Het is misschien een stomme vraag maar het gaat om dit verkeersbord
Als ik mijn theorie goed ken zegt dit: verboden toegang voor voertuigen met een MBT van 5,5 ton en meer. Stel dat dit een bord is met 3.5 ton ipv 5.5 ton hoe zit dat als je met een auto + aanhanger (BE combinatie)?
Worden dan het gewicht van de auto + aanhanger in beladen toestand opgeteld of telt dit alleen voor het trekkend voertuig?
RedC schreef: 15 nov 2022, 11:03
Worden dan het gewicht van de auto + aanhanger in beladen toestand opgeteld of telt dit alleen voor het trekkend voertuig?
Trekker + aanhanger optellen als je problemen wil vermijden
Staat wel niet nadrukkelijk in verkeersreglement dat dit ook voor een sleep geldt maar wordt wel zo toegepast
Gast schreef: 18 nov 2022, 14:16
"Als ik mijn theorie goed ken zegt dit: verboden toegang voor voertuigen met een MBT van 5,5 ton en meer"
Is dat nu niet MTM?
Neen, C21 gaat over de effectieve massa in beladen toestand
C21. Verboden toegang voor bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan de aangeduide massa.
De onderborden bij C23 zijn recent gewijzigd, dat was MBT, en is nu MTM geworden.
C23. Verboden toegang voor bestuurders van motorvoertuigen en slepen ontworpen en gebouwd voor het vervoer van goederen.
Een opschrift op een onderbord beperkt het verbod tot de bestuurders van voertuigen of slepen waarvan de maximaal toegelaten massa hoger is dan de aangeduide massa.
<Glazen Bol>
Ik verwacht dat op termijn ook de C21 naar MTM omgezet zal worden, wegens makkelijker te controleren met ANPR camera's ...