parkeren en keren in een straat juist je pinker aanzetten?

Hopelijk krijg ik nog een antwoord voor morgen 15u, anders zal ik het op eigen houtje moeten redden :lol:
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Kijk in het praktijkboek van Gratis Rijbewijs Online:

p. 60-61 : Achterwaarts parkeren achter een voertuig
p. 63-64 : Keren in een straat
p. 79: Wanneer moet je de richtingsaanwijzers gebruiken.

http://www.gratisrijbewijsonline.be/handboekpraktijk
davotje

examencentrum GEEL

Bericht door davotje »

EXAMENCENTRUM: GEEL

De examinator zat rechts achteraan
(hij hing wat met z'n hoofd tegen het raam te luieren)

Het keren in een smalle straat
Dit moest ik pas helemaal op het einde doen, als je van het examencentrum zou komen en je gaat links, in die straat moest ik keren, ik mocht zelf de plaats kiezen en mijn wielen mochten in de goot komen, dit is volgens mij zeker geen smalle straat (ik kreeg zelfs onze volvo v70, die toch wel een grote draaicirkel heeft, er gemakkelijk in 1 poging gedraaid)

Parkeren achter een auto

Hij zei: Je ziet die blauwe auto daar staan, daar gaan we ons achter parkeren (op de wettelijke manier)
Deze auto stond wel waar er een bochtje in de weg was, maar het parkeren ging zeer vlot. (er waren ongeveer3 open plaatsen achter.)
Hij zei in het begin van het examen ook: als we parkeren/keren moet u er niet opletten als we dit voor een oprit doen o.i.d.
Let ook op dat je je wielen terug recht zet! (omdat het regende moest ik niet uitstappen)

Voorafgaande controles:
-bandendruk (hij zei: zeg het maar gewoon, u hoeft niet uit te stappen)
-ontwaseming
-verwarming
-ruitenwissers
-toeter
Telkens ik nog maar in de richting van het toetsje ging was het goed, ik moest deze zelfs niet inschakelen.
Voor deze controles moest ik ook pinkers en (rem)lichten testen zodat hij kon zien of ze werkte, ik zette de lichten aan en hij keek of ze werkte.

Ik had 9 maanden rijervaring (met ouders als begeleider)en ik reed ongeveer 450km/maand

Ik wil nog even iedereen op dit forum bedanken! Ik snuffelde hier vaak rond en stak hier veel op!
Mijn theorie deed ik van de eerste keer goed (49/50), ook op m'n praktijkexamen was ik er ook van de eerste keer door (1 dag na m'n 18e verjaardag!), ik had enkel de opmerking dat ik als ik een rij geparkeerde auto's voorbij reed ik meer in mijn spiegels moest kijken.

Ik hoop dat het voor jullie allemaaal zo goed mag lopen!! (en ik raad deze site aan aan iedereen die z'n examens moet gaan doen!)

Groetjes Bavo!
Inazuma

Re: examencentrum GEEL

Bericht door Inazuma »

davotje schreef: Ik had 9 maanden rijervaring (met ouders als begeleider) en ik reed ongeveer 450km/maand
Proficiat Bavo :!:

Dat is 4000 km, en een hoop uren rijervaring .

Mits goede begeleider(s) is dit het punt waarop de vrije begeleiding zonder meer wint van de rijscholen.
Met de rijschool wordt dit voor de meeste mensen immers een dure zaak.
Plaats reactie