12243
Deze vraag is heel onduidelijk.
Er is gele dikke streep daarnaast onderbroken witte strepen ik mag ze toch inhalen langs links ? Want de onderbroken witte streep is aan mijn kant ?
Vraag examen
-
bert.covens
Re: Vraag examen
Je bedoelt dat je de vraag niet begrijpt. Dat is iets anders.
Je kan hier schrijven dat de vraag onduidelijk is. Of je zou misschien eerst eens kunnen beginnen met de theorie nogmaals goed door te lezen.
Ik zal je wat op weg helpen. Lees meer bepaald >>> les 2 nog eens goed door.
Als je dan ver genoeg naar beneden scrollt, dan kan je daar het volgende lezen :
Werken
Dit gevaarsbord verwittigt dat er wegenwerken zijn.
Bij wegenwerken worden vaak voorlopige oranjegekleurde doorlopende of onderbroken strepen op het wegdek geschilderd. Deze markeringen hebben dezelfde betekenis als de witte. Zie je zowel witte als oranjegekleurde strepen, dan moet je enkel rekening houden met de voorlopige oranjegekleurde wegmarkeringen en niet met de witte.
Bron: Gratis Rijbewijs Online - https://www.gratisrijbewijsonline.be/th ... jvingsvlak
Dus hou je enkel rekening met de gele, doorlopende markering en niet met de witte markeringen.
Neen, dus.
Enkel de gele wegmarkering telt nog, en dat is een doorlopende streep.
Je mag die dus niet overschrijden.
Ik zal je hieronder ook nog de relevante wettekst mee geven. Dan weet je meteen ook waarom het zo in de theorie uitgelegd staat :
Artikel 73. Overlangse voorlopige markeringen die de rijstroken aanduiden
73.1. Voorlopige markeringen om bij werken het verkeer te kanaliseren, worden gevormd door ofwel oranje doorlopende of onderbroken strepen, ofwel door oranje spijkers.
De oranje doorlopende en onderbroken strepen hebben dezelfde betekenis als de doorlopende en de onderbroken strepen bedoeld in de artikelen 72.2. en 72.3.
Wanneer spijkers gebruikt worden, kunnen de markeringen bestaan uit :
1° een doorlopende streep;
2° een onderbroken streep.
73.2. Een doorlopende streep is gevormd door oranje spijkers op korte en regelmatige afstanden van elkaar geplaatst.
Deze streep heeft dezelfde betekenis als de witte doorlopende streep bedoeld in artikel 72.2.
73.3. Een onderbroken streep is gevormd door oranje spijkers, in groepen geplaatst. In elke groep zijn de spijkers op korte en regelmatige afstanden van elkaar geplaatst.
Een merkelijk grotere afstand scheidt de opeenvolgende groepen. Deze streep heeft dezelfde betekenis als de witte onderbroken streep bedoeld in artikel 72.3.
73.4. De voorlopige markeringen maken de andere witte overlangse markeringen die op dezelfde plaats zijn aangebracht waardeloos.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken