Examenroutes HAASRODE

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
Bert s

Re: Examenroutes HAASRODE

Bericht door Bert s »

Starttijd: 7u40

1e keer praktisch examen: geslaagd!!!

Risicoperceptietest: 10/10 (genoeg geoefend op het internet)

Op de weg: 1 kleine opmerking: om de ring op te rijden direct op het rechter rijvak

Route:
Beginnen met GPS naar withoflaan 9 Heverlee
Op het einde naar links parkdallaan in
Daar keren in de straat
Op het einde links de pakenstraat in
Aan de lichten links de geldenaaksebaan op
Links de Naamsevest op
Rechts Gerard vanderlinden straat in
Daar links S parkeren: plaats genoeg
Rechts de familie de Bayostraat in
Links de parkstraat in
Rechts de Andreas vesaliusstraat
Rechts de brabanconnestraat
Links de parkstraat
Links geldenaaksevest
Daarna borden E40 Luik moeten volgen:
Via Tiensesteenweg en meerdalboslaan naar het examencentrum.

Bedankt aan alle tips en tricks in deze forum
dude

Bericht door dude »

Hallo allemaal,

*Disclaimer: Google vertaald van Engels naar Nederlands, je zult veel grammaticale fouten vinden.

Dankzij het forum heb ik het examen goed kunnen halen. Begonnen om 6:50 uur 's ochtends. Het verkeer was niet minder dan verwacht. Het weer was goed, dus veel mensen waren daar om te joggen.

1. Begonnen vanaf het examencentrum naar de Lindenstraat via de Geldenaaksebaan, geen GPS, instructies van de examinator via vertaler.
2. Links parkeren op de Lindenstraat. Gevolgd door uit de auto stappen en vervolgens de GPS instellen op Interleuvenlaan. Instructie gegeven om de GPS niet te volgen, maar de instructies van de examinator.
3. Bij de ring gevraagd om linksaf te gaan naar de Tinsesteenweg.
4. Bij de Interleuvenlaan gevraagd om U-bocht te maken op de enige weg die voor bussen is toegestaan.
5. Vanaf daar gevraagd om om die plek heen te gaan. Let op: de meeste plekken in de industriezone hebben voorrang aan de rechterkant, behalve waar de Interleuvenlaan de Geldenaaksebaan kruist.
Hier is de kaart:

https://maps.app.goo.gl/poGK7vcZT6nL3yhu5

Perceptietest: 8/10

Geen fouten, dus geen opmerkingen van de examinator.

Suggestie:
Blijf kalm. Als er iets niet duidelijk is, vraag het dan aan de vertaler. Wees je ervan bewust dat je de instructies van de examinator opvolgt. Je zult slagen voor het examen als je gefocust blijft.
Bie

Bericht door Bie »

Hey, wat doe je als de instructeur je vraagt om de enige weg te nemen waar de bussen mogen. Mag jij daar dan rijden ?
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Bie schreef: 23 mar 2025, 13:46 Hey, wat doe je als de instructeur je vraagt om de enige weg te nemen waar de bussen mogen. Mag jij daar dan rijden ?
Welke weg ?

Als er enkel bussen in mogen, mag je er met de auto uiteraard niet in ...
BieCMG

Bericht door BieCMG »

Inazuma schreef: 23 mar 2025, 13:49
Bie schreef: 23 mar 2025, 13:46 Hey, wat doe je als de instructeur je vraagt om de enige weg te nemen waar de bussen mogen. Mag jij daar dan rijden ?
Welke weg ?

Als er enkel bussen in mogen, mag je er met de auto uiteraard niet in ...
Dit stond in de wegbeschrijving van Dude (19/3/25)
bert.covens

Bericht door bert.covens »

Een examinator zal jou nooit vragen om ergens in te rijden, waar jij niet in mag.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Dat is enkel het laatste stukje van die weg , waar die aansluit op de Meerdaelboslaan / N25

Komende van industrieterrein mag je daar een eind inrijden
En vervolgens moet je omkeren ...

https://maps.app.goo.gl/3jnzLeYpB4fmiBV47
rzy

Bericht door rzy »

Hallo,

Ik heb een vraagje over het praktijkexamen.
Is het mogelijk dat de examinator op een bepaald moment zegt dat je zelf moet terugrijden naar het examencentrum, als de route klaar is?
Een vriendin van mij had haar examen in Geel, en daar werd dat wel gevraagd. Nu ben ik een beetje gestrest, want ik ben zelf niet van Leuven en ben bang dat ik het examencentrum misschien niet terugvind.

Wordt zoiets in Leuven ook gevraagd? Of begeleiden ze je altijd terug?

Hebben jullie misschien ook nog enkele belangrijke tips waar ik zeker op moet letten tijdens het examen? Ik heb binnenkort mijn rijexamen, dus alle hulp is welkom!

Alvast bedankt!
bert.covens

rzy schreef: 08 apr 2025, 12:42 Hallo,

Is het mogelijk dat de examinator op een bepaald moment zegt dat je zelf moet terugrijden naar het examencentrum, als de route klaar is?
Een vriendin van mij had haar examen in Geel, en daar werd dat wel gevraagd. Nu ben ik een beetje gestrest, want ik ben zelf niet van Leuven en ben bang dat ik het examencentrum misschien niet terugvind.

Hebben jullie misschien ook nog enkele belangrijke tips waar ik zeker op moet letten tijdens het examen? Ik heb binnenkort mijn rijexamen, dus alle hulp is welkom!

Alvast bedankt!
Daar zal je toch niet het ganse verhaal (correct) gehoord hebben.

Maak je vooral géén zorgen :

Je hoeft nérgens, in geen énkel examencentrum wegen uit het hoofd te kennen om terug op het examencentrum te geraken.

Wat wél zou kunnen, is dat de examinator in het laatste gedeelte van de rit, jou de opdracht geeft om je GPS te activeren. De examinator geeft jou dan het adres van het examencentrum. Jij geeft dat adres dan in op je GPS, en je rijdt op GPS terug.

Dat laatste gebeurt overigens nooit al rijdend. Moest je vervolgens onderweg problemen met je GPS hebben, mag je altijd reglementair stoppen om dat probleem te verhelpen. Begin er zeker nooit al rijdend aan te prutsen.
rzy

Bericht door rzy »

bert.covens schreef: 08 apr 2025, 21:00
rzy schreef: 08 apr 2025, 12:42 Hallo,

Alvast bedankt!
Daar zal je toch niet het ganse verhaal (correct) gehoord hebben.

Maak je vooral géén zorgen :

Je hoeft nérgens, in geen énkel examencentrum wegen uit het hoofd te kennen om terug op het examencentrum te geraken.

Wat wél zou kunnen, is dat de examinator in het laatste gedeelte van de rit, jou de opdracht geeft om je GPS te activeren. De examinator geeft jou dan het adres van het examencentrum. Jij geeft dat adres dan in op je GPS, en je rijdt op GPS terug.

Dat laatste gebeurt overigens nooit al rijdend. Moest je vervolgens onderweg problemen met je GPS hebben, mag je altijd reglementair stoppen om dat probleem te verhelpen. Begin er zeker nooit al rijdend aan te prutsen.
Beste,
Dank u voor je antwoord.
Sushi

Bericht door Sushi »

Barry schreef: 25 aug 2024, 13:58 Afbeelding

Als ik op de links klik dan opent het google maps
En ik kan enkel preview en steps klikken
Geen start navigatie of niets :/
Ik heb exact hetzelfde probleem :roll: . Hoe heb je dit kunnen oplossen?
Sushi

Bericht door Sushi »

Ik heb het gevonden, je ziet de "stuur naar iPhone" enkel op desktop. Op iPhone kon ik via Carplay en Google Maps de navigatie starten.
TIM123

Bericht door TIM123 »

Mijn examenroute 5 mei 2025:

https://maps.app.goo.gl/RoFVpKK5AQBZD81L9

rechts S-parkeren in Bierbeekstraat
Keren in de Korenbloemlaan
Nikitapppp

Bericht door Nikitapppp »

Ik heb vandaag een route gereden van op dit forum. Op een gegeven moment kom je een straat tegen waar 30 op de grond staat en 50 op de borden. Heeft iemand een idee wat je hier moet doen, welke snelheid houd ik best aan?
bert.covens

Nikitapppp schreef: 27 mei 2025, 13:05 Ik heb vandaag een route gereden van op dit forum. Op een gegeven moment kom je een straat tegen waar 30 op de grond staat en 50 op de borden. Heeft iemand een idee wat je hier moet doen, welke snelheid houd ik best aan?
Rekening houden met hetgeen op de verkeersborden staat :idea:

77.3. Witte opschriften op de rijbaan mogen de door verkeersborden gegeven aanwijzingen herhalen.

Wat op de verkeersborden aangeduid staat, is bindend.
Hetgeen op de grond geschilderd ligt, betreft slechts een herhaling daarvan.

Dus als er een verschil is tussen beiden, pas je toe wat er op de verkeersborden aangeduid staat.
Plaats reactie