vraag les 14

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Plaats reactie
nel_crly

vraag les 14

Bericht door nel_crly »

Tijdens het oefenen op les 14 (kruisen), kreeg ik de vraag in bijlage. Deze beantwoordde ik verkeerd doordat ik plots in de war was door de leerstof in les 9. Zoals gezien in les 9 (met het trucje SKIP) behandelen borden zoals dat van 3.5t die BIJ een snelheidsbord staan de MTM ipv. de MBT.
Eigenlijk is de vraagstelling hier toch niet correct aangezien het onderbord van 3.5t enkel betrekking heeft op het snelheidsbord?
Ik begrijp dus niet waarom een vraag wordt gesteld over een onderbord dat helemaal niet bij een bord over kruisen staat.

Als ik mezelf nu helemaal voor schut heb gezet en de leerstof verkeerd heb begrepen, dan zou ik graag willen weten waarom de snelheid geldt voor een MTM van 3.5t en het kruisen voor een MBT van 3.5t (als hier helemaal geen onderbord bij staat).

Dit is trouwens helemaal niet passief agressief bedoeld, gewoon een bezorgdheid van een 18-jarige die heel graag wil slagen voor haar theorie examen.
KRuisen.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
GRO
Administrator

Re: vraag les 14

Bericht door GRO »

Het is een heel eenvoudige vraag: waarop heeft het verkeersbord 3,5 ton betrekking.
Dat is de MBT.

Je zit het allemaal veel te ver te zoeken. Gewoon antwoorden op wat gevraagd wordt. En geen onderborden zien staan die er niet staan Er staan gewone verkeersborden.
bert.covens

Re: vraag les 14

Bericht door bert.covens »

Er zijn hier helemaal géén onderborden te zien.

Als je jezelf voor schut zet, zoals je schrijft ... dan heeft dat slechts 1 reden. Namelijk omdat je verkeersborden combineert, en daarbij verkeerdelijk alles op 1 hoopje gooit.

Voertuigen met een MBT van + 3,5 ton mogen hier niet rechtdoor rijden. Voor hen spelen de maximaal toegestane snelheid en de voorrangsregeling dan ook totaal geen rol meer. Ze moeten er immers simpelweg wegblijven.

Voertuigen met een MBT van maximaal 3,5 ton mogen hier wél rechtdoor rijden.
Maar dan maximaal 50 km/u tot en met het volgende kruispunt, of tot er een àndere snelheidsbeperking geldt.
En bovendien dienen zij voorrang te verlenen aan een tegenligger.

Het snelheidsbordje en het voorrangsbordje gelden dus voor iedereen .... die rechtdoor màg rijden.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie