Ik had een variant van deze vraag vandaag op mijn examen.
Het was fout. Je mocht wel parkeren zogezegd.
Hoe kan dit?
2891
-
bert.covens
Re: 2891
Laat ik alvast beginnen met de wettelijke basis mee te geven :Emm_0981 schreef: 14 jul 2025, 20:09 Ik had een variant van deze vraag vandaag op mijn examen.
Het was fout. Je mocht wel parkeren zogezegd.
Hoe kan dit?
Artikel 25. Parkeerverbod
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;
Déze vraag gaat over parkeren. En op de foto is er géén nummerplaat leesbaar aangebracht. Je mag daar dus niet parkeren. Zelfs niet, als het je eigen garagepoort betreft. De oefenvraag op de website, is dus correct.
Je geeft aan, dat je op je échte examen een "variant" op deze vraag kreeg, en dat je er wél mocht parkeren.
We merken het hier op het forum wel vaker. Soms lijken 2 verschillende oefenvragen op het eerste zicht identiek hetzélfde. We krijgen dan vragen van kandidaten die niet begrijpen waarom bij vraag X het antwoord "ja" is, en bij vraag Y het antwoord "neen" blijkt te zijn. Maar dan blijkt er tóch een logische verklaring voor te zijn.
Een klein detailke links of rechts, kan namelijk al een groot verschil geven mbt welk antwoord er correct is.
Je mag wél stilstaan voor je eigen garagepoort, er geldt daar immers énkel een parkeerverbod.
Je mag wél parkeren voor je eigen garagepoort, als je je nummerplaat er leesbaar op hebt aangebracht.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken