bij het hoofdstuk borden (voorrangsborden)las ik:
een onderbord mag de verkeersborden B1, B3, B5, B7 en B15 aanvullen om het tracé van de weg aan te duiden waarop de bestuurders aan volgend kruispunt voorrang hebben.
wanneer het verkeersbord B9 voor of op het kruispunt geplattst is, mag het eveneens met dit onderbord aangevuld worden.
ik begrijp iegelijk niet wat hier gezegd wordt. kunnen jullie mss een voorbeeldje geven met een tekening ofzo?
vraagje
-
Inazuma
Re: vraagje
Dat betekent dat de onderstaande bordenLP schreef: bij het hoofdstuk borden (voorrangsborden)las ik:
een onderbord mag de verkeersborden B1, B3, B5, B7 en B15 aanvullen om het tracé van de weg aan te duiden waarop de bestuurders aan volgend kruispunt voorrang hebben.
wanneer het verkeersbord B9 voor of op het kruispunt geplattst is, mag het eveneens met dit onderbord aangevuld worden.
ik begrijp iegelijk niet wat hier gezegd wordt. kunnen jullie mss een voorbeeldje geven met een tekening ofzo?
,
,
,
,
, 
aangevuld mogen worden met een dergelijk onderbord :

Dit bord wordt aangepast aan de situatie ter plaatse, de vet afgebeelde weg is dan de voorrangsweg, de dunner afgebeelde wegen zijn voorrangsplichtig.
Stel de bestuurder komt aan een traditioneel kruispunt (2 dwarsende wegen) en krijgt onderstaande te zien :

Dit betekent dat hij voorrang heeft als hij rechtsaf gaat.
De bestuurders op wegen die van links en van rechtdoor komen, zullen voorrang moeten verlenen