de vraag is: wie moeten geen veiligheidsgordel dragen?
A. Alle bestuurders die in een zone 30 rijden.
B. Alle bestuurders die pakjes van huis tot huis brengen.
C. Alle bestuurders die achteruitrijden.
ik zeg antwoord B want pakjesbezorgers moeten geen gordel dragen, maar de website zegt dat antwoord C juist is. In de verklaring gaan ze dan wel mijn antwoord als juist zeggen.
Dit is het antwoord: In een Zone 30 moet je ook een gordel dragen.
Alleen postbodes die pakjes huis aan huis brengen moeten dat niet.
C = Juist
Wat is nu het juiste antwoord? B of C?
vraag 48
-
Stefan Peeters
- Administrator
Re: vraag 48
Een pakketbezorger is niet hetzelfde als een postbode....
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)
-
GRO
- Administrator
Jij schrijft: "ik zeg antwoord B want pakjesbezorgers moeten geen gordel dragen".
Het antwoord op jouw reactie is: Je moet de theorie grondig leren. Niet half half. Nergens zul je leren dat pakjesbezorgers geen gordel moeten dragen. Die moeten dat wel. Enige uitzondereing: De Post.
Het antwoord op jouw reactie is: Je moet de theorie grondig leren. Niet half half. Nergens zul je leren dat pakjesbezorgers geen gordel moeten dragen. Die moeten dat wel. Enige uitzondereing: De Post.
-
bert.covens
Verwar inderdaad de beambten van de Post (nu Bpost) niet met eender wélke bestuurder die pakjes aan huis brengt.
Ook zij hebben trouwens énkel vrijstelling onder de voorwaarden hieronder :
Artikel 35. Veiligheidsgordels en kinderbeveiligingssystemen
35.2.1. Worden evenwel vrijgesteld van het verplicht gebruik van de veiligheidsgordel en het kinderbeveiligingssysteem :
5° De beambten van de Post, wanneer zij, in het kader van de postbedeling en postophaling, achtereenvolgens, op plaatsen die op korte afstand van elkander gelegen zijn, postzendingen uitreiken of ophalen.
Ook zij hebben trouwens énkel vrijstelling onder de voorwaarden hieronder :
Artikel 35. Veiligheidsgordels en kinderbeveiligingssystemen
35.2.1. Worden evenwel vrijgesteld van het verplicht gebruik van de veiligheidsgordel en het kinderbeveiligingssysteem :
5° De beambten van de Post, wanneer zij, in het kader van de postbedeling en postophaling, achtereenvolgens, op plaatsen die op korte afstand van elkander gelegen zijn, postzendingen uitreiken of ophalen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken