door Wouter » 14 jun 2009, 20:53
Zowel te hoog als te laag is slecht. Op een normaal toerental moet je rijden wil je goed doen...
als je te vroeg schakelt, ga je ver op je gas moeten staan om maar een beetje vooruit te geraken, en dit zorgt voor heel wat motor- en milieuvervuiling zoals eerder al gezegd.
Begrijp het probleem, door het te vergelijken met een kraan die je helemaal opendraait (veel gas), maar er komt bijna niks uit (je accelereert maar traag). Je snapt dat dit niet de optimale toestand kan zijn...
(waarom LIJK je dan van overal te horen dat lager = beter? De meeste mensen hebben/hadden de gewoonte te laat op te schakelen, en moe(s)ten dus gaan leren te schakelen bij lager toerental.
Wie al op een goed toerental zit/zat moe(s)t helemaal niet nóg lager gaan schakelen, dat is voor niks nodig, integendeel: dat is slecht.
Zowel te hoog als te laag is slecht. Op een normaal toerental moet je rijden wil je goed doen...
als je te vroeg schakelt, ga je ver op je gas moeten staan om maar een beetje vooruit te geraken, en dit zorgt voor heel wat motor- en milieuvervuiling zoals eerder al gezegd.
Begrijp het probleem, door het te vergelijken met een kraan die je helemaal opendraait (veel gas), maar er komt bijna niks uit (je accelereert maar traag). Je snapt dat dit niet de optimale toestand kan zijn...
(waarom LIJK je dan van overal te horen dat lager = beter? De meeste mensen hebben/hadden de gewoonte te laat op te schakelen, en moe(s)ten dus gaan leren te schakelen bij lager toerental.
Wie al op een goed toerental zit/zat moe(s)t helemaal niet nóg lager gaan schakelen, dat is voor niks nodig, integendeel: dat is slecht.