Dit is vraag 2617
Het is de 23ste van de maand en dit verkeersbord staat rechts van de rijbaan. Ik mag mijn voertuig parkeren ...
A/ ... rechts op de rijbaan.
B/ ... links op de rijbaan.
C/ ... zowel links als rechts op de rijbaan.
Fout
Juist = ALES 26 - 'Stilstaan en parkeren'.
Dit bord wil zeggen dat je niet mag parkeren langs deze kant van de rijbaan van de 1ste tot de 15de van de maand.
Merk op dat het verbod nu enkel voor de rijbaan geldt en dat je op de berm wel mag parkeren.
Je moet dus langs de andere kant van de rijbaan parkeren, waar bovenstaand bord staat.
Kan iemand uitleggen waarom dit fout is want het is de "23ste" en op her bord staat van 1 tot 15
2617
-
bert.covens
Re: 2617
De vraag is inderdaad nogal verwarrend geformuleerd.Tommy schreef: 28 aug 2025, 11:28 Dit is vraag 2617
Het is de 23ste van de maand en dit verkeersbord staat rechts van de rijbaan. Ik mag mijn voertuig parkeren ...
A/ ... rechts op de rijbaan.
B/ ... links op de rijbaan.
C/ ... zowel links als rechts op de rijbaan.
Fout
Juist = ALES 26 - 'Stilstaan en parkeren'.
Dit bord wil zeggen dat je niet mag parkeren langs deze kant van de rijbaan van de 1ste tot de 15de van de maand.
Merk op dat het verbod nu enkel voor de rijbaan geldt en dat je op de berm wel mag parkeren.
Je moet dus langs de andere kant van de rijbaan parkeren, waar bovenstaand bord staat.
Kan iemand uitleggen waarom dit fout is want het is de "23ste" en op her bord staat van 1 tot 15

Het parkeerverbod geldt, aan déze kant van de rijbaan, van de 1e tot en met de 15e.
Het is nu de 23e.
Ik mag dus aan déze kant parkeren op de rijbaan.
Maar uiteraard, zoals steeds, wel réchts in de rijrichting.
Persoonlijke suggestie, maak er mss iets van genre:
Ook de uitleg, kan verwarrend overkomen.
Het is vandaag de 23e.
Ik mag parkeren :
A/ ... aan déze kant op de rijbaan.
B/ ... aan de overzijde op de rijbaan.
C/ ... ik mag kiezen.
Je moet nu niet aan de andere kant van de rijbaan parkeren, maar volgens mij net wél aan déze kant waar voormeld bord staat.Je moet dus langs de andere kant van de rijbaan parkeren, waar bovenstaand bord staat.
Aan de andere kant van de rijbaan, zal dan immers dit bord staan:

En daar mag je de 23e uiteraard niet parkeren op de rijbaan.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken