uitleg examenuitslag

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
cdVdd

uitleg examenuitslag

Bericht door cdVdd »

Ik ben niet geslaagd voor mijn praktisch rijexamen, dit was de uitslag:

1/7.00 rem-en vertragingstechniek
8/10.00 kruispunt (borden is doorstreept, dat was in orde)
10/8.00 snelheid en verkeersinzicht


Kan iemand hier wat meer uitleg over geven, ik heb geen verkeersregels overtreden, maar mijn rijtechniek is niet goed..
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: uitleg examenuitslag

Bericht door Benny Stinkens »

Hoe rem jij je voertuig af :?:
Ik was er natuurlijk niet bij, maar kan het zijn dat jij teveel met het ontkoppelingspedaal ingedrukt af remt :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: uitleg examenuitslag

Bericht door Wouter »

Er schort blijkbaar wat aan je remtechniek. Je kan heel wat tips vinden in ons praktijkboek of op http://www.derijprof.be.

Snelheid en verkeersinzicht - kruispunt, die 2 gaan waarschijnlijk samen. Waarschijnlijk ben je een kruispunt genaderd/overgereden met een snelheid die niet aangepast was aan de situatie. Dit kan in 2 richtingen: ofwel te snel voor de plaatselijke zichtbaarheid/voorrangsregeling/... Maar het kan ook andersom: als je zeer frequent te traag een kruispunt oversteekt, geef je de examinator de indruk dat je de regels niet kent, en niet in staat ben vlot te rijden.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Plaats reactie