voorwaarden begeleider
-
evy
voorwaarden begeleider
ik zou graag hebben dat myn vader 1 van de begeleiders is die me zal leren rijden.mijn papa is echter 3 Ã 4 jaar geleden ook begeleider geweest van myn zus. myn vraag is nu, mag myn vader my dan nu begeleiden?of moet er een bepaalde tijd tussen het begeleiden zitten?
-
Inazuma
Re: voorwaarden begeleider
Dat maakt niks meer uit.evy schreef:ik zou graag hebben dat myn vader 1 van de begeleiders is die me zal leren rijden.mijn papa is echter 3 Ã 4 jaar geleden ook begeleider geweest van myn zus. myn vraag is nu, mag myn vader my dan nu begeleiden?of moet er een bepaalde tijd tussen het begeleiden zitten?
Voor een voorlopig rijbewijs B met begeleider zijn de voorwaarden voor die begeleider :
- 8 jaar rijbewijs B hebben
- een Belgisch rijbewijs kunnen krijgen (lees : officiëel hier wonen)
- niet vervallen zijn van het recht tot sturen, en dat de afgelopen 3 jaar ook niet geweest zijn.
-
Gast
Hier heb ik een vraag over. Mijn moeder haar rijbewijs is een paar maanden geleden voor een week ingetrokken wegens te snel rijden ergens waar je 30 mocht. Maar mag zij mij door dit stomme voorval nu niet meer begeleiden?Inazuma schreef:- niet vervallen zijn van het recht tot sturen, en dat de afgelopen 3 jaar ook niet geweest zijn.
-
Gast
-
lola
Re:
Wanneer de uitspraak nog niet gebeurd is en de begeleider wel al 15 dagen het rijbewijs is ingetrokken, mag die dan nog voorts mijn begeleider zijn tot aan de uitspraak?GRO schreef:Als de rechter een uitspraak doet en zij x dagen rijverbod krijgt.
Of is het van het moment dat het rijbewijs 15 dagen is ingetrokken (na tegengehouden te zijn van politie en positief aan alcohol) dat deze persoon mijn begeleider niet meer mag zijn?
-
bert.covens
Volgens mij kan men GEEN begeleider zijn gedurende de tijd (vaak 15 dagen) dat het rijbewijs is ingetrokken. Men bezit dan (zij het tijdelijk) GEEN geldig rijbewijs B (want da's ingetrokken dus).
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
-
Inazuma
Re: Re:
Dit is een onmiddellijke intrekking van het rijbewijs op last van het Parket - dergelijke onmiddellijke intrekking is een beveiligingsmaatregel vanwegen het Parket, en is geen verval van het recht tot sturen.lola schreef:Wanneer de uitspraak nog niet gebeurd is en de begeleider wel al 15 dagen het rijbewijs is ingetrokken, mag die dan nog voorts mijn begeleider zijn tot aan de uitspraak?
Het verval van het recht tot sturen is een strafmaatregel, opgelegd door de rechter.
De straf wordt uitgevoerd nadat (vaak lang nadat) het betrokken vonnis definitief werd.
Als die begeleider zijn rijbewijs teruggekregen heeft, mag die dus weer begeleider zijn tot het moment dat het uitgesproken verval van het recht tot sturen uitgevoerd wordt (strafuitvoering).
-
St.ijn
Als een begeleider een week z'n rijbewijs kwijt was omwille van medische redenen (afgegeven op gemeentebestuur), telt dit dan ook als 'vervallen rijbewijs'?
-
bert.covens
Spontaan ingeleverd voor 1 week ?
Dus niet na een veroordelend vonnis door een politierechter ?
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
-
Inazuma
Verval is een straf, uitgesproken door de rechter
Zelfs als Parket het rijbewijs onmiddellijk intrekt voor 15 dagen, telt dat niet mee.
-
Dimitrov
Bij een alcohol controle is mijn rijbewijs ingetrokken;
Een jaar later heeft de rechtbank mij nog enkel een voorwaardelijke extra rijverbod opgelegd.
Mag ik dan begeleider zijn of van wanneer moet ik tellen voor de drie jaar verbod?
Een jaar later heeft de rechtbank mij nog enkel een voorwaardelijke extra rijverbod opgelegd.
Mag ik dan begeleider zijn of van wanneer moet ik tellen voor de drie jaar verbod?
-
Timo
Worden die 3 jaar gecontroleerd wanneer je je op geeft voor rij begeleider?
-
Inazuma
Ja
Niet naleven van de scholingsvoorwaarden betekent inmiddels ook dat de kandidaat zonder geldig rijbewijs rijdt in Vlaanderen
In WAL en BXL komt de leerling -voorlopig- nog weg met een geldboete
In VL dus niet meer ...