verbruik moto

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
pieterdc

verbruik moto

Bericht door pieterdc »

Deze vraag hoort misschien niet echt onder de rubriek "andere rijbewijzen", maar ik vond geen andere plaats om hem te zetten.

Weet iemand waar op internet je het gemiddelde verbruik van moto's kan bekijken? Ik ben al gaan kijken op verschillende sites van motorfabriekanten, maar vind nergens getallen.

Kunnen jullie me misschien een site aanraden?
Stefan Peeters
Administrator

Bericht door Stefan Peeters »

Misschien vind je hier een antwoord op je vraag...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Jozef
Medewerker

Bericht door Jozef »

Je kan misschien eens op zoek gaan naar de draad waarin Bertje hier zijn motorkosten vermeldde.

Mij heeft het alvast getroffen dat een motorfiets niet merkelijk minder brandstof lijkt te verbruiken dan een auto bij hetzelfde verkeerspatroon.

Door de relatief beperkte tankinhoud, is de autonomie van een motorfiets met een volle tank dan ook beduidend lager dan met een auto.
Stefan Peeters
Administrator

Bericht door Stefan Peeters »

Ik kan je ter info nog meegeven dat een BMW 1150cc (2cylinder boxer) bij vlot woon-werkverkeer 6 liter Euro 95 nodig heeft.
Mijn vorige BMW 1000 cc (4cylinder in lijn) net evenveel.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Gebruik de zoekfunctie op
http://www.spritmonitor.de/en/search.html
er staan daar vele diverse motoren tussen, en je hebt reële verbruikscijfers.

De fabrikanten geven toch het normverbruik op ?
pieterdc

Bericht door pieterdc »

merci!
digital

Bericht door digital »

Ik verschiet er van dat een motorfiets meer verbruikt dan een personenauto?! :shock:
Inazuma

Bericht door Inazuma »

digital schreef:Ik verschiet er van dat een motorfiets meer verbruikt dan een personenauto?! :shock:
Meer dan een diesel dat kan gemakkelijk.
Om ook meer dan een doorsnee benzine-wagen te verstoken moet je wel aardig doorgassen.

Rijstijl.
Doet zeer veel, en met de motor maak je ook vaker gebruik van dat vermogensoverschot omdat het kan.
Je kan vaak (veilig) inhalen waar je er met de wagen nog niet aan moet denken.

Techniek.
Nogal wat motoren reden tot voor kort met carburatie, en die slikken meer weg dan een injectie.

De laatste motor waar ik mee reed verstookte zonder enige poging om er zuinig mee te rijden gemiddeld 5,1 l/ 100 km.
Plaats reactie