opmerking over het boek en de hoofdstukken

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Plaats reactie
linde_VR

opmerking over het boek en de hoofdstukken

Bericht door linde_VR »

Ik lees eerst de hoofdstukken in het boek en maak dan de oefeningen, maar in mijn boek (35ste druk: 31 augustus 2025 dus misschien is het nu al veranderd), staat de uitleg van fietszones bij speciale plaatsen. Als ik dan kijk online op de website dan staat dit wel bij het hoofdstuk van het fietspad. Ook de middenrijbaan werd gevraagd in een ander hoofdstuk dan dat de uitleg in het boek staat.
De leerstof over fietsen in groep staat dan weer helemaal niet in mijn boek. Eveneens staat nergens wat er bedoeld wordt met gelijkgestelden aan fietsers. Zo kreeg ik een vraag van een tweewielig gemotoriseerd voertuig, en ik wist dan niet wat het juiste antwoord was.

Aangezien er vragen in de oefeningen komen over deze stukken lijkt het me maar logisch dat het ook in het boek staat. Soms zijn er ook vragen zoals 'welke fietser is in de dode hoek' wat ook nergens echt uitgelegd staat, ik had het wel juist na logisch redeneren, maar ik vind het gewoon raar.
Iedereen zegt altijd dat het boek en de website heel duidelijk zijn maar soms het ik het tegenovergestelde idee...
but it's not that deep het enige waar ik wat meer uitleg over wil is over gelijkgestelden aan fietsers?
GRO
Administrator

Re: opmerking over het boek en de hoofdstukken

Bericht door GRO »

Op de site is meer ruimte dan in een gedrukt boek. Daar vind je soms uitleg over iets in twee of meer hoofdstukken. Daarenboven worden zeer regelmatig wijzigingen aangebracht op de site, wat in een boek niet kan. Wij raden daarom zelf nergens aan om ook het handboek te kopen. Integendeel, wij bieden de uptodate theorie gratis aan, online of in print vorm (pdf).
Plaats reactie