Berekenen snelheid en volgafstand

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Plaats reactie
Milavb7

Berekenen snelheid en volgafstand

Bericht door Milavb7 »

Beste, Ik ben Mila en heb dyscalculie.
Ik heb extreem veel moeite met het berekenen van de snelheid en volgafstand, het neemt me langer dan 15 seconden in beslag om het te berekenen. Kan ik hiervoor meer tijd krijgen tijdens mijn theorie-examen?
Alvast bedankt!
GRO
Administrator

Re: Berekenen snelheid en volgafstand

Bericht door GRO »

Heb je de les op onze site bekeken? Je moet toch geen ingewikkelde berekeningen zitten maken.

https://www.gratisrijbewijsonline.be/th ... topafstand
Gast

Bericht door Gast »

Ja, klopt maar zelfs delen door 2 gaat al sloom..
bert.covens

Bericht door bert.covens »

Een veilige volgafstand tot je voorligger, en de afstand die je nodig hebt om te stoppen ...
dat gaan hooguit 2 vragen zijn per reeks van 50.

Als je alle overige verkeersregels en verkeerstekens goed begrijpt, zou ik me nog niet teveel zorgen maken.

Moest het nodig zijn, kàn een theorie-examen in vertraagde zitting misschien alsnog een uitkomst bieden.
Desnoods na 5 mislukkingen in je theorie-examen.
Al hoop ik uiteraard voor jou, dat het niet zover hoeft te komen.

Artikel 32. Vlaams Gewest

§5. De kandidaten waarvan het mentale of intellectuele vermogen of de graad van alfabetisme ontoereikend is, kunnen, op hun verzoek, het examen afleggen in een speciale zitting waarvan de nadere regels goedgekeurd zijn door de Vlaamse minister of zijn gemachtigde.

De betrokkene levert het bewijs dat hij zich in een van deze gevallen bevindt door het overleggen van, inzonderheid, een getuigschrift of attest van een centrum voor leerlingenbegeleiding, een openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn, een instituut voor buitengewoon onderwijs, een centrum voor observatie of begeleiding of een centrum voor beroepsoriëntering.

De kandidaten die ten minste vijfmaal niet slaagden voor het theoretische examen kunnen eveneens, op hun verzoek, dit examen in een speciale zitting afleggen.

Het theorie-examen, zal vanaf 1 januari 2025 19 € kosten.
De aanvullende retributie voor een theorie-examen in vertraagde zitting, zal vanaf 1 januari 2025 112 € bedragen.

Dergelijke zitting, is steeds op afspraak.
Neem contact op met het examencentrum.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie