Dag iedereen,
Ik ben 17 jaar oud en vandaag heb ik mijn theoretisch examen gedaan, waarvoor ik geslaagd ben met 48/50. Na mijn examen kreeg ik enkele papieren mee, waaronder het aanvraagformulier om een voorlopig rijbewijs categorie B: M18 (zonder begeleider maar met bekwaamheidsattest), M36 (met begeleider) of M12 (met begeleider en getuigschrift van onderrichter).
Er is echter veel onduidelijkheid over deze categorieën. Zo goed als overal waar ik kijk lees ik wel andere dingen.
Voor M18 moet je blijkbaar minimaal 18 jaar oud zijn, dus die kan ik niet aanvragen. M12 is blijkbaar voor mensen waarvan het vorige voorlopige rijbewijs vervallen is, wat dus ook niet bij mij past.
Enkel M36 blijft dus over, met begeleider. Mijn ouders of andere familieleden kunnen echter geen begeleider voor me zijn, daar hebben ze simpelweg geen tijd voor. Ik doe ook veel liever lessen bij een rijschool, maar dan heb ik dus wel geen vaste begeleider, wat wel nodig lijkt te zijn bij M36?
Zou iemand mogelijks wat meer uitleg kunnen geven omtrent deze categorieën? Ik weet namelijk helemaal niet meer hoe het zit.
Alvast bedankt!