rijbewijs b

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
jeroen mittam

rijbewijs b

Bericht door jeroen mittam »

eey
ik ben al 3 keer gaan aflegge van het examen voor praktijk,
nu is et 4de keer,is er iemand die is 4de keer door is?
,ik voel mij egt slecht da wat gaat er zijn
:(
wooter
Berichten: 450
Lid geworden op: 11 okt 2006, 00:00
Locatie: Limburg

Re: rijbwijs b

Bericht door wooter »

Probeer je eens tegen wildvreemden in een verstaanbare taal uit te drukken.
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: rijbwijs b

Bericht door Inazuma »

jeroen mittam schreef:eey
ik ben 3 keer gebuist voor het praktijk examen in haasrode.
nu is het 4de keer,is er iemand die is 4de keer door?
Je bent niet de eerste of de enige die 4 keer moet gaan ...
ik voel mij echt bang vorr deze keer.
Dat is eigenlijk geen goede instelling om mee naar een examen te gaan.
Voor je naar het examen gaat moet je overtuigd zijn van je eigen kunnen, overtuigd zijn dat je de maneuvers kan, en dat je veilig kan rondrijden en de wegcode volgen.
Als je zelf niet eens overtuigd bent, ga je vanzelf al zenuwachtiger zijn, en gaat het moeilijk zijn om de examinator te overtuigen.

Er is daar maar 1 oplossing voor : oefenen, oefenen, oefenen met een begeleider die voldoende kritisch is om je op je fouten te wijzen.
Tot je voor jezelf kan zeggen dat je veilig met de auto kan rijden.
Dan kan je nog pech hebben op het examen, maar de kans wordt kleiner ...


Waar heb je nog problemen mee :?:
Wat waren de opmerkingen van de rijschoolinstructeur(s) waar je 6 uur mee bent gaan rijden na de eerste 2 pogingen :?:
Jetson
Berichten: 215
Lid geworden op: 11 okt 2009, 16:36
Locatie: Antwerpen

Re: rijbwijs b

Bericht door Jetson »

Ik was zelf pas bij mijn derde poging geslaagd, en zoals Inazuma zegt moet je gewoon blijven geloven in je kunnen. Op het Nederlandse forum theoriecursus.nl zijn er tientallen posts van mensen die pas van de 6de of 7de keer geslaagd zijn; meestal niet omdat ze het niet kunnen, maar omdat ze zich zo'n zorgen maken dat ze domme fouten beginnen maken. Leer desnoods je theorie hier op de site nog eens helemaal opnieuw, zodat alle verkeersregels vers in je hoofd zitten en je niet te lang moet nadenken over wat je in een bepaalde situatie moet doen + download en lees het praktijkboek.
Post eens een berichtje met wat je fouten waren, waar je je druk over maakt, etc. Er zijn hier veel mensen die je willen helpen en "psychologische bijstand" willen verlenen, want dat is een heel belangrijk stuk van leren autorijden.
Geef de moed niet op en vraag zoveel hulp als je wil, daar is dit forum voor. Veel succes!
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Re: rijbwijs b

Bericht door Metallicdeth »

Je moet de punten van de examinator bekijken en je vooral daar op focussen. Waren het grote of kleine punten?

En zoals Wouter al subtiel zei: probeer iets aan je spelling te doen, want zulke berichten ontcijferen is natuurlijk niet echt leuk voor anderen.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24

Re: rijbwijs b

Bericht door de rijprof »

De examinator, de rijschoolinstructeur en je begeleiders kunnen je zwakke punten aanduiden.
Zorg dat je veel oefent op je zwakke punten.
Hoe beter je alles kunt, hoe minder stress je zult hebben.
Je kunt dan met meer zelfvertrouwen aan je examen beginnen.

Wat zijn je meest voorkomende fouten?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie