beste,
ik moet aanstaande vrijdag mij theorie examen afleggen en heb dit gestudeerd en geoefent volgens jullie leermethode en oefeningen. desondanks heb ik toch heel erge stress voor het examen terwijl ik weet dat ik het ken en kan. ik wil het heel graag van de eerste keer halen. hebben jullie nog eventuele tips? dankuwel!
Vraag theorie examen
-
Inazuma
Re: Vraag theorie examen
Vooral rustig blijven
Blijven herhalen
Je eerste gedacht is doorgaans het juiste
tenzij je merkt dat je bvb de vraag verkeerd gelezen hebt , of er iets op de foto opvalt dat je bij je eerste gedacht niet opgemerkt had
Blijven herhalen
Je eerste gedacht is doorgaans het juiste
tenzij je merkt dat je bvb de vraag verkeerd gelezen hebt , of er iets op de foto opvalt dat je bij je eerste gedacht niet opgemerkt had
-
Gast
Is het slecht als je op een gegeven moment (examen)vragen van buiten kent?
-
bert.covens
Het is volkomen normaal, dat je na X aantal keren, het antwoord op die vraag al uit je hoofd kent.
Is dat problematisch ?
Niet als je de theorie die erachter zit, snapt.
Het is echter wél problematisch, als je je beperkt tot het van buiten leren van examenreeksen, zonder de achterliggende theorie te snappen.
Dus :
Heb je een vraag de eerste keer fout, zoek dan terug in de theorie waar je redeneringsfout zit.
Anders kan op je echte theorie-examen een gelijkaardige vraag gesteld worden.
Maar dan hoeft er slechts 1 element in de vraag veranderd te zijn, en je hebt 't grandioos vlaggen ....
bvb:
Hoe snel mag ik voor de borden ?
Hoe snel mag ik voorbij de borden ?
Voorts is het ook érg belangrijk, dat je de vragen aandachtig leest.
Dit niet doen, staat volgens mij al zowat met stip op nr 1 van kandidaten die hier uitleg vragen.
bvb :
Moet ik de blauwe auto voorrang verlenen ?
is niet hetzelfde als:
Moet de blauwe auto mij voorrang verlenen ?
Hint: niet te snel willen zijn. Wees dus op je echte theorie-examen voorzichtig met de knop waarmee je kan doorskippen naar de volgende vraag. Want dan ... is je antwoord definitief, en kan je je antwoord niet meer veranderen
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken