**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
gastnickey

Re: geslaagd

Bericht door gastnickey »

gastnickey schreef: In welk examencentrum ben je geweest
Deurne

- Zat de examinator naast of achter jou?
schuin achter me

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
ik mocht zelf kiezen waar ik ging keren in een straat, de man zei gewoon keer hier ergens maar in deze straat

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? -
de man zei parkeer maar achter deze witte auto die daar staat.
ik moest de auto parkeren achter de auto en de auto verlaten als een boodschap en ik moest niet de deuren op slot doen

dit deed ik ik parkeerde de auto en liep langs achter weg en langs voor terug in de auto goed kijken in belangrijk !!!

toen ik terug in de auto stapte moest ik vertrekken.

Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?

ik moest een kaartje trekken het was de remvloeistof ! dit mest ik aanwijzen ik moest ook zeggen wat een goede houding is in de auto hoe je goed zit en waaraan je dat kan zien.

toen zijn we de weg opgeweest

de man was heel erg stil , niet echt vriendelijk, gaf geen hand,maar legde het wel goed uit, ik was erg zenuwachtig maar daar hield hij denk ik wel rekening mee !!

doe gewooon rustig en kijk heel goed en dan komt alles goed !!

want ik ben geslaagd voor de eerste keer !!

veel succes voor de rest

owjah ben nog iets vergeten te zeggen hihih. ps : ik ben met eigen auto gegaan (teminste die van me ma zonder stuurbekrachtiging !! wat dus zwaarder is met draaien enz.. maar het is tog gelukt) en dan me vader als begeleider. me vader zat van voor en de examinator achter me vader !
jensdc

Bericht door jensdc »

Haha, super gewoon. Die instructeur zei tegen me , parkeer je auto. Doe alsof je een boodschap gaat doen en doe de deuren niet op slot.

Ik deed ze dus wel op slot, omdat ik hier had gelezen dat iemand was gebuisd omdat de examinator vroeg om de zetel naar voor te zetten (= verbreken ideale positie). Dusja, ik dacht dat het een instinker was dus deed ze maar dicht, hij keek eens raar omdat ik ze toch dichtdeed maar maakte er verder geen probleem van :p

Je weet maar nooit, bij die examinatoren.
Vlaming89

Bericht door Vlaming89 »

EXAMENCENTRUM: ROESELARE

In welk examencentrum ben je geweest?

Roeselare

Zat de examinator naast of achter jou?

Schuin achter me

Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?

Ik mocht zelf kiezen waar ik ging keren in de straat die hij me aanwees.

Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?

De examinator zei ''parkeer maar achter de zwarte auto die daar staat.
Ik moest de auto parkeren achter de auto en de auto verlaten alsof ik een boodschap moest doen en ik moest de deuren niet op slot doen.

De auto was goed geparkeerd, iets te ver van de boord(zei hij op het einde als ik mijn uitslag wist, maar het was denk ik een reden om er een te geven!

Toen ik terug in de auto stapte moest ik vertrekken.

ik moest een kaartje trekken het was de koelvloeistof ! Dit moest ik aanwijzen.

Op de weg zei hij niet veel tegen me, alleen rechts of links, anders niet zoveel dat ik me kan herinneren..

Toen we aan het examencentrum van Roeselare kwamen zei hij direct dat ik GESLAAGD :D :D :D was !! Wat een opluchting, in 1 keer theorie geslaagd en nu ook na een jaar stage mn praktijk in 1 keer ! Ik had op mijn 2 laatste uren rijles wel nog veel voorrang van rechts genegeerd enzo.. maar op mijn praktijk examen, deed ik geen enkele échte fout !

Ben supercontent !!!!!!! En voor degene die hun examen praktijk moeten doen, als je GOED kan rijden, zou er geen probleem mogen zijn! Tenzij je geen geluk hebt op de baan, maar van mij was alles in orde in 1 keer 40 min rijden 8)
sander1989

Bericht door sander1989 »

EXAMENCENTRUM: GEEL

geel

Schuin achter me

Hij zij gewoon: we gaan hier eens keren

De examinator zei ''parkeer maar achter de zwarte auto die daar staat.
Ik moest de auto parkeren achter de auto, en de rest van het maneouvre vervoleindigen zoals beschreven in de goca brochure. Ik had wel niet zoveel plaats, het was eigenlijk tussen 2 autos maar ik had wel 2m op overschot ertussen.

Toen ik terug in de auto stapte moest ik vertrekken.

ik moest een kaartje trekken : waar meet je de bandenspanning.

Op de weg zei hij niet zoveel, hij sloeg wel een praatje met mijn begeleider van de rijschool, blijkbaar kenden ze elkaar, het ging over de ontslagen van janssen pharmaceutica,... zeker toen we voorbij die fabriek kwamen.

1keer zei hij: volgende rechts, en ik draaide de parking van de GB op, wat was ik aan het stressen ik dacht dat hij me daarvoor zou buizen maar hij heeft er geen opmerkign over gemaakt, nuja ik heb ook nergens het verkeersreglement overtreden tijdens dat manouevre.

toen we terug aan het examencentrum kwamen moest ik hem mooi tussen de lijntjes van een parkeerplaats zetten en toen deelde hij mee dat ik geslaagd was!! van de eerste keer. Ik deed het dus met de rijschool en kan dat echt iedereen aanraden om te doen!
Saida

Mijn praktijkexamen... en geslaagd!

Bericht door Saida »

EXAMENCENTRUM SINT-DENIJS-WESTREM

Ik heb gisteren mijn praktijk voor t eerst gedaan in Gent! (Sint-Denijs)

Mijn examinator was om te beginnen al vriendelijk! Heel aangenaam enzo.

Ik moest eerst de motorkap openen en tonen waar je olie bijvulde. Dan moest ik zeggen hoe je correct in je zetel zit. Vervolgens moest ik alle lichten tonen/aanzetten en ten slotte moest ik uitleggen hoe je de verwarming voor de ruiten bedient.

Naast mij zat mijn tante en schuin achter mij zat de examinator.

Toen ik moest keren in een straat mocht ik zelf kiezen waar, hij zei gewoon "ergens in deze straat".

Bij het parkeren moest ik dus achter auto gaan parkeren, en dan doen alsof ik ff nr de winkel ging, maar hij zei expliciet dat ik de deuren niet hoefde te vergrendelen (sommige examinators willen dat niet vertelde mijn lesgever van de rijschool ook al).

Ziezo! Hopelijk weer wat mensen gerustgesteld ;) Zenuwen zijn nergens voor nodig!
Gast

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: MOORSELE

Moorsele – Gullegem

Schuin achter mij

Ik reed door een wijk in een doodlopende straat en daar moest ik keren

Achter een zwarte jeep parkeren, er was wel veel verkeer toen ik juist wou parkeren, alles goed verlopen
Daarna uitstappen alsof ik een boodschap ging doen, zonder de deuren te sluiten (fijn om even frisse lucht binnen te happen ;) )

Ik moest aanduiden waar de vloeistof van de ruitenwissers zat, lichten laten branden, pinkers testen

Op de weg:

Zowel in het drukke centrum van moorsele als wegen die buiten het centrum lagen. Ook een stukje autosnelweg met afslag Gullegem.

Mijn begeleider en examinator zaten lekker gezellig een babbeltje te slaan, wat voor mij ontspannend was, zenuwen op één slag weg..

GESLAAGD!

(1 jaar vrije begeleiding, daarna 20u rijles, examen gedaan met rijschool)
krikri

Bericht door krikri »

EXAMENCENTRUM: ASSE

In welk examencentrum ben je geweest
Asse

- Zat de examinator naast of achter jou?
schuin achter me

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
De man zei: "Hier in deze straat moet je keren, je mag zelf kiezen waar"

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? -
Hij zei: "Achter die groene auto moet je parkeren. De eerste keer lukte niet en hij zei dat ik mocht corrigeren als ik het nodig vond. Ben er terug uit gereden en opnieuw begonnen, heel traag en toen lukte het wel.
Ik moest de wagen verlaten alsof ik een boodschap moest doen en terug instappen.

Hij moet mijn achteruitkijkspiegel verzet hebben als ik rond de auto ging. Ik had dit niet direct door en had mijn parkeerplaats al verlaten toen ik het opmerkte. Heb mij direct rustig aan de kant gezet en mijn spiegel goed gezet.

Ik moest de vloeistof voor de ruitenwissers aanduiden. Ik kreeg de motorkap eerst niet open en dacht: Amai, dat begint hier al goed :?
Moest ook dimlichten, grootlichten, pinkers vanvoor en vanachter en remlicht laten branden en claxoneren.

Ik heb redelijk wat kleine foutjes gemaakt en de meeste kwamen puur door de zenuwen. Maar ik had een heel goede examinator want hij heeft me op mijn fouten gewezen maar heeft ze toch door de vingers gezien.
Ik denk dat het belangrijk is dat de examinator ziet dat je controle hebt over de auto en niet in paniek slaagt als er iets niet direct lukt.

Van de eerste keer geslaagd! :D
geslaagd

praktisch examen

Bericht door geslaagd »

EXAMENCENTRUM: OOSTENDE

Hallo, ik wil hier eerst even de makers van deze site en forum bedanken! Ik heb er al heel veel aan gehad!

Ik heb vorige week mijn examen gedaan in Oostende, de examinator zat schuin achter mij.

Parkeren in een smalle straat: de straat was echt wel smal! Daarom moeten keren in een stuk of 7 keer, want er stonden ook veel auto's geparkeerd en het was dus moeilijk om een plekje uit te zoeken..Achteraf zei hij me wel dat ik gerust achterwaarts had mogen keren ipv voorwaarts zoals je het leert in de rijschool. Had ik dat eerder geweten :-) Nuja, al bij al ben ik toch gekeerd.

Direct daarna moest ik parkeren, het was wel tussen 2 auto's maar met ruim voldoende plaats (zeker 2 parkeerplaatsen). Dat ging dus heel vlotjes. Ik moest ook uitstappen om zogezegd een boodschap te gaan doen, hij zei daarbij dat ik de deuren niet moest sluiten.

Voorafgaande controles waren remlichten, claxonneren, pinkers, ruitenwissers en dat was het denk ik... ik kan het mij precies niet meer herinneren, zenuwen he :d

Ik moest ook eerst een nummertje trekken en moest de remvloeistof aanduiden, gewoon tonen waar je die bijvult.

De route die ik moest volgen was ergens waar ik nog nooit geweest was, maar het was wel heel kalm, dus dat was wel een voordeel. Ik moest van het examencentrum naar rechts afslaan en dus weg van oostende, langs de vaart enzo, weet echt niet waar ik was. Er was veel voorrang n rechts en zone 30 enzo, maar dat is allemaal goed gegaan.

Alleen dus dat keren in de straat was onvoldoende maar was er dus wel door! Vriendelijke examniator ook trouwens, heel duidelijke instructies en alles samen heeft het examen maar 25 minuutjes geduurd.

Groetjes!
Vlaming89

Bericht door Vlaming89 »

Valt me op dat er zeer weinig mensen zijn die in de buurt van Roeselare hun rij-examen doen.
Gast

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: BRAKEL

1. In welk examencentrum ben je geweest
2. Zat de examinator naast of achter jou?
3. Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
4. Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
5. Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?

1. Brakel; parcours Geraardbergen

2. Rechts achteraan

3. Mocht zelf kiezen waar en wanneer. Was straat met relatief weinig verkeer en met geparkeerde wagens aan de rechterkant. Was voldoende plaats om het manoeuvre in 3 keer uit te voeren.

4. Parkeren achter aangeduid voertuig. Was voldoende plaats achter het voertuig. Stond wel met banden in de goot (de auto voor mij ook trouwens) maar blijkbaar niet zo erg want ze heeft er niks over gezegd. Denk dat vooral de techniek belangrijk is. Daarna moest ik doen alsof ik een boodschap ging doen.

5. Getal tussen 1 en 6. Moest gewoon motorkap kunnen openen en remvloeistof kunnen aanduiden. Voor de rest de gebruikelijke dingen zoals, lichten, pinkers, ontwaseming, ...

Ben van de eerste keer geslaagd!

Volgens mij is het vooral belangrijk om de examinator het gevoel te geven dat je kan rijden waardoor hij/zij zich meer op zijn gemak zal voelen.
Gast

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: ROESELARE

1. In welk examencentrum ben je geweest
Roeselare
2. Zat de examinator naast of achter jou?
rechtsachter
3. Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Hij zij, je mag hier ergens in deze straat keren
4. Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
De eerste keer zat ik tegen de boord en ik vroeg of ik mocht corrigeren en het mocht, dus wilde ik er weer uitrijden. Er stond een auto achter mij, maar de mevrouw deed teken dat ik mocht rijden. Die examinator zei dat ik die auto voorrang moest geven. Hij werd kwaad, maar ik zei dat de mevrouw me doorliet en hij zei dat ik gewoon mocht doorrijden. Dan moest ik ergens anders gaan parkeren en dat is goed gelukt. Ik moest uitstappen, doen alsof ik een boodschap deed, en de auto niet sluiten.
5. Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Alles die hij kon vragen zoals stoplicht, ALLE lichten, pinkers, ruitenwissers, verwarming, ontwaseming... Ik moest ook een kaartje nemen, en zeggen hoe je de bandenslijtage ziet.

Ik ben toch nog geslaagd na het fout parkeren (heb onvoldoende voor manoevres omdat ik geen voorang heb gegeven), en ik ben echt blij
T.

Bericht door T. »

heb eens een vraagje, als je op de baan rijd, de baan en er staat rechts een auto van je geparkeerd moet je dan altijd pinken naar links omdat je zogezegt een "manoeuvre" doet?
ik doe het alleen als het echt een obstakel is,, als ik makkelijk door kan of er makkelijk 2 auto's tussen kunnen pink ik niet....
graag ff snel een antwoord
Gast

Bericht door Gast »

T. schreef:heb eens een vraagje, als je op de baan rijd, de baan en er staat rechts een auto van je geparkeerd moet je dan altijd pinken naar links omdat je zogezegt een "manoeuvre" doet?
ik doe het alleen als het echt een obstakel is,, als ik makkelijk door kan of er makkelijk 2 auto's tussen kunnen pink ik niet....
Ik heb altijd gepinkt, je kunt nooit genoeg pinken denk ik. Nu ik mijn rijbewijs heb, zal ik wel niet meer zoveel pinken... Vind ik soms gevaarlijk, want sommigen denken dat je ergens zal inslaan en komen vlak voor je de weg opgereden.
wobotje

Bericht door wobotje »

T. schreef:heb eens een vraagje, als je op de baan rijd, de baan en er staat rechts een auto van je geparkeerd moet je dan altijd pinken naar links omdat je zogezegt een "manoeuvre" doet?
Een zijdelingse verplaatsing moet je altijd aankondigen met je richtingsaanwijzers.
Artikel 13: Aankondiging van een manoeuvre

Alvorens een manoeuvre of een beweging uit te voeren die een zijdelingse verplaatsing vereist of een wijziging van richting veroorzaakt, moet de bestuurder zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken met de richtingsaanwijzers wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm. Deze aanduiding moet ophouden zodra de zijdelingse verplaatsing of de wijziging van richting uitgevoerd is.
Gast schreef:Ik heb altijd gepinkt, je kunt nooit genoeg pinken denk ik.
Dat je nooit genoeg kunt pinken is niet echt waar natuurlijk.
Je mag uiteraard niet onnodig je richtingsaanwijzers gebruiken.
Gast schreef:Nu ik mijn rijbewijs heb, zal ik wel niet meer zoveel pinken...
Het is jammer dat je, eens je je rijbewijs op zak hebt, plots denkt de verkeerswetten niet meer te moeten naleven.
Spijtig genoeg zie je dat wel bij meer mensen..
Lieve

Bericht door Lieve »

Ja dat moet en ook weer naar rechts pinken als je er voorbij bent.
groetjes, Lieve
Plaats reactie