Bij vraag 916 wordt volgende vraag gesteld.
Dit is vraag 916
Dit verkeersbord zegt dat je niet op de verhoogde inrichting mag parkeren.
met als mogelijke opties juist of fout.
er wordt bij deze vraag een bord geleverd met de defenitie: Parkeren toegestaan, verplicht op de rijbaan.
Het antwoord dat volgens het systeem juist is is fout.
Dit klopt niet aangezien de vraag letterlijk zegt dat je niet mag parkeren op een verhoogd gedeelte en er niet bij zegt dat dit in het algemeen betekent dat parkeren verboden is. De defenitie komt dus in deze situatie overeen met de gestelde stelling. De vraag wordt alsnog fout gerekend.
Alvast bedankt.
Vraag 916
-
GRO
- Administrator
Re: Vraag 916
Jij hebt dus door dat je bij deze vraag fout moet antwoorden omdat je de borden kent
Ik heb even nagekeken. Van de bijna 450,000 keer dat deze vraag beantwoord werd, is ze meer dan 50 % verkeerd beantwoord.
Dit is een belangrijke vraag om te zien of je de verkeersborden kent.
Stel dat het een vraag over kleuren zou zijn en we schrijven: deze auto is rood, terwijl het een blauwe is, dan is het antwoord fout.
Stel dat er een rode auto staat en we schrijven deze motorfiets is rood, dan is het antwoord ook fout. Een motorfiets is geen auto.
Ik heb even nagekeken. Van de bijna 450,000 keer dat deze vraag beantwoord werd, is ze meer dan 50 % verkeerd beantwoord.
Dit is een belangrijke vraag om te zien of je de verkeersborden kent.
Stel dat het een vraag over kleuren zou zijn en we schrijven: deze auto is rood, terwijl het een blauwe is, dan is het antwoord fout.
Stel dat er een rode auto staat en we schrijven deze motorfiets is rood, dan is het antwoord ook fout. Een motorfiets is geen auto.
-
bert.covens
Re: Vraag 916
De vraag, en de uitleg bij het verkeersbord, kloppen wel degelijk.anonymous123 schreef: 27 okt 2025, 17:34 Bij vraag 916 wordt volgende vraag gesteld.
Dit is vraag 916
Dit verkeersbord zegt dat je niet op de verhoogde inrichting mag parkeren.
met als mogelijke opties juist of fout.
er wordt bij deze vraag een bord geleverd met de defenitie: Parkeren toegestaan, verplicht op de rijbaan.
Het antwoord dat volgens het systeem juist is is fout.
Dit klopt niet aangezien de vraag letterlijk zegt dat je niet mag parkeren op een verhoogd gedeelte en er niet bij zegt dat dit in het algemeen betekent dat parkeren verboden is. De defenitie komt dus in deze situatie overeen met de gestelde stelling. De vraag wordt alsnog fout gerekend.
Alvast bedankt.
E9g. Verplicht parkeren op de rijbaan. Je moet volledig op de rijbaan parkeren. Je mag dus niet parkeren op de berm (ongeacht of het een gelijkgrondse of een verhoogde berm betreft), noch op het trottoir. Zelfs niet gedeeltelijk.
Ik heb in je citaat hierboven ook 2x iets in kleur gezet. Want volgens mij, zit je dààr mee in de knoop.
Verwar een verhoogde inrichting NIET met een verhoogde berm aub
2.74. “Verhoogde inrichting”: een verhoogde aanleg die dwars op de openbare weg is aangebracht en die bestemd is om de snelheid te matigen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken