gps ?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Re: gps ?

Bericht door Metallicdeth »

Wat voor GPS software gebruik je dan?

Er is, volgens mij, wel één verschil: als de GPS is ingebouwd in je auto en je deze niet kan uitschakelen, mag je deze wel aan laten staan. Zoals bijv bij een RAV-4. Daar staat de GPS altijd op't scherm (ok, kan wel uit, maar standaard staat het aan).

Het is wel een handig middel, maar op een examen moet je echt zelf weten hoe hard je mag e.d. Wat je later doet, moet je zelf weten. Ik ben altijd zeer blij met de flitspaalmeldingen op m'n GPS, maar ik heb m'n rijbewijs dan ook alweer een tijdje ;)
sven.s
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 sep 2009, 18:47

Re: gps ?

Bericht door sven.s »

ik gebruik mijn iphone als navigatie toestel, zet hem gewoon in de wagen of leg hem plat op men dashboard of er naast.
Spietske
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jan 2009, 15:24

Re: gps ?

Bericht door Spietske »

Ik vermoed dat dit niet mag aangezien het niet standaard bij je auto hoort.
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: gps ?

Bericht door GRO »

Waarom al dat gediscussieer?

Een simpele vraag:
Is tijdens het praktijk examen een werkende gps toegstaan?
Een simpel antwoord:
NEEN
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Re: gps ?

Bericht door Metallicdeth »

Discussiëren over het waarom is toch ook wel eens goed? Alle regels klakkeloos aannemen lijkt mij niet echt gezond?

De wet is de wet, maar het waarom is toch zo interessant ;)
sven.s
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 sep 2009, 18:47

Re: gps ?

Bericht door sven.s »

in de wet zal dat idd niet staan, gewoon regel van de rijschool.
Achja, maakt niet uit. :)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24

Re: gps ?

Bericht door de rijprof »

gewoon regel van de rijschool
correctie: gewoon een regel van het 'examencentrum'.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: gps ?

Bericht door bert.covens »

Simpel: 't mag dus niet. 't Zou je een oneerlijke voorsprong geven op kandidaten die niet over dit snufje beschikken.

Beschouw gewoon je examinator als een soort van "levende GPS". Je zal dus heus niet verloren rijden. Blijf je wel concentreren op àlle verkeersborden. Oa verboden rijrichting, of bvb verplicht rechtsaf en dergelijke. (Ook van dergelijke borden wordt, terecht, verwacht dat je ze zelf gezien hebt, en ook respecteert. Als dat (nog) niet lukt zonder GPS, dan bewijs je eigenlijk maar 1 ding. Namelijk dat je nog niet klaar bent voor je examen. Want dan moet je immers bewijzen dat je zélf al die dingen opmerkt, en daar correct mee omgaat met je auto. Goed blijven oefenen tot je 't zonder GPS ook kan, lijkt me dan de enige juiste oplossing. (en sorry als ik hier nu cru ben).

Blind vertrouwen op je GPS is sowieso uit den boze. Zelfs toestellen die gebruik maken van bvb TMC. Een aantal voorbeelden: een straat die tijdelijk ingericht is als speelstraat, een omleiding omwille van een manifestatie of pas gebeurd ongeval,.... Zelf blijven opletten op de verkeerssituatie is ALTIJD geboden, hoe handig die moderne technologie ook is.
Laatst gewijzigd door bert.covens op 02 mei 2010, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: gps ?

Bericht door bert.covens »

Metallicdeth schreef:Er is, volgens mij, wel één verschil: als de GPS is ingebouwd in je auto en je deze niet kan uitschakelen, mag je deze wel aan laten staan. Zoals bijv bij een RAV-4. Daar staat de GPS altijd op't scherm (ok, kan wel uit, maar standaard staat het aan).
Op het examen zou ik 'm toch maar uitschakelen, dan.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie