Voorlopig rijbewijs en Autoverzekering

Graag uw mening over deze website.
Plaats reactie
Geert82

Voorlopig rijbewijs en Autoverzekering

Bericht door Geert82 »

Ik heb juist mijn voorlopig rijbewijs.
De volgende stap is natuurlijk een auto kopen.

Mijn verzekering zegt dat ze me niet kunnen verzekeren omdat ik een voorlopig rijbewijs heb.
Mijn ouders hebben geen auto en dus ook geen verzekering. Dus via die weg gaat het ook niet.

Is er echt geen oplossing??

Groetjes
Oiman

Bericht door Oiman »

Bij ethias aanvaarden ze wel voorlopige rijbewijzen, ik heb
er sinds april en verzekering met voorlopig rijbewijs.

Ik zou eens een mailtje sturen naar de klantendienst van ethias,
normaal helpen ze je wel verder. Ik kon kiezen tussen een formule met beperkingen voor 750 euro/jaar, of de gewone formule voor 950 euro/jaar.

Nog een tip: zorg ook dat een eventuele tweedehandsauto die je koopt
al gekeurd is, zonder keurigsbewijs geen inschrijving en ook geen verzekering... (dan moet het via een garagist gebeuren)

Nog veel succes!
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Oiman schreef: Nog een tip: zorg ook dat een eventuele tweedehandsauto die je koopt
al gekeurd is, zonder keurigsbewijs geen inschrijving en ook geen verzekering... (dan moet het via een garagist gebeuren)
Dat is verplicht én je moet er een carpass bovenop krijgen die minder dan 2 maanden oud is (en graag nog met een paar dagen op overschot ...)

http://www.carpass.be/nl/particulieren/ ... rpass.html
Gast

Bericht door Gast »

Oiman schreef:Bij ethias aanvaarden ze wel voorlopige rijbewijzen, ik heb
er sinds april en verzekering met voorlopig rijbewijs.

Ik zou eens een mailtje sturen naar de klantendienst van ethias,
normaal helpen ze je wel verder. Ik kon kiezen tussen een formule met beperkingen voor 750 euro/jaar, of de gewone formule voor 950 euro/jaar.

Nog een tip: zorg ook dat een eventuele tweedehandsauto die je koopt

Nog veel succes!
als ge u bij Ethias verzekerd, mag je de verzekering ook maandelijks afbetalen? of is het gwn 960 euro per jaar?
bibi585

Bericht door bibi585 »

Bij de meesten kan dit wel opgesplitst worden voor 1, 3, 6 maand of een jaar.

Mischien dat sommigen bij de eerste verzekering wel minstens 3, 6 maand of een jaar zullen vragen gezien het risico.
Je kan moeilijk verlangen verzekerd te zijn voor de eerste keer bij een bepaalde maatschappij, 1 maand verzekering betalen, zware schade veroorzaken waardoor erg veel moet uitgekeerd worden en daarna je biezen pakken om je nooit meer terug te zien.
Inazuma

Bericht door Inazuma »

bibi585 schreef:Je kan moeilijk verlangen verzekerd te zijn voor de eerste keer bij een bepaalde maatschappij, 1 maand verzekering betalen, zware schade veroorzaken waardoor erg veel moet uitgekeerd worden en daarna je biezen pakken om je nooit meer terug te zien.
Maandelijks betalen betekent nog niet dat het contract ook maar een maand loopt.
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:als ge u bij Ethias verzekerd, mag je de verzekering ook maandelijks afbetalen? of is het gwn 960 euro per jaar?
Voor dergelijke vragen geldt eigenlijk : altijd vooraf goed navragen bij de verzekeringsmaatschappij / agent.

Volgens wat ik op de website van Ethias kan zien, is er een vaste meerprijs bij gespreide betalingen.

Betalingsspreiding
Vergemakkelijk de betaling van uw verzekering door te kiezen voor :

Jaarlijkse betaling geen kosten
Halfjaarlijkse betaling + 2%
Maandelijkse betaling + 3,5%*

http://www.ethias.be/nl/prd/A2PR011/Par ... htm#omnium
bibi585

Bericht door bibi585 »

Inderdaad Inazuma, enkele details die ik over het hoofd gezien had. :oops:
Plaats reactie