brommer rijden met rijbewijs B

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Jesse
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 apr 2009, 17:37
Locatie: Leuven

brommer rijden met rijbewijs B

Bericht door Jesse »

Hallo,

Ik heb op het moment mijn voorlopig rijbewijs A3, maar nu ben ik dus van plan om in de vakantie mijn voorlopig rijbewijs B te halen, en voor mijn voorlopg rijbewijs A3 vervalt, mijn praktisch examen van B te slagen.

Van zodra ik geslaagt ben voor mijn rijbewijs B, moet ik dan nog steeds mijn praktisch examen voor A3 afleggen? Of mag ik direkt met een brommer B-klasse rijden, evenals een motor tot 125cc?

Alvast bedankt,

Jesse
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4324
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Zodra je een definitief rijbewijs B hebt mag je met een bromfiets klasse B rijden. Je moet dan niet meer het praktisch examen A3 afleggen.

Met een motorfiets van max. 125cc en max. 11 kW mag je pas rijden nadat je twee jaar in het bezit bent van een definitief rijbewijs B.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
GRO
Administrator
Berichten: 12776
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

@jessevds

Wat is er gaande met uw banner?
De opp is ook te breed.
Jesse
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 apr 2009, 17:37
Locatie: Leuven

Bericht door Jesse »

xantingo schreef:Zodra je een definitief rijbewijs B hebt mag je met een bromfiets klasse B rijden. Je moet dan niet meer het praktisch examen A3 afleggen.

Met een motorfiets van max. 125cc en max. 11 kW mag je pas rijden nadat je twee jaar in het bezit bent van een definitief rijbewijs B.
Hartelijk dank!


PS: @ Eugene, ja, had een probleempje met de server, nu opgelost ;)
Gast

Re: brommer rijden met rijbewijs B

Bericht door Gast »

moet je nog om een extra stempel (op je rijbewijs) naar het gemeentehuis om met een brommer B-klasse te mogen rijden of is dit niet nodig?
(ik heb nog geen theoretisch rijbewijs A3 maar twijfel daar nu over om het te doen aangezien ik over een maand mijn praktisch autorijbewijs zal afleggen)
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4324
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: brommer rijden met rijbewijs B

Bericht door Stefan Peeters »

Wanneer je nog een maand kan wachten: op je definitief rijbewijs B krijg je op de achterkant automatisch een stempel op het rijbewijs A3.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Jari
Berichten: 237
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Locatie: Antwerpen

Re: brommer rijden met rijbewijs B

Bericht door Jari »

xantingo schreef:Wanneer je nog een maand kan wachten: op je definitief rijbewijs B krijg je op de achterkant automatisch een stempel op het rijbewijs A3.
Hoezo nog een maand wachten? Ik heb in december 2009 mijn rijbewijs B gehaald en daar staat een stempel A3 mee op.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4324
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: brommer rijden met rijbewijs B

Bericht door Stefan Peeters »

Jari schreef:Hoezo nog een maand wachten? Ik heb in december 2009 mijn rijbewijs B gehaald en daar staat een stempel A3 mee op.
Misschien in de toekomst eerst de vraag lezen waarop het antwoord van toepassing is? :wink:
Gast schreef:(ik heb nog geen theoretisch rijbewijs A3 maar twijfel daar nu over om het te doen aangezien ik over een maand mijn praktisch autorijbewijs zal afleggen)
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Jari
Berichten: 237
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Locatie: Antwerpen

Re: brommer rijden met rijbewijs B

Bericht door Jari »

Ah oei sorry, verkeerd begrepen dan! :D :oops:
Plaats reactie