dambordmarkering
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00
Plaats op de openbare weg: onvoldoende
Ik heb daar dus degelijk een onvoldoende voor gekregen, want voor de rest heeft ze geen opmerkingen gemaakt over de plaats op de openbare weg...
Enkel dat ik niet mocht stilstaan op de dambord marking.
Dus nogmaals:
Ik zag uit de tegenovergestelde richting 2 auto's afkomen en daarachter kon ik perfect oversteken.
Achter mij geen enkele bus in aantocht.
Pinker opgezet op de dambordmarkering gaan staan, even gewacht zodat de 2 auto's uit de andere richting voorbij waren en dan kon ik de zijstraat inrijden.
Ik heb dus geen bus gehinderd, het verkeer achter mij niet, die in de tegenovergestelde richting ook niet,...
Ik heb daar dus degelijk een onvoldoende voor gekregen, want voor de rest heeft ze geen opmerkingen gemaakt over de plaats op de openbare weg...
Enkel dat ik niet mocht stilstaan op de dambord marking.
Dus nogmaals:
Ik zag uit de tegenovergestelde richting 2 auto's afkomen en daarachter kon ik perfect oversteken.
Achter mij geen enkele bus in aantocht.
Pinker opgezet op de dambordmarkering gaan staan, even gewacht zodat de 2 auto's uit de andere richting voorbij waren en dan kon ik de zijstraat inrijden.
Ik heb dus geen bus gehinderd, het verkeer achter mij niet, die in de tegenovergestelde richting ook niet,...
-
- Medewerker
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
- Locatie: Schönau am Königssee (D)
Voilà , beter kan het niet uitgedrukt worden.Kaiser Sose schreef:De examinator kan alleen optreden als er effectief sprake is van hinderen, of als er zoveel tegenliggers zijn dat je niet zeker wist of je gaat hinderen of niet... maw als je via de paarse lijn op de dambordmarkering terecht komt moet je zeker zijn dat je ook weg zal kunnen zonder een bus of tram te hinderen...
Als Clio-Tuning, in de omstandigheden zoals hij ze beschrijft, een onvoldoende gekregen heeft, was dat dan ook totaal onterecht.
En Clio,
Hoeveel x had je onvoldoende of voorbehoud?
Of had je ook een "slecht"-quotering?
Stel dat je bvb 2 onvoldoendes had... dan was je ten onrechte niet geslaagd.
Wat wel vaker voorkomt is dat een examinator je kleinere fouten extra in de verf durft te zetten als je toch al een slechte quotering hebt.
Hoeveel x had je onvoldoende of voorbehoud?
Of had je ook een "slecht"-quotering?
Stel dat je bvb 2 onvoldoendes had... dan was je ten onrechte niet geslaagd.
Wat wel vaker voorkomt is dat een examinator je kleinere fouten extra in de verf durft te zetten als je toch al een slechte quotering hebt.
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00
Resultaat: PEKaiser Sose schreef:En Clio,
Hoeveel x had je onvoldoende of voorbehoud?
Of had je ook een "slecht"-quotering?
Stel dat je bvb 2 onvoldoendes had... dan was je ten onrechte niet geslaagd.
Wat wel vaker voorkomt is dat een examinator je kleinere fouten extra in de verf durft te zetten als je toch al een slechte quotering hebt.
2. Plaats op de de openbare weg: onvoldoende
2.6 Buiten de rijbaan
(dit is dus de opmerking ivm dambordmarkering)
5. Richtingsverandering: slecht
5.1 zich vergewissen
5.4 Hinderen - belemmeren: fietser
(er was enkel links een fietspad voor fietsers in beide richtingen.) Ik moest links afslaan (dus ook over het fietspad) en in mijn rechter spiegel en achteruitkijkspiegel zag ik geen fietsers aankomen. Vergeten over de schouder te kijken en er kwamen fietsers aan... gelukkig konden die fietsers nog wat in de remmen gaan...) Dit was dus de doorslag waarom ik gebuisd was. Toen ik deze fout maakte wist ik meteen dat het niet meer te redden viel...
9. gedrag ten overstaan van: onvoldoende
9.1 zwakke weggebruikers
(zie vorig puntje...)
11: manoeuvres: voorbehoud
11.3.2 Parkeren achter een VTG/kenbaar maken.
Ik was er 200% zeker van dat mijn pinker opstand bij het naast de geparkeerde auto te komen. Blijkbaar was de pinker automatisch afgeslaan en dat had ik niet opgemerkt.
Opmerking PE:
Tussenkomst van de examinator
(voorval met de fietser...)
Had ik GOED uitgekeken naar de fietsers toen ik afgeslagen was dan was ik geslaagd. Dat zei de examinator zelf...
Ik was zo goed bezig, en dan maak ik die stomme maar ernstige fout.
Ik heb volgende week ook examen in Asse/Mollem en vroeg mij al ene hele tijd af wat je nu juist moet doen bij deze dambord-markeringen...
Ik ben blijkbaar niet de enige die met dat probleem zit, zie ik nu!
Hier is er al ene hele discussie over geweest, maar wat doe ik nu best op het examen? Op die markeringen wachten of niet?
Bedankt!!
Ik ben blijkbaar niet de enige die met dat probleem zit, zie ik nu!
Hier is er al ene hele discussie over geweest, maar wat doe ik nu best op het examen? Op die markeringen wachten of niet?
Bedankt!!
Kruisen tramsporen
Ik zit ook met die vraag.
Ik had ze gesteld in het forum van wegcode.be, maar kreeg nog geen antwoord. Mag ik ze hier ook even neerzetten?
[quote author=lieve link=topic=17726.msg227860#msg227860 date=1193039561]
Trams blijven voor mij nog altijd lastig.
Mag ik op tramsporen staan wachten om voor te sorteren / om af te slaan?
Concreet:
Er is een situatie in Gentbrugge: als je van Melle komt en de E17 op wil richting Antwerpen.
Daar heb je deze situatie:
Dit mag toch hoop ik:
In Gent stad zijn er ook veel zo'n situaties, maar meestal zijn daar dan verkeerslichten, dus mag het daar dus wel zeker.
Maar op de tekening die ik hier maakte, zou het eigenlijk kunnen dat, door erg druk verkeer, ik langer op die tramsporen sta dan voorzien. En aangezien ik trams eigenlijk niet mag hinderen.... Wat dan?
[/quote]
Ik had ze gesteld in het forum van wegcode.be, maar kreeg nog geen antwoord. Mag ik ze hier ook even neerzetten?
[quote author=lieve link=topic=17726.msg227860#msg227860 date=1193039561]
Trams blijven voor mij nog altijd lastig.
Mag ik op tramsporen staan wachten om voor te sorteren / om af te slaan?
Concreet:
Er is een situatie in Gentbrugge: als je van Melle komt en de E17 op wil richting Antwerpen.
Daar heb je deze situatie:
Dit mag toch hoop ik:
In Gent stad zijn er ook veel zo'n situaties, maar meestal zijn daar dan verkeerslichten, dus mag het daar dus wel zeker.
Maar op de tekening die ik hier maakte, zou het eigenlijk kunnen dat, door erg druk verkeer, ik langer op die tramsporen sta dan voorzien. En aangezien ik trams eigenlijk niet mag hinderen.... Wat dan?
[/quote]
Dag Lieve,
Als er geen verkeerslichten staan en je wilt linksaf slaan, dan mag je dit doen als het kruispunt vrij is. (Je bent er dus zeker van dat geen tram in aantocht is) en wanneer blijkt dat je het kruispunt ook zult kunnen verlaten.
Stel dat, zodra je op de tramsporen bent, je merk dat op de linkse rijbaan een auto rijdt, dan moet je natuurlijk stoppen op de tramsporen.
Men zal je dit niet kwalijk nemen.
Op dergelijke kruispunten worden toch zeer vaak verkeerslichten geplaatst.
Als er geen verkeerslichten staan en je wilt linksaf slaan, dan mag je dit doen als het kruispunt vrij is. (Je bent er dus zeker van dat geen tram in aantocht is) en wanneer blijkt dat je het kruispunt ook zult kunnen verlaten.
Stel dat, zodra je op de tramsporen bent, je merk dat op de linkse rijbaan een auto rijdt, dan moet je natuurlijk stoppen op de tramsporen.
Men zal je dit niet kwalijk nemen.
Op dergelijke kruispunten worden toch zeer vaak verkeerslichten geplaatst.
Laatst gewijzigd door GRO op 24 okt 2007, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is vlug beantwoord!
Dus ik begrijp het zo:
ik kijk eerst of er een tram komt én of er verkeer is op de tegenliggende baan.
Is dat niet zo, dan mag ik me op de tramsporen begeven. Komt er onvoorzien toch een tegenligger, dan moet ik natuurlijk stoppen voor de veiligheid, dat is dus geen probleem.
Maar als ik vooraf óf een tram óf een auto zie, dan wacht ik om linksaf te slaan op de voorsorteerstrook aan de linker kant van de weg en mag ik de tramsporen niet op, ook al denk dat ik nog voor de tram er is, zal kunnen oversteken.
Is dit juist?
Dus ik begrijp het zo:
ik kijk eerst of er een tram komt én of er verkeer is op de tegenliggende baan.
Is dat niet zo, dan mag ik me op de tramsporen begeven. Komt er onvoorzien toch een tegenligger, dan moet ik natuurlijk stoppen voor de veiligheid, dat is dus geen probleem.
Maar als ik vooraf óf een tram óf een auto zie, dan wacht ik om linksaf te slaan op de voorsorteerstrook aan de linker kant van de weg en mag ik de tramsporen niet op, ook al denk dat ik nog voor de tram er is, zal kunnen oversteken.
Is dit juist?
Al in Gent rondgereden? Daar zijn er toch wel een aantal zonder lichten hooreugeen schreef: Op dergelijke kruispunten worden toch zeer vaak verkeerslichten geplaatst.
Ik rijd nooit in Gent behalve nu, om te oefenen voor het rijexamen, nu moet het wel, helaas
Je kan toch moeilijk examen gaan afleggen zonder daar ooit gereden te hebben. In Sint-Niklaas bvb waar ik wel geregeld kom, daar zijn geen trams. Daar had ik liever examen gedaan. Maar de keuze is niet vrij he
@ Lieve
Bijvoorbeeld ook bij een groen licht etc...
Dat is niet alleen zo als er tramsproren zijn, dat je pas een kruispunt mag oprijden als je vooraf duidelijk kunt opmaken dat je het ook zonder problemen zult kunnen verlaten, dat is altijd zo.Maar als ik vooraf óf een tram óf een auto zie, dan wacht ik om linksaf te slaan op de voorsorteerstrook aan de linker kant van de weg en mag ik de tramsporen niet op, ook al denk dat ik nog voor de tram er is, zal kunnen oversteken.
Bijvoorbeeld ook bij een groen licht etc...
Re: dambordmarkering
hey,
ik had een vraag, mag je een onvoldoende krijgen als je door een oranje licht rijd op je examen?
ik had een vraag, mag je een onvoldoende krijgen als je door een oranje licht rijd op je examen?