**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
Psycho

Leuven

Bericht door Psycho »

Kan iemand mij zeggen waar ik mogelijke trajecten voor het praktijkexamen in Leuven kan vinden?
Karl

Re: Leuven

Bericht door Karl »

EXAMENCENTRUM: HAASRODE
Psycho schreef:Kan iemand mij zeggen waar ik mogelijke trajecten voor het praktijkexamen in Leuven kan vinden?
Nee, maar ik heb er wel mijn examen gedaan en ken enkele punten waar ge moet opletten.

1. De Geldenaaksebaan. Let op. Hier zijn 3 scholen!!! Zone 30
Helemaal in het begin als ge van de ring komt, dan terug 50. Dan als ge net de brug zijt ondergereden, terug 50. En dan ene verstopte. er is daar een verkeersdrempel en links op die verkeersdrempel is de oprijlaan van die school. En dan is het terug 50 tot aan de expresweg.
Is invalsweg, en kunnen ze er veel pakken, dus passeren ze vaak.

2. Naamsepoort. Ge komt aan de lichten en ge moet richting namen rijden.
Daarvoor moet ge het uiterste linkse rijvak nemen. Er zijn 2 rijvakken naar links maar het rechtse gaat uiteindelijk de kardinaal Mercier laan in.

3. als ge van het ladeuzeplein naar beneden richting bondgenotenlaan rijdt, in het midden is daar een verdoken straatje. Die straat moet voorrang geven aan de voetgangers, maar heeft voorrang op de autos.

zijn er nog veel meer, maar vooral veel gaan rondrijden en hard opletten op voetgangers en fietsers. Die zijn er heel talrijk aanwezig, vooral in het centrum.
axel

Bericht door axel »

EXAMENCENTRUM: ASSE

Dinsdag heb ik mijn praktisch examen gedaan te Asse. Omdat ik al veel had gehoord dat je er vaak niet door geraakte zonder rijschool had ik wel wat stress.. Om te beginnen moest ik de koelvloeistof aanduiden, een vrij makkelijke opgave :) . Dan kwamen de standaard tests van de wagen zoals de dimlichten, grootlichten, mistlichten, pinkers en stoplichten. Eens het examen begonnen nam de stress wel af. 5 minuten nadat ik het examencentrum buitenreed stond ik in een file op een bergop, lijkt niet erg maar de ambriage van de auto stond al behoorlijk warm (minpuntje aan het model van de auto) waardoor hij telkens schokte en klopte als ik in 1ste versnelling vertrok. Dan even een stukje drukke weg, vooral omdat het dinsdag markt is in Asse. Goed opletten voor voetgangers die willen oversteken! Beetje rondrijden en na een half uurtje terug in het examencentrum. Weer wat stress voor de uitslag, maar dat was voor niks nodig. GESLAAGD! Enkele fout was het niet voldoende uitkijken voor fietsers ed. bij het veranderen van richting (ook al dacht ik dat ik dit voldoende deed). Vooral opletten voor fietsers, voetgangers, zone 30's en ALLE voorrangen.. Ik had er eentje gemist omdat er een bestelwagen van de oprit kwam en de straat die van rechts kwam volledig overschreden werd door hem, hierdoor zag ik de straat niet maar er kon ook onmogelijk een auto uitkomen.
Laat je niet beinvloeden door mensen die zeggen dat het onmogelijk is om het te halen zonder rijschool, in Asse leken ze mij correct. Probeer zo vlot mogelijk te rijden en rekening houden met andere weggebruikers en het komt wel goed.
Veel geluk met jullie examen :P.
Gast

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: WEVELGEM

- Zat de examinator naast of achter jou?
schuin achter

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?

"in deze straat gaan we keren", plaats vrij te kiezen dus

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?

examinator duidde een wagen aan waarachter ik moest parkeren, was voor een garagepoort met verlaagd voetpad... dus toen liep het mis: had niet gemerkt dat ik met het achterwiel op het voetpad was gekomen, dus parkeermanoeuvre volledig mislukt.

Voorafgaande controles:
kaartje trekken: remvloeistof aanduiden
richtingsaanwijzers, claxon en lichten testen

uiteindelijk niet geslaad door mislukt parkeermanoeuvre, verder weinig fouten: 1 keer ietwat te kort afgedraaid, en 1 keer te weinig opgelet bij een gevarenbord.
Vrouwelijke examinator, was beleefd, niet erg vriendelijk, maar heb haar achteraf toch nog bedankt en een hand gegeven.

Volgende keer beter!
Sandy 2

Bericht door Sandy 2 »

EXAMENCENTRUM: DEURNE

Schuin achter mij, mijn begeleider naast mij. Ik heb 20 uren rijles gevolgd en ben met mijn tante het examen gaan afleggen. Het was de eerste keer.

Hij zei "in deze straat mag je keren". Ik mocht zelf kiezen waar, het was een zeer rustige straat met veeeeeeeeeeeeel plaats!

Hij zei, "parkeer achter die lichte honda maar....ah neen...dat is een garagepoort..." Toen zei hij, "neem die zwarte auto daar maar".

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Amaaaaaaaiii....de stomste examenvraag ooit!!! "Duid het ventiel aan". Ik dacht dat hij nog vanalles ging vragen...niet dus. Echt raar !! Vervolgens moest ik mijn dimlichten opzetten, mijn pinkers testen en mijn stoplicht testen.

Ervaring:

Een echt aangename ervaring was het niet. De man was nogal...uhm... Hij deed mij denken aan een pop waarbij je aan het lintje trekt en zegt "ik hou van jou". Zo begon hij alle regels af te lopen... echt zonder gevoel. Goeidag zei hij ook al ni. Pffffttt !!

Na het ventiel moest ik in de auto gaan zitten, auto starten en raampje opendoen. Ik kwam terug uit de auto omdat ik dacht dat ik nog iets zou moeten antwoorden. Ni dus...zei hij "zeg, blijf eens in uw auto zitten." Ik "oh sorry...". Verkeerd begrepen dus !

Na de testen van de licthen, zijn we gaan rijden. Hij heeft gewoon gezegd hoe en naar waar, hij was heel duidelijk. Parkeren en keren gingen heel vlot, ik denk dat ik nog nooit zo goed geparkeerd heb !! Amai !

Toen kwamen we aan...ik dacht dat het vrij goed gegaan was. Behalve enkele kleine foutjes...maarja... dat is meestal genoeg. Hij zei "ja ja...leg maar alles stil en draai u om." Ik had zoiets van "oei... da klonk ni positief". Zegt ie "ik vind het goed dat je vlot rijd...maar ik heb het gevoel dat ge u voertuig niet onder controle hebt." Ikke "shiiiit maat....allé...". Begint die daar over een heuveltje...maaaaatt !! Ik had hem nen draai kunnen geven ! Ik mocht in de straat maar 30 rijden, kom ik aan een berm met voorrang van rechts, dus ik rem...vliegen wij toch nog over die berm. Blijkbaar moest ik bijremmen omdat ik op voorhand kon zien, dat die berm vrij hoog was. Pffffttttttt !!! Zeveraar !!

Anyway...hij wees mij op een fout aan het kruispunt. En dat ik niet altijd evenveel geluk ga hebben dat de kruispunten vrij zijn. Komaan- ge gaat mij toch ni buizen omdat mijn beschermengel actief is??? Ik had zoiets van...als er meer auto's zijn...ja dan rij ik ni door op een kruispunt eh... Urgh ! Muggenzifter ! Wat kan ik er nu aan doen dat de mensen vriendlijk zijn en mij doorlaten? Of dat er geen kat te zien is aan het kruispunt !!

Ach ja...Zegt hij nog...ondanks dat alles heb ik u toch geslaagd gegeven. Ik viel bijna uit mijn auto... Ja!! Ofwel is die vent oncompetent...hij zei dat ik mijn voertuig ni onder controle had...en anders is die goe zot !

Ik ben geen gevaar op de weg en ik zie waarheid in zijn commmentaar, deels omdat ik te snel, te vlot wou zijn. Maar zo een preek...en dan die uitslag... Bizar !!

In ieder geval ! Ik wens iedereen nog veel succes toe !! Bedankt aan we mods van deze website, ik heb er echt veeeeeeeeel aan gehad !! Dikke merci !!
Gast

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: DEURNE

Schuin achter mij, mijn begeleider naast mij. Heb leren rijden met mijn 2 schoonbroers, dus zonder rijschool.

Hij zei "in deze straat mag je keren". Ik mocht zelf kiezen waar, het was een zeer rustige straat, mijn keuze kon wel iets beter !

Hij zei, "parkeer achter die donkere wagen aub en zeg het als je denkt goed te staan". Heb me geparkeerd en vervolgens moest ik uitstappen alsof ik vor een lange tijd de wagen verliet. Heb dus ook keurig de wagen op slot gedaan.

Motorkap openen en aanduiden waar ik het oliepeil kon nakijken. Vervolgens moest ik mijn dimlichten opzetten, mijn pinkers testen en mijn stoplicht testen. Als laatste ook nog even weergeven hoe ik kon zien dat ik juist zat en controleren of mijn spiegels goed stonden.

Ervaring:

Ik had geluk, want ik had een zeer aangename man. Hij zei goedemorgend (het was 7:20) en begon te overlopen wat er ging gebeuren. Hij straalde rust en kalmte uit, wat mij ook enigzins kalmeerde.

Bij het beëindigen van het examen moest ik me voor het examencentrum zetten, hier was echter geen plaats dus mocht op de baan blijven staan. Hij zei:" proficiat u bent geslaagd, enkel nog een paar minieme opmerkingen." Deze opmerkingen waren dat ik aan een kruispunt waar ik rechtsaf moest en die voor mij linksaf iets meer rechts op de baan had moeten staan om aan te schuiven, het tweede punt was dat de keuze waar ik keerde in de straat niet optimaal gekozen was. Hij had 2 maal overschot van gelijk, maar hij zei ook dat het precies aan de zenuwen lag :).

Samenvattend toch van de eerste keer erdoor en zonder rijschool, mijn dag is weer goed. Ik dacht toch even hier posten want het lezen van dit forum heeft toch bijgedragen aan het slagen van mijn examen. Daarom nen dikke merci aan iedereen!
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

EXAMENCENTRUM: ALKEN

Zat achter mijn begeleider

Ik mocht te plaats volledig zelf kiezen, binnen 1 straat. Geen enkel probleem, hoewel ik door de lengte van onze auto (Renault Laguna Break) het wel in 5 bewegingen moest doen.

Achter 1 auto parkeren met een zee van ruimte. Lichtjes de boort geraakt, maar dat was geen probleem, ruimte S-bocht.

Allereerst het ventiel aanduiden, dan alle lichten, pinkers en remlicht. Hierna moest ik mijn eigen zetel volledig naar voor schuiven, en mijn L-spiegel ontregelen. En ik moest goed uitleggen hoe ik het weer bijregelde.

Ervaring:
Ik reed weg, en dat ging allemaal vlotjes. Keren in een straat in 5 keer uitgevoerd, maar was geen probleem omwille van de lengte van de auto. Achteruit inparkeren met een ruimte S-bocht, de 2de keer was beter dus dat was ook goed.

Hierna gingen we echt naar het verkeer opzoek. Er kwam iemand uit een straatje van rechts die teken doet, en ik deed teken terug dat hij eerst door mocht (ik WOU absoluut mijn voorrang geven, hoewel er links van mijn een hoop geparkeerde auto's stonden.) De persoon in kwestie wou uiteindelijk niet doorrijden dus ben ik maar doorgereden. De commentaar van de examinator:
"Als een persoon teken doet dat je doormag, en je ziet dat hij moeilijk langs je door kan (door de hoop geparkeerde auto's links van mij), MOET je hem dooralten"
--> Staat dat zo in de wet?

Hierna komt er een fietser uit een rechtste straat, en die stopt. Ik reed dan maar rustig door. Dit heeft mij de nek omgedraaid, hier MOEST ik nl. plots wel weer voorrang geven. De fietser had wel geen teken gedaan, maar stond wel volledig stil. Ik twijfelde even en reed door
--> Is dit een grote fout om mij terecht te buizen?

Voor de rest had ze nog 2 andere opmerkingen:
- Ik reed te dicht tegen een andere auto aan
- Ik moest mijn L en R buitenspiegel bij het kruisen van een stilstaand voertuig nog meer gebruiken. L-Spiegel kijken, Links pinken, R-spiegel kijken, rechts pinken. Dit stramin had ik duidelijk nog niet onder de knie.

De examinator heeft mij dus (terecht?) een onvoldoende gegeven.
Ik ga volgende week woensdag opnieuw, en ga nog wat extra in mijn spiegels kijken.

Nog een vraagje voor de professionals hier: Mag ik de voorrang laten vervallen als die persoon teken doet en moeilijk door kan?

Bedankt alvast,
outback luke

Bericht door outback luke »

EXAMENCENTRUM: HAASRODE

Naast mij. Toen hij de auto zag zei hij meteen 'bij dat type voortuig zijn we verplicht vooraanplaats te nemen' (en tege mijn ma) "u mag zelf kiezen of u meegaat of niet"
De vorige examinator (een vrouw) had nogthans gewoon achternaan plaatsgenomen

'keer je in deze straat op een geschikte plaats, maar rij niet onnodig ver door' ben ver genoeg achter den draai gegaan maar dus ook niet onnodig verf, maneuvre feilloos uitgevoerd btw

achter een voortuig dat hij aanduidde parkeren, stond vrij scheef, met parkere hadik normaal gezien weinig problemen maar was gwn zoo zenuwachtig, bij het vetrekken geen voorrang gegeven aan een fietser

bandenspanning, moest het ventiel aanduiden en zeggen maar ik de de bandenspanning kon terugvinden.

Tijden het rijden was ik zeer zenuwachtig, mijn benen trilde echt wat er ook toe leed dat alles wat minder vlot ging dan normaal, gedurende het traject een paar situaties tegengekomen waar ik niet helemaal zeker wist wat ik moet doen, beetje mijn gezond verstand gebruikt en geen opmerkingen over gekregen
Ik was op een moment 30 per uur aan het rijden waar ik 50 mocht (uit schrik om niet te snel te rijde, ik kende het straatje niet) waarop de examinator, een oudere man met baardje, zeer arroagant vrij kwaad werd en zei 'rij toch eens mee met het verkeer man , gevolgd door een diepe zucht.
vlak erna dat parkeren waar ik dus heb gefaald
geen voorrang gegeven aan fietster toen ik vertrok (zonder de fietster echt in gevaar te brengen wel, mijn inschatting was dat ik nog genoeg plaats had en die was er ook) hij werd weer kwaad (das dus binne 2min 3x de boom in) en opda moment was ik vrij zeker da ik gebuisd was, daarna nog doorgereden, hier en daar wat stroef wel zeer lang rechtdoor mogen rijde op naamstesteenweg wat aangenamer was dan ganse tijd zone 30 zoals vorige keer :)

zeer lange uitleg over de foute die ik had gemaakt, met uiteindelijk 'maar dan geven we toch het voordeel van de twijel aan de kandidaat zodat ik alsnog geslaagd was

je zou zeggen dat je mening over de examinator afhangt van geslaagd - niet geslaagd maar de madame die mij heeft gebuisd was een zeer vriendelijke dame, beetje formeel mss maar dat moet ook wel een op een examen. terwijl deze examinator gewoon een arrogante zak was, al kan ik moeilijk klagen want ik ben erdoor ondanks bep foutjes.

Mjn ervaring na 2 examens is trouwens dat je ze je er eerder doorlaten as je niet geweldig vlot rijd (want dat kan op da moment vooral door de zenuwe kome) maar de wegcode perfect respecteerd dan wanneer je vlot rijdt maar enkele borden negeert .

[
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Sebastiaan schreef: "Als een persoon teken doet dat je doormag, en je ziet dat hij moeilijk langs je door kan (door de hoop geparkeerde auto's links van mij), MOET je hem dooralten"
--> Staat dat zo in de wet?

Nog een vraagje voor de professionals hier: Mag ik de voorrang laten vervallen als die persoon teken doet en moeilijk door kan?
In complexe voorrangssituaties kom je er vaak allebei beter uit wanneer 1 van de 2 verzaakt aan de voorrang.

Dat komt vaak voor wanneer beide bestuurders zowel een stukje van de weg voorrang hebben, maar daardoor in een lastige positie komen precies waar ze zelf voorrang moeten verlenen .
Bij afwisselend link/rechts gelegen parkeerzones zie je dat vaak.

Ritsen is ook zo'n geval.

Over het verzaken aan voorrang staat niets in de wegcode ...
Kijk er altijd zeer goed bij uit, en rij traag, misschien bedenkt iemand zich wel.

Hierna komt er een fietser uit een rechtste straat, en die stopt. Ik reed dan maar rustig door. Dit heeft mij de nek omgedraaid, hier MOEST ik nl. plots wel weer voorrang geven. De fietser had wel geen teken gedaan, maar stond wel volledig stil. Ik twijfelde even en reed door
--> Is dit een grote fout om mij terecht te buizen?
Ook een stilstaande fietser die van rechts komt heeft nog altijd voorrang.
Jij had dan ook moeten stoppen en voorrang verlenen ...
Gast

Bericht door Gast »

BREE

Vandaag, Maandagmorgen 07.30
Examinator kwam om 15 voor 8 aangewandeld, stelde zich niet voor..
Moest aantonen waar ik de bandenspanning meette, dat was goed. dan pinkers en lichten aanzetten, en de zithouding van mijn zetel aanpassen en spiegels tegoei zetten...

Rijden zelf ging ook vlotjes.. Manouvres ook. (zei examinator zelf)

Toch niet geslaagd, in een eenrichtingsstraat niet in m'n spiegel gekeke toen ik een geparkeerde auto voorbijreed, er moest maar iemand je inhalen..( over de borduur of door de voortuin van de mensen?)
één maal niet duidelijk genoeg vergewist
Hoofdsteun en gordel niet gecontroleerd, ik had die ook niet verzet (had ze ook niet gevraagd? )

Mja soit.. volgende keer beter? :?
Cedrinho

Bericht door Cedrinho »

EXAMENCENTRUM: WEVELGEM

Eerst de voorafgaande controles. Er werd gevraagd:
> voorkant van de wagen: lichten (niet specifiek dim-, groot-, ...), ruitenwissers, richtingaanwijzers, geluidstoestel.
> achterkant van de wagen: stoplichten, richtingaanwijzers
> onder de motorkap: koelvloeistof
Wat dus niet werd gevraagd: controle van de banden, afregeling van zetels en spiegels

Dan de proef op de weg.
> De examinator ging achterin zitten. Mijn begeleider (mijn vader) zat naast me.
> Duidelijke uitleg van wat wel en niet mocht tijdens het examen, hoe ik zou worden gevraagd wat te doen (wanneer afslaan, wanneer parkeren, ...). Alles klaar en duidelijk.
> Het keren: Ik diende een straat in te slaan, waarna gewoon werd gezegd dat ik 'in die straat het keren mocht uitvoeren'. Verder was ik vrij waar en wanneer in de straat. De straat was zeker breed genoeg. Ik rijd namelijk met een break en kon het manoeuvre vlot in 1x uitvoeren.
> Het parkeren: In de daaropvolgende straat. Er werd mij gewoon gevraagd te 'parkeren achter die groene auto daar'. Wat ik dan ook gedaan heb om daarna uit te stappen richting trottoir en terug in te stappen om te vertrekken.
> Beide manoeuvres in het begin van de proef.
> Daarna 'gewoon' in het verkeer. Eerst binnenstad (2 x Zone 30 ! ), daarna richting autostrade om dan terug te keren naar het examencentrum.
> Verder ook nog even vermelden dat ik op het vlak van voorrang verlenen zo voorzichtig mogelijk heb gehandeld. Een 'voorrang van rechts'-situatie heeft zich wel niet voorgedaan, maar bij het inslaan van een straat of het oprijden van de autostrade bijvoorbeeld heb ik geen onnodige risico's genomen en heb ik auto's die afkwamen gewoon laten voorgaan, ook al zou ik er met wat aggressiever te rijden nog voor geraakt zijn.

Alles samen: 40 minuten die zowat voorbijvliegen, het examen ging sneller voorbij dan verwacht. Vooral de klare en duidelijke uitleg vond ik een pluspunt. De garantie dat er geen valstrikken zouden inzitten (zoals 'sla linksaf' als je eigenlijk niet mag) was ook wel handig :D . Verder is het examen iets waar je echt niet zenuwachtig voor moet zijn. (Al was ik het vooraf wel enorm!)

Commentaar achteraf: goed, veilig gereden.
Enige onzekerheid: Doordat de zon nogal fel scheen op dat moment heb ik mijn zonnebril (moeten) aandoen. Voor de examniator was het hierdoor niet goed te zien in hoeverre ik voldoende in de spiegels keek, zie hij me achteraf, en daar had ik geen rekening mee gehouden. Doch mijn rijstijl was voldoende goed en hij is daar niet over gevallen, er bij zeggende dat het goed was om mijn zonnebril aan te doen om niet verblind te raken.
Steevn

Bericht door Steevn »

EXAMENCENTRUM: BRUGGE

- In welk examencentrum ben je geweest
Brugge
Hij zat achter mijn begeleider
Hij zei in deze straat mag je keren , ik was vrij van kiezen waar en deed het vlot en foutloos
Hij zei achter die zwarte auto mag je je parkeren (was kei makkelijk want er was geen auto achter me om ertussen te parkeren
Mocht een kaartje trekken en moest aanduiden waar de ruitesproeier vloeistof zat , derna achter pinker links en rechts aantonen.

Ben niet geslaagt.. reden 2x niet gestopt waar men voorrang had van rechts (al had ik vertraagt hij zei waar je voorrang moet verlenen STOP je ook al komt er geen auto aan)

Als ook ik reed 30 in een zone 30 gebied maar examinator zei dat "je weet datter daar een bordje met zone 30 staat maar er staat ook een paal met een zwart bord (met lichtjes) waarbij je alleen maar 30 mag rijden als dat bord het aangeeft." (euhm sinds wanneer is het fout als je daar 30rijdt in een zone 30 als dat bord niet aanstaat ? moet je mij toch wel eens uitleggen ..)

Examinator was een muggezifter en arrogant ..
niet eens een goeiedag nie tegen mij nog mijn begeleider .. zoiets is demotiverend !!!!!

Ow ja Sinds wanneer mag de examinator spreken tegen de persoon dat zijn rijbewijs aflegt ?
ze mogen toch alleen maar instructies geven ? zoals Naar lnks , naar rechts ect.. ?
Rafael
Administrator

Bericht door Rafael »

Steevn schreef:Ben niet geslaagt.. reden 2x niet gestopt waar men voorrang had van rechts (al had ik vertraagt hij zei waar je voorrang moet verlenen STOP je ook al komt er geen auto aan)
Onzin, voorrang verlenen wil niet zeggen dat je moet stoppen. Als er een STOP bord stond, kunnen ze wel eens moeilijk doen als je niet volledig hebt stilgestaan.
Steevn schreef:Als ook ik reed 30 in een zone 30 gebied maar examinator zei dat "je weet datter daar een bordje met zone 30 staat maar er staat ook een paal met een zwart bord (met lichtjes) waarbij je alleen maar 30 mag rijden als dat bord het aangeeft." (euhm sinds wanneer is het fout als je daar 30rijdt in een zone 30 als dat bord niet aanstaat ? moet je mij toch wel eens uitleggen ..)
Vast bord in combinatie met oplichtend? Dan is het constant zone 30. Enkel een oplichtend? Geen 30 rijden als het niet aan staat, want dan hinder je het verkeer. Dus het gedeelte dat je zegt tussen haakjes, is fout.
Steevn schreef:Ow ja Sinds wanneer mag de examinator spreken tegen de persoon dat zijn rijbewijs aflegt ?
ze mogen toch alleen maar instructies geven ? zoals Naar lnks , naar rechts ect.. ?
Dat mogen ze uiteraard wel.
Gast

Bericht door Gast »

Rafael schreef:Onzin, voorrang verlenen wil niet zeggen dat je moet stoppen. Als er een STOP bord stond, kunnen ze wel eens moeilijk doen als je niet volledig hebt stilgestaan.
Wat ik dus dacht ..
Rafael schreef: Vast bord in combinatie met oplichtend? Dan is het constant zone 30. Enkel een oplichtend? Geen 30 rijden als het niet aan staat, want dan hinder je het verkeer. Dus het gedeelte dat je zegt tussen haakjes, is fout.
Dat wist ik dus niet en heb ik ook niet zien staan in mijn theorie boekje ?
Rafael schreef:Dat mogen ze uiteraard wel.
ok :/
Rafael
Administrator

Bericht door Rafael »

Anonymous schreef:Dat wist ik dus niet en heb ik ook niet zien staan in mijn theorie boekje ?
Vast bord + elektronisch niet aan: 30 km/u
Vast bord + elektronisch aan: 30 km/u
Elektronisch bord aan: 30 km/u
Elektronisch bord uit: 50 km/u

Als er dus een vast en elektronisch stond, was het volledig correct dat je 30km/u reed. Stond er enkel een elektronisch, wat niet aan stond, reed je 30 km/u waar je eigenlijk 50 km/u mocht. Dat is 20 km/u 'te traag', waardoor je anderen hindert.
10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.
Plaats reactie