Ik erger mij meer aan andere zaken dan aan zulke dingen...
Als een rood licht dan toch zo storend is, laat het verkeerslicht dan maar altijd op groen...
vertrekken voor het praktisch rijexamen
Dat 3de stoplicht is verplicht geworden omdat het veiliger zou zijn en het licht is speciaal op ooghoogte geplaatst opdat het zou opvallen.Jozef schreef: Een rood verkeerslicht kun je niet vergelijken met een derde stoplicht, hé digital ... Dat derde stoplicht bevindt zich meestal ongeveer op ooghoogte. Als het jou niet stoort, des te beter maar de ogen van heel wat mensen passen zich niet zo snel aan bij een verandering van lichtintensiteit, vooral als je, zoals ik, al bij de senioren hoort.
-
- Medewerker
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
- Locatie: Schönau am Königssee (D)
Een rood verkeerslicht kun je niet vergelijken met een derde stoplicht, hé digital ... Dat derde stoplicht bevindt zich meestal ongeveer op ooghoogte. Als het jou niet stoort, des te beter maar de ogen van heel wat mensen passen zich niet zo snel aan bij een verandering van lichtintensiteit, vooral als je, zoals ik, al bij de senioren hoort.
-
- Medewerker
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
- Locatie: Schönau am Königssee (D)
Dat dacht je maar ... je kent ons nog niet.Rafael schreef: dus denk niet dat hier verder nog een discussie over gehouden kan worden
Uiteraard. Het was in Duitsland al jaren in voege, toen het hier nog verboden was, doch geduld werd.Quote: Het derde stoplicht is veiliger
Blijf wel voorzichtig. Als bij een voorligger achteraan links en rechts een fel rood licht gaat branden, zijn er twee mogelijkheden: ofwel zijn het zijn achtermistlichten, ofwel zijn het zijn stoplichten en is zijn derde achtermistlicht kapot.Quote: Of wanneer er mist hangt, en de achtermistlichten ook aanstaan, wordt een onderscheid maken al wat moeilijker.
Het derde stoplicht is veiliger, aangezien het op ooghoogte hangt (Zie post Digital) Dus je merkt dit veel sneller op dan bij een wagen zonder, aangezien bij sommige wagens het stoplicht soms moeilijk te onderscheiden is van hun gewoon licht. Of wanneer er mist hangt, en de achtermistlichten ook aanstaan, wordt een onderscheid maken al wat moeilijker. Het heeft zijn voordelen, maar een minpunt -vind ik- is dat het storend is, als de voorligger constant op zijn rem blijft staan. Maar dit hangt dan van persoon tot persoon af, dus denk niet dat hier verder nog een discussie over gehouden kan wordenJozef schreef: Ik zie niet in wat er aan dat derde stoplicht veiliger is als jij en 50 andere wagens achter jou al stilstaan.
Nu jij, en dan ik weer ...