BABBELEN EN DISCUSSIEREN gesloten?? LPG BELASTING

Graag uw mening over deze website.
Gesloten
chessboxing

BABBELEN EN DISCUSSIEREN gesloten?? LPG BELASTING

Bericht door chessboxing »

Beste

Is het normaal dat het deel "BABBELEN EN DISCUSSIEREN" gesloten is om te posten? Als ja, verliest het toch zijn nut, en past de titel niet echt.
Waarom ik dit aanhaal...

Omdat ik graag een onderwerp zou plaatsen over waarom er in godsnaam aanvullende belasting wordt gehoffen op lpg rijdende voertuigen! Heel frustrerend aangezien ik er zelf mee rijd. Misschien is deze frustratie uit onwetendheid en zou er dus meer inzicht in willen krijgen. Want deze belasting is toch echt tegenstrijding met wat men van de mensen verwacht: lpg is toch Het milieuvriendelijkste alternatief? Het is ook absurt dat deze belasting in 1983 ingevoerd werd (bron: cd&v | Etienne Schouppe). En als men argumenteert met "het is onveilig", stop dan maar:
Van Meenen: "Gas op zich is natuurlijk gevaarlijk, maar dat is benzine ook. De drempel om op gas over te schakelen, is veel lager geworden. Terecht, want LPG-systemen zijn zeer veilig. Stel dat je met een LPG-auto in een open vuur terecht komt, dan zal de tank nooit ontploffen. Als het gas door de hitte dermate uitzet dat de druk in de tank te groot wordt, dan wordt het gecontroleerd gelost. Je krijgt een zeer gecontroleerde brand die vergelijkbaar is met het vuurtje van een gasfornuis."
en google er maar op los naar nog argumenten dat het tenminste even veilig(-er?) is als diesel/benzine.

Ik hoop op verduidelijking
mvg

Randy Van Mieghem
Bezitter van rijbewijsB dankzij deze site sinds 2006, much appreciated
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Dergelijke discussies kunnen plaatsvinden op ons zusterforum.
Klik op onze site onder FORUM op CHRISTOPHOROS en je bent er
Gesloten