Beste,
Kan het zijn dat het antwoord op vraag 347 foutief is? Mijn antwoord was c, hieruit blijkt dat het a is, maar dit klopt toch niet?
Hieronder ziet u de vraag en het antwoord:
Op deze verhoogde inrichting is de maximaal toegelaten snelheid 30 km/uur.
Welke bestuurder mag je daarop inhalen?
A. Alleen een fietser.
B. Een fietser en een tweewielige bromfiets.
C. Geen fietser en geen bromfietsers.
Fout
Juist = A LES 12 – ‘De snelheid’.
Op een verhoogde inrichting is het links inhalen van een GESPAN, van een TWEEWIELIG MOTORVOERTUIG of van een VOERTUIG OP MEER DAN TWEE WIELEN verboden (1 april 2023).
Vraag 347
-
GRO
- Administrator
Re: Vraag 347
Ik snap het probleem niet.
Als je de theorie hebt doorgenomen, dan weet je dat je een fietser mag ingalen op een verhoogde inrichting.
En als je de extra uitleg bij de vraag leest over wie je niet mag inhalen, dan zie je dat een fietser daar niet bij staat.
Waarom jij C als juist antwoord aanklikt, begrijp ik niet.
Als je de theorie hebt doorgenomen, dan weet je dat je een fietser mag ingalen op een verhoogde inrichting.
En als je de extra uitleg bij de vraag leest over wie je niet mag inhalen, dan zie je dat een fietser daar niet bij staat.
Waarom jij C als juist antwoord aanklikt, begrijp ik niet.
-
bert.covens
Re: Vraag 347
Toch gek, dat je zélf de sleutel al aangeeft ....Zita schreef: 10 jul 2025, 16:54 Beste,
Kan het zijn dat het antwoord op vraag 347 foutief is? Mijn antwoord was c, hieruit blijkt dat het a is, maar dit klopt toch niet?
Hieronder ziet u de vraag en het antwoord:
Op deze verhoogde inrichting is de maximaal toegelaten snelheid 30 km/uur.
Welke bestuurder mag je daarop inhalen?
A. Alleen een fietser.
B. Een fietser en een tweewielige bromfiets.
C. Geen fietser en geen bromfietsers.
Fout
Juist = A LES 12 – ‘De snelheid’.
Op een verhoogde inrichting is het links inhalen van een GESPAN, van een TWEEWIELIG MOTORVOERTUIG of van een VOERTUIG OP MEER DAN TWEE WIELEN verboden (1 april 2023).
Wie mag je NIET inhalen op een verhoogde inrichting :
- een gespan
- een tweewielig motorvoertuig
- een voertuig met méér dan 2 wielen
Edit.
Dit was trouwens dé flater die men begaan heeft toen dit verbod geschrapt werd bij het wetsartikel ivm verhoogde inrichtingen. Toen was het nog een algemeen inhaalverbod. Ook een fietser mocht je (toen) niet inhalen. Het verbod werd dààr geschrapt, en ondergebracht bij het wetsartikel ivm inhaalverboden. En dàt had te maken met de overheveling van bevoegdheden van het federale naar het gewestelijke niveau.
Alleen had men toen schromelijk over 't hoofd gezien dat het daar géén algemeen inhaalverbod meer betreft. Eventjes zag het er nog naar uit, dat er misschien nog wel een aanpassing terzake zou komen. Maar dàn werd de nieuwe wegcode goedgekeurd. Die zou normaliter in 2026 in voege gaan. Maar die datum lijkt ondertussen ook al niet meer realistisch. Het zou ten vroegste iets voor 2027 worden.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken