FCBgamer schreef:De lijn heeft alleen voorrang in bebouwde kom als hij zijn pinkers aanlegt? En erbuiten heeft hij dus geen voorrang zelfs al gaan zijn pinkers?
Je hebt 3 voorwaarden nodig, hierboven meld jij er maar 2
1) binnen een bebouwde kom.
2) vertrekken vanuit een bushalte (dus niet zomaar ergens).
3) met de pinker aan.
Alle 3 de voorwaarden moeten voldaan zijn, met ander woorden als er 1 van de 3 ontbreekt heeft de autobus geen voorrang.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
FCBgamer schreef:Oké... bedankt! Nog een vraagske:
Verboden toegang voor bestuurders van rijwielen: moet dit ook voor bromfietsers A?
Neen een rijwiel is iets dat voortbewogen wordt door middel van pedalen.
In eerste plaats is dit een fiets maar ook een go-cart (zonder motor) wordt met pedalen voortbewogen en is dus een rijwiel.
Er bestaan ook bromfietsen klasse A waarop pedalen staan maar weet daarvan dat die niet dienen om dit ding voort te bewegen maar om het aan de gang te trappen (oudere versies dus) dus is een klasse A geen rijwiel.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
FCBgamer schreef:Oké... bedankt! Nog een vraagske:
Verboden toegang voor bestuurders van rijwielen: moet dit ook voor bromfietsers A?
Neen een rijwiel is iets dat voortbewogen wordt door middel van pedalen.
In eerste plaats is dit een fiets maar ook een go-cart (zonder motor) wordt met pedalen voortbewogen en is dus een rijwiel.
Er bestaan ook bromfietsen klasse A waarop pedalen staan maar weet daarvan dat die niet dienen om dit ding voort te bewegen maar om het aan de gang te trappen (oudere versies dus) dus is een klasse A geen rijwiel.
Oké... als ik de proefexamens maak heb ik soms 40, meestal een gemiddelde van 37... goed idee om morgen te gaan om het af te leggen? In de namiddag dan hé.. ik zou de hele voormiddag nog theorie herhalen + oefeningen maken!
Je mag niet inhalen op een overweg waar geen slagbomen zijn of geen maanwit licht brand... als die zaken ( maanwit licht en slagbomen ) wel aanwezig zijn en je mag doorrzijden ( er komt geen trein ) mag je dan wel oversteken of nooit?
FCBgamer schreef:Je mag niet inhalen op een overweg waar geen slagbomen zijn of geen maanwit licht brand... als die zaken ( maanwit licht en slagbomen ) wel aanwezig zijn en je mag doorrzijden ( er komt geen trein ) mag je dan wel oversteken of nooit?
Proficiat met je slagen
Inhalen bedoel je denk ik en ja dat mag.
De reden dat je het niet mag op een onbewaakte overweg (zonder slagbomen en lichten dus) is omdat je op het moment dat je gaat inhalen niet kunt zien of er een trein aankomt.
Bij maanwit knipperlicht of slagbomen die open zijn hoef je niet te kijken of er een trein aankomt (je weet dus van niet) bijgevolg kun je daar zonder gevaar inhalen.
FCBgamer schreef:Je mag niet inhalen op een overweg waar geen slagbomen zijn of geen maanwit licht brand... als die zaken ( maanwit licht en slagbomen ) wel aanwezig zijn en je mag doorrzijden ( er komt geen trein ) mag je dan wel oversteken of nooit?
Proficiat met je slagen
Inhalen bedoel je denk ik en ja dat mag.
De reden dat je het niet mag op een onbewaakte overweg (zonder slagbomen en lichten dus) is omdat je op het moment dat je gaat inhalen niet kunt zien of er een trein aankomt.
Bij maanwit knipperlicht of slagbomen die open zijn hoef je niet te kijken of er een trein aankomt (je weet dus van niet) bijgevolg kun je daar zonder gevaar inhalen.
Ja... het staat ook in de theorie maar niet zoo duidelijk Moet er nog achter gaan naar het stadhuis, maar vandaag zijn ze niet open!