Vraag 10859

Plaats reactie
timtom
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2024, 09:56

Vraag 10859

Bericht door timtom »

Hallo,

Deze vraag:
Mag voorbij dit bord, een auto een bromfiets links inhalen?
Afbeelding

Ik antwoord "JA" maar dit blijkt fout te zijn, met als uitleg:
Het rode verbodsbord zegt dat het voor bestuurders verboden is om:
. een gespan,
. of een voertuig met meer dan twee wielen links in te halen.
Maar, een bromfiets is toch geen gespan, en ook geen voertuig met meer dan twee wielen?
Zou in de uitleg dan niet moeten staan:

"of een voertuig met twee of meer dan twee wielen links in te halen.

Dan ook nog, is een bromfiets een "motorvoertuig" in België?

Bedankt
timtom
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2024, 09:56

Re: Vraag 10859

Bericht door timtom »

Dan ook nog,

Vraag 422
Je mag voorbij dit bord (hetzelfde bord als hierboven) geen auto links inhalen. Maar mag je wel een gespan (paard + kar) links inhalen?
Ik antwoord NEEN, wat blijkbaar correct is. Maar dan staat er deze uitleg bij:
Betekenis: Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt, verbod een gespan of een voertuig met meer dan twee wielen, links in te halen.
Soort: Verbodsbord.
Opm.: Een auto mag wel een motorfiets links inhalen.
Deze laatste zin zegt dat je een motorfiets wel mag inhalen, maar in de originele post hier, zegt men dat je geen bromfiets voorbij mag?
Wat is het nu?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4567
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Vraag 10859

Bericht door Stefan Peeters »

De vraag is of je een bromfiets mag inhalen en het antwoord is "JA".

Dat wordt ook zo weergegeven.

Waarom vraag jij dan waarom je geen bromfiets mag inhalen?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
timtom
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2024, 09:56

Re: Vraag 10859

Bericht door timtom »

@Stefan, ik heb JA aangegeven als antwoord, maar het werd als fout gezien...

Edit: ik heb zonet die vraag nog eens beantwoord, en opniew JA ingevuld. Nu werkt het wel. Raar, maar dan blijkt de post beantwoord te zijn.
Inazuma
Berichten: 11926
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vraag 10859

Bericht door Inazuma »

timtom schreef: 18 okt 2024, 10:04
Mag voorbij dit bord, een auto een bromfiets links inhalen?
Afbeelding

Ik antwoord "JA" maar dit blijkt fout te zijn, met als uitleg:
Dat is ook juist ...

Je mag een bromfiets inhalen en een motorfiets ook
Zolang er maar max 2 wielen onder staan ...

Voor het verbodsbord is er geen onderscheid motorvoertuig of niet ... enkel aantal wielen geldt (+ elk gespan)

Dan ook nog, is een bromfiets een "motorvoertuig" in België?
Ja
Plaats reactie