**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
bibi585

Bericht door bibi585 »

Oiman schreef:ze moesten jullie
een standbeeld geven (misschien ergens op een rotonde?).
:lol: :lol: :lol: Das een goeie, zou in ieder geval beter zijn dan sommige dingen die er nu staan. :wink:

Proficiat met je resultaat.
NATJE

EXAMEN CENTRUM IN EREMBODEGEM

Bericht door NATJE »

JIJ HEBT JE EXAMEN AFGELEGD IN EREMBODEGEM
HOEVEEL EXAMENROUTES WAREN ER EN ZIJN ZE STRENG EN ZEGGEN ZE ALS OPTIJD WAAR JE MOET AFSLAAN EN WAAR HEB JIJ MOETEN RIJDEN
EN PROFICIAT

LAAT JE ME IETS WETEN
Gast

Bericht door Gast »

Edy schreef:RESULTAAT:
1. Bediening voertuig: ONVOLDOENDE
1.5 schakelen
10. Defensief rijden: VOORBEHOUD
10.8 Snelheid en verkeersinzicht
11 Manoeuvres: SLECHT
11.3.4 Parkeren achter een vtg/hinderen - in gevaar brengen
11.3.9 parkeren achter een vtg/ opstelling voertuig
11.3.14 parkeren achter een vtg/ duur: tijdsduur overschreden
OPMERKINGEN PE: Tussenkomst van de instructeur

sorry maar, ik ben ook gebuisd op mijn praktijkexamen en ik had enkel "snelheid en verkeersinzicht" staan op mijn blad (had te hard gereden in de bebouwde kom) dus ik vond het terecht dat ik gebuisd was. Als ik zie wat er bij jou allemaal op dat papier staat, dan zou je toch niet verbaasd mogen zijn dat je niet geslaagd was !
Mellekeh

Examencentrum Haasrode

Bericht door Mellekeh »

3de keer, goeieh keer zeggeh ze, en het is waar :D
Ben geslaagd :D :D :D

Had da meisje da meestal achter de balie zit, super vriendelijk en lief dus had vree veel sjans :D
Karl

Bericht door Karl »

Anonymous schreef:
sorry maar, ik ben ook gebuisd op mijn praktijkexamen en ik had enkel "snelheid en verkeersinzicht" staan op mijn blad (had te hard gereden in de bebouwde kom) dus ik vond het terecht dat ik gebuisd was. Als ik zie wat er bij jou allemaal op dat papier staat, dan zou je toch niet verbaasd mogen zijn dat je niet geslaagd was !
Had deze opmerking ook staan + defensief rijgedrag: onvoldoende.
hangt er natuurlijk vanaf hoeveel te snel je reed.

Is inderdaad niet verrassend dat Edy gebuisd was, alleen de tussenkomst door instructeur is al voldoende.
Gast

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: DEURNE

- Zat de examinator naast of achter jou?
Schuin achter

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Ik moest keren in dezelfde straat waar ik moest parkeren, ik kreeg heel veel plaats en kon perfect in 3 bewegingen keren.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Brede straat, geen auto achter mij, hoge borduur. Enige opmerking die ik kreeg is dat ik niet zo dicht naast de voorstaande auto mag gaan staan om de S-beweging uit te voeren. Ongeveer een halve meter er vandaan is veiliger (ik ga altijd dicht staan omdat ik dan minder scherp moet draaien, maar als je toch zoveel plaats krijgt is dat niet echt belangrijk).

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Rem, linker- en rechterpinker en ventiel van de band aanduiden.

Gebuisd.
Ze vond het zelf spijtig want ik reed perfect zei ze, niet te traag, niet te snel, veilig en geconcentreerd.
Maar ik stond aan een kruispunt waar ik naar links moest, en omdat ik zo aan het stressen was want het was niet zo heel duidelijk waar ik nu net naar links moest (er waren 3 straten en meerdere baanvakken) was ik zo zenuwachtig dat ik niet gezien had dat het groene licht dat aansprong enkel voor diegenen was die rechtdoor wilden. Maw ik ben door het rood gereden en mijn vader moest aan de handrem trekken.

Ongelooflijk stomme fout en natuurlijk volledig terecht dat ik gebuisd was.

Mevrouw was zeer vriendelijk, ik kreeg een snoepje als troostprijs :).

Ik vertrek nu een jaar naar het buitenland, dus wel stom dat ik nu nog een jaar ga moeten wachten om het nog eens te mogen doen.
Volgende keer minder zenuwachtig zijn!
Gast

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: EREMBODEGEM (Aalst)

Examinator zat schuin achter mij

Voorafgaande controles: gwn alle lichten is laten gaan, pinkers, dan mn zetel goed zetten, spiegel goed zetten, en ten slotte zeggen hoe je de bandenspanning meet.

keren in een straat: een doodlopende baan, waar de examinatrice zei van: in deze straat mag je u keren

parkeren: achter een auto, grote baan, (voor de mensen van de omgeving: ergens aan de expressweg dat op een rotonde uitkomt)

route: via de expressweg van erembodegem zo de autostrade op richting dendermonde, dan 1 keer lichten rechtdoor, de 2 de links, zo niewerkerke binnengereden, terug via erembodegem

Resultaat: GESLAAGD !! :D
Ik had 2 opmerkingen dat op hetzelfde sloeg: een autobus die langs zijn kant een hele rij geparkeerde auto's had, ik zag dat hij ging rijden (wat hij eig niet mag doen ! ik heb voorang ! ) en de autobus kon niet door, het was heel nipt maar ben er toch kunnen doorrijden: gevolg: opmerking: te dicht bij het kruisen nuja als dat het enige is ;)

de examinatrice zei toen we weer op het examencentrum kwamen dat we mochten uitstappen en binnen zitten, en dan bang afwachten,... (het was een vrouw, gok rond de 40 met bruin haar)

iedereen die zijn examen nog moet doen: Veel Succes en tegen niemand zeggen, helpt echt enorm !![/i]
natje

Bericht door natje »

Anonymous schreef:EXAMENCENTRUM: EREMBODEGEM (Aalst)

Examinator zat schuin achter mij

Voorafgaande controles: gwn alle lichten is laten gaan, pinkers, dan mn zetel goed zetten, spiegel goed zetten, en ten slotte zeggen hoe je de bandenspanning meet.

keren in een straat: een doodlopende baan, waar de examinatrice zei van: in deze straat mag je u keren

parkeren: achter een auto, grote baan, (voor de mensen van de omgeving: ergens aan de expressweg dat op een rotonde uitkomt)

route: via de expressweg van erembodegem zo de autostrade op richting dendermonde, dan 1 keer lichten rechtdoor, de 2 de links, zo niewerkerke binnengereden, terug via erembodegem

Resultaat: GESLAAGD !! :D
Ik had 2 opmerkingen dat op hetzelfde sloeg: een autobus die langs zijn kant een hele rij geparkeerde auto's had, ik zag dat hij ging rijden (wat hij eig niet mag doen ! ik heb voorang ! ) en de autobus kon niet door, het was heel nipt maar ben er toch kunnen doorrijden: gevolg: opmerking: te dicht bij het kruisen nuja als dat het enige is ;)

de examinatrice zei toen we weer op het examencentrum kwamen dat we mochten uitstappen en binnen zitten, en dan bang afwachten,... (het was een vrouw, gok rond de 40 met bruin haar)

iedereen die zijn examen nog moet doen: Veel Succes en tegen niemand zeggen, helpt echt enorm !![/i]
hoeveel routes zijn er
Gast

Bericht door Gast »

goh ik weet dat het er zeker 10 zijn (mn vorige was nr 10 :p) maar voor de rest weet ik het niet,...
natje

Bericht door natje »

Anonymous schreef:goh ik weet dat het er zeker 10 zijn (mn vorige was nr 10 :p) maar voor de rest weet ik het niet,...
mag je naar je route kijken tien dat is veel aalst is zo groot niet
natje

Re: praktijkexamen

Bericht door natje »

Nicky schreef:EXAMENCENTRUM: EREMBODEGEM

Oef, geslaagd!
De examinator was een vriendelijke vrouw, die rechts achter mij ging zitten. Mijn begeleider zat naast mij.
Ik moest eerst mijn zetels opnieuw goed zetten, spiegels, licht controle, zeggen waar ik de bandenspanning ging meten.
We hebben 40 minuten rondgereden via Nieuwerkerke naar Aalst, ze zei zeker op tijd wanneer ik moest afslagen. Het was vooral letten op voorrang van rechts, uitgezonderd plaatselijk verkeer en verplichte richting.We hebben ook een klein stukje autostrade op en af gereden
Ik moest keren in een straat, mocht kiezen waar, heb dan meteen gekeerd want anders stond ik te dicht tegen een helling.
Ik moest achter een kleine witte auto parkeren, zonder auto's erachter. De eerste keer zat ik tegen de borduur, maar ben eruit gereden en dan stond ik goed. Moest uitstappen, en terug instappen.
Mijn enigste fout was een rond punt met twee vakken. Het was erg druk dus als ik een plaatsje zag op het buitenste vak reed ik erin (anders stond ik er nu nog denk ik :) ) Maar achteraf zei ze dat ik ook voorrang moest geven aan de binnenste. Dus eigenlijk een zware fout, vond ik zelf, maar vrees dat ik er anders nog steeds stond te wachten!
Ik was verschrikkelijk zenuwachtig, maar ik heb mij voorgesteld dat ik gewoon met mijn papa op de baan was aan het rijden en dat hielp!
Ik wens iedereen nog veel succes en wil de site (en alle mensen die eraan meehelpen) nog eens bedanken!Dankzij jullie was ik er op theorie en praktijk meteen door!
Groetjes

[/b]
heb jij route 1 getrokken zijn er veel routes
natje

Bericht door natje »

Anonymous schreef:goh ik weet dat het er zeker 10 zijn (mn vorige was nr 10 :p) maar voor de rest weet ik het niet,...
10 met de expressweg langs amylum was je eerste
natje

Bericht door natje »

Anonymous schreef:EXAMENCENTRUM EREMBODEGEM

Om 9u 's morgens moest ik examen gaan doen. De examinator (een vrouw) zag er niet vriendelijk uit, en was het ook niet echt. Ze praatte nogal stil: misschien een tacktiek om mij verkeerde dingen te laten doen?
Voor het examen begon moest ik de wagen zitten, de zeter wat verzetten, mijn linkerspiegel verzetten en ze vroeg "hoe meet je je bandendruk". "In de garage," zei ik, "maar hoe," vroeg ze nog eens. "Met een pomp," zei ik, "en hoe ga je dat doen," vroeg ze. Dan maar gewoon het ventiel aangeduid op de band...
Soit, ik mocht beginnen en mijn begeleider nam plaats naast mij, zij achterin rechts. Ze zei dat ik mocht vertrekken en dan gaf ze een heeeele uitleg in 15 seconden waar ik niet veel van begreep. Er kwam net iemand anders binnenrijden op het verkeerde rijvak toen ik de parking afreed waarop zij zei dat ik moest blijven staan!! Ik ben toch maar netjes weer achteruit gereden... dat vond ik anders wat te gortig.
Op de baan zei ze altijd netjes op tijd waar ik moest afslaan, tot ze het een keer niet zei en ik daardoor wist dat ik niet rechtdoor mocht rijden. Mooi van haar :)
Ik moest ergens op een (heeeel lang stuk) platteau draaien in een straat. De instinker hierbij was dat dit net voor een school was en dus zone 30 is. Ze keek of ik dit ook nog zou weten nadat ik gedraaid was (ja hoor).
Dan zei ze "parkeer je maar achter die eerste wagen daar". Ik verstond het weer niet wat ze bedoelde, hoe kan je nu achter een laatste wagen zo gaan parkeren zoals ik altijd geoefend had? Daar staat immers geen wagen meer achter zodat je ver achteruit kan rijden. Dus ik reed iets verder en zei "tussen die wagens daar?" en dat was ook goed. Ik had hier op het forum gelezen dat je wel plaats voor 2 wagens zou krijgen, dus dat leek me wel normaal.
Het parkeren was blijkbaar niet goed, doordat ik veel ruimte had, reed ik lang achteruit waardoor ik mooi recht stond, wat zij dan weer geen S-beweging vond. Dus dat moest opnieuw met een veel kortere S-beweging.
Ik stapte dan uit, met mijn motor af en kijken etc, maar mijn deuren niet op slot. Ze heeft er niets over gezegd, anders had ik wel gezegd dat er nog mensen in de wagen zouden zitten.
Ik bleef wat lang op het voetpad staan waarop ze de deur opende en zei "ik had toch gezegd weer instappen." Ik had hier ook gelezen dat je dan normaal gezien de motorkap moet open doen voor die proeven, die heb ik dus niet moeten doen.

Teruggekomen op het examencentrum somde ze een heleboel fouten op:
hier enkele die ik me nog herinner:

*ik neem te veel afstand tijdens het voorbij rijden van een geparkeerde wagen
-misschien akkoord, maar gezien iemand in mijn familie een ongeluk voorgehad heeft omdat iemand in de geparkeerde wagen zijn deur opendeed zonder te kijken, vind ik niet dat ik daar zo dicht bij moet rijden.

*op een groot kruispunt met lichten waar ik links moest afslaan keek ik links en rechts
-haar uitleg: ik heb groen, het verkeer komt uit de richting recht voor mij, daar moet ik naar kijken, niet links en rechts.
(vind ik weer vree onnozel van haar, ik heb me laten vertellen dat ookal rijdt iemand door rood en hij komt van rechts, ik nog steeds voorrang moet geven of ik ben in fout als hij tegen mij zit!)

*er was een weg met een rijvak-middenberm-rijvak waar ik moest oversteken en naar links moest. In de middenberm is een plaats voor het verkeer dat van rechts komt om in te slaan in de straat waar ik uit kom. Ik ben daar even gestopt.
-fout: ik mag daar niet staan, voor als er iemand van rechts komt moet hij daar voorsorteren
(als dat echt fout is, vind ik dat de verantwoordelijkheid van de burgemeester voor het slecht inrichten van het kruispunt ;))

*ook nog iets van onaangepaste snelheid denk ik

Pfff, met zoveel fouten had ik al geen zin meer om het nog eens allemaal opnieuw te leren.
Ze kwam dan buiten met mijn papieren en zei "ga met 16 euro naar je gemeente". WTF?
IK BEN GESLAAGD! En zij wou het niet eens uitspreken! Er stonden toch een 5-tal fouten op, maar ik vermoed dat ze niet zo ernstig waren, dus de computer heeft me er door gelaten :)

Formule: bijna 12 maand zelf geleerd met begeleider. Ik kan ook iedereen aanraden om zeker in de buurt van het examencentrum te leren rijden. Ongeveer 70% van de wegen die ik op het examen moest doen, kende ik hierdoor al.

Wat het parkeren betreft: in het echt (tov op oefenterrein met paaltjes) zijn de plaatsen meestal veeel minder breed! Oefen dus best ook beter in het echt.

Ik heb nu al een maandje mijn rijbewijs en heb er al bijna 3000 km opzitten dat ik alleen rijd. Ik moet zeggen dat ik hierdoor toch weer veel andere dingen geleerd heb: zo remde ik vroeger bijna altijd door op de rem en op de ontkoppelingspedaal te drukken. Nu merk ik dat ik sneller rem als ik gekoppeld blijf (mss is het omdat dit nu een diesel is en ik leerde rijden met een benzinemotor?). Ook rijd ik altijd veel te snel! Ik wou zeker niet zo een geval zijn op het examen dat ze me zouden buizen omdat ik te traag/voorzichtig reed, maar soms wordt het nu wel wat te gortig - ik zal er wat meer op moeten letten ;)
waar heb jij moeten rijden in aalst laat me iets weten
bibi585

Bericht door bibi585 »

@ natje

Goeie raad, wat minder stressen :wink:
Beter voor je hart en beter voor je uiteindelijke resultaat.
guest

Bericht door guest »

EXAMENCENTRUM: OOSTENDE

De examinator zat achter de passagier, omdat ik met mijn vader leerde rijden. Voorafgaande controle: Werkt alles (lichten, claxon, pinkers, enz)
En dan een kaartje trekken: Bandenslijtage, leg uit.
Daarna de baan op, en dan zei hij plots: Parkeer je eens achter die auto.
Even verder dan in een volgende straat: Keer hier eens.
Enige opmerking: Beter letten op fietsers als ik van rondepunten rijdt. Dat was bij een rondpunt waar fietsers van links en rechts kunnen komen.
Maar ik ben geslaagd :D
Plaats reactie