scooter in italië

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Gast

scooter in italië

Bericht door Gast »

Hallo iedereen!

Deze zomer ga ik twee weken op reis naar Italië, steden verkennen, sfeer opsnuiven, ontspannen enzo... Nu lijkt het me echt fun om een paar dagen een scooter (een vespatje) te huren en rond te rijden.

Maar kan dat zomaar, of heb ik daar een rijbewijs voor nodig? en mag ik dat rijbewijs dan gebruiken in een ander land?

Ik ben nu 17 jaar en heb enkel een voorlopig rijbewijs B, maar het zou een kleine moeite zijn om nog eens mijn theorie voor een A te gaan afleggen, als dat nodig zou zijn...

graag advies!

mvg
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

beste,

Voorlopig rijbewijs is niet geldig in het buitenland. Je moet een echt rijbewijs hebben.
Gast

Bericht door Gast »

oké, bedankt

zo'n vespa, inhoud is wel niet meer dan 50cc denk ik, welk rijbewijs heb je daar onder normale omstandigheden voor nodig? en mag je daarmee ook in het buitenland?
Gast

Bericht door Gast »

Excuseer, ik zie net zelf dat het een scooter betreft, >25 km/u en niet meer dan 50cc.
Dus daar heb je toch geen rijbewijs voor nodig, toch?


Dus stel nu dat de mensen waarmee ik meega (meerderjarig, B-rijbewijs) zo'n ding huren, dan mag ik daar toch mee rijden, of niet? als het volstaat 16 te zijn...


Allee, ik weet het niet zeker he!
graag uw mening

mvg
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Anonymous schreef:Excuseer, ik zie net zelf dat het een scooter betreft, >25 km/u en niet meer dan 50cc.
Dus daar heb je toch geen rijbewijs voor nodig, toch?
Hier heb je rijbewijs A3 voor nodig :!:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie