Men gaat toch de regels van de nieuwe Federale Code (2026) eens goed moeten nalezen.
In art. 25 paragraaf 2 staat: "De bepalingen van art. 24 paragrafen 4 en 5 gelden ook op autowegen."
Wat staat ondermeer in art. 24 paragraaf 4: "Het is verboden te rijden aan een lagere snelheid dan 70 km/uur."
Het kan toch niet dat men einde 2026 op elke autoweg minstens 70 km/uur moet rijden.
Nieuwe wegcode (2026)
-
Inazuma
Re: Nieuwe wegcode (2026)
Goeike ...
Dat gedrocht is dus door 4 administraties gepasseerd waar "experten" het nagekeken hebben ...
Dat gedrocht is dus door 4 administraties gepasseerd waar "experten" het nagekeken hebben ...
-
GRO
- Administrator
@ Inazuma @ Bert Covens
In Art. 26 paragraaf 2 (erven)
In Art. 28 paragraaf 3 (voorbehouden wegen)
In Art. 29 paragraaf 3 (Voetgangerszones)
In Art. 30 paragraaf 3 (speelstraten)
In Art. 31 paragraaf 3 (schoolstraten)
staat de tekst:
"Bestuurders van motorvoertuigen die er rijden, moeten voorrang verlenen aan de bestuurders van rijwielen en speedpedelecs en er zo nodig voor stoppen"
Wat bedoelt men juist?
Stel ik rijd met mijn auto in een erf. Langs links sluit een andere weg die ook erf is aan op mijn weg.
Langs links komt een speedpedelec aangereden. Moet ik dan voorrang van links geven aan die speedpedelec?
In Art. 26 paragraaf 2 (erven)
In Art. 28 paragraaf 3 (voorbehouden wegen)
In Art. 29 paragraaf 3 (Voetgangerszones)
In Art. 30 paragraaf 3 (speelstraten)
In Art. 31 paragraaf 3 (schoolstraten)
staat de tekst:
"Bestuurders van motorvoertuigen die er rijden, moeten voorrang verlenen aan de bestuurders van rijwielen en speedpedelecs en er zo nodig voor stoppen"
Wat bedoelt men juist?
Stel ik rijd met mijn auto in een erf. Langs links sluit een andere weg die ook erf is aan op mijn weg.
Langs links komt een speedpedelec aangereden. Moet ik dan voorrang van links geven aan die speedpedelec?
-
Inazuma
Geen idee ...
Maar wat er staat is "voorrang verlenen"
Gaat deze voorrangsregels boven alle anderen ?
Cassatie kan er dan binnen een jaar of 10 een antwoord op geven ...
Maar wat er staat is "voorrang verlenen"
Gaat deze voorrangsregels boven alle anderen ?
Cassatie kan er dan binnen een jaar of 10 een antwoord op geven ...