Uitleg niet duidelijk
-
Rafael
- Administrator
Re: Uitleg niet duidelijk
Deze wetgeving is recent gewijzigd. Daarom de uitleg: tot 1/8/2021 eindigde een fietsstraat aan het bord 'Einde fietsstraat' (F113). Dat bord is nu afgeschaft, sinds 1/8/2021 eindigt een fietsstraat bij het eerstvolgende kruispunt.
-
GRO
- Administrator
Dat wil dus zeggen dat als je examen doet na 31 juli, je B moet indrukken.
Ik weet niet of je de theorie via gratisrijbewijsonline.be leert. Dat staat daar al een dag of 10 aangekondigd dat het op 1 augustus wijzigt.
Ik weet niet of je de theorie via gratisrijbewijsonline.be leert. Dat staat daar al een dag of 10 aangekondigd dat het op 1 augustus wijzigt.
-
nibla
Bij vraag 13958 op het examen staat het nog verkeerd aangeduid
Daar antwoordde ik "bij het eerstvolgende kruispunt" maar werd mijn antwoord onterecht als fout gestempeld.
Daar antwoordde ik "bij het eerstvolgende kruispunt" maar werd mijn antwoord onterecht als fout gestempeld.
-
Rafael
- Administrator
Je antwoord werd terecht fout aangeduid. Het is belangrijk dat je de vraag goed leest; de vraag is waar een zone fietsstraat eindigt.
-
nibla
Inderdaad, fout van mij. BedanktRafael schreef: 06 aug 2022, 16:03 Je antwoord werd terecht fout aangeduid. Het is belangrijk dat je de vraag goed leest; de vraag is waar een zone fietsstraat eindigt.
-
Jonathanr
Dit is de vraag die ik kreeg op het proefexamen:
Dit bord geeft een fiets zone aan.
Maar waar stopt deze fiets zone?
A. Alleen bij het bord: 'Einde fietsstraat'.
B. Alleen bij het eerstvolgende kruispunt.
C. Bij het bord Einde zone.
Ik duidde A aan ("Einde fietsstraat"), maar dit was fout, het moest C ("Einde zone") zijn.
Nochtans staat in de theorie:
Een FIETSZONE zijn een of meer openbare wegen waar de fietsers (en bestuurders van rijwielen en speedpedelecs) de belangrijkste weggebruikers zijn, maar waar ook motorvoertuigen zijn toegelaten. Ze zijn er als het ware "te gast". In een fietszone mogen motorvoertuigen (dus ook niet bromfietsen) de fietsers, speed pedelecs en rijwielen tot 1 m breed niet inhalen. De maximaal toegelaten snelheid is er 30 km/uur. Een fietszone stopt bij het bord EINDE ZONE. Door het KB van 12 maart 2023 is de FIETSSTRAAT (weer) uit de wegcode geschrapt. Maar de borden met fietsstraat en einde fietsstraat mogen nog wel tot 1 januari 2032 blijven staan.
Dus enerzijds staat er dat het eindigt bij "EINDE ZONE", maar anderzijds staat dat borden "einde fietsstraat" nog mogen blijven staan.
Ik ben eventjes niet meer mee...
Dit bord geeft een fiets zone aan.
Maar waar stopt deze fiets zone?
A. Alleen bij het bord: 'Einde fietsstraat'.
B. Alleen bij het eerstvolgende kruispunt.
C. Bij het bord Einde zone.
Ik duidde A aan ("Einde fietsstraat"), maar dit was fout, het moest C ("Einde zone") zijn.
Nochtans staat in de theorie:
Een FIETSZONE zijn een of meer openbare wegen waar de fietsers (en bestuurders van rijwielen en speedpedelecs) de belangrijkste weggebruikers zijn, maar waar ook motorvoertuigen zijn toegelaten. Ze zijn er als het ware "te gast". In een fietszone mogen motorvoertuigen (dus ook niet bromfietsen) de fietsers, speed pedelecs en rijwielen tot 1 m breed niet inhalen. De maximaal toegelaten snelheid is er 30 km/uur. Een fietszone stopt bij het bord EINDE ZONE. Door het KB van 12 maart 2023 is de FIETSSTRAAT (weer) uit de wegcode geschrapt. Maar de borden met fietsstraat en einde fietsstraat mogen nog wel tot 1 januari 2032 blijven staan.
Dus enerzijds staat er dat het eindigt bij "EINDE ZONE", maar anderzijds staat dat borden "einde fietsstraat" nog mogen blijven staan.
Ik ben eventjes niet meer mee...
-
GRO
- Administrator
De vraag was waar eindigt een fietsZONE?
Een ZONE eindigt bij het bord EINDE ZONE.
Een ZONE eindigt bij het bord EINDE ZONE.
-
Inazuma
De borden betekenen hetzelfde ...
Een fietszone eindigt ook aan een bord einde fietsstraat ...
En een fietsZONE begint aan een bord FietsSTRAAT ...
ER zijn door de opeenvolgende wetswijzigingen nooit eindigende fietsstraten gecreëerd die zones van ongekende grootte geworden zijn
Een fietszone eindigt ook aan een bord einde fietsstraat ...
En een fietsZONE begint aan een bord FietsSTRAAT ...
ER zijn door de opeenvolgende wetswijzigingen nooit eindigende fietsstraten gecreëerd die zones van ongekende grootte geworden zijn
Laatst gewijzigd door Inazuma op 27 feb 2025, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Inazuma
85.32. De verkeersborden F111 en F113 met een zonale geldigheid mogen behouden worden tot 1 januari 2032.
Tot 1 januari 2035 mogen de verkeersborden F111 en F113 met de vermelding “Fietsstraat” behouden worden om respectievelijk het begin en het einde van een fietszone aan te duiden.
Tot 1 januari 2035 mogen de verkeersborden F111 en F113 met de vermelding “Fietsstraat” behouden worden om respectievelijk het begin en het einde van een fietszone aan te duiden.