Kostprijs rijbewijs B

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Jesse
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 apr 2009, 17:37
Locatie: Leuven

Kostprijs rijbewijs B

Bericht door Jesse »

Hallo,

Ik ben 17 jaar en zou dus graag in de vakantie mijn theoretisch examen gaan afleggen, maar nu vraag ik me af hoeveel dit kost, ook € 15 zoals bij A3?

En als ik dan voor mijn theoretisch examen geslaagd ben, kan ik dan direkt mijn voorlopig rijbewijs afhalen en zelf oefenen?

En hoeveel zou het effectief rijbewijs en de verplichte praktijklessen dan in totaal kosten?


Alvast bedankt!
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Kostprijs rijbewijs B

Bericht door Inazuma »

jessevds schreef: Ik ben 17 jaar en zou dus graag in de vakantie mijn theoretisch examen gaan afleggen, maar nu vraag ik me af hoeveel dit kost, ook € 15 zoals bij A3?
Ja.
jessevds schreef:En als ik dan voor mijn theoretisch examen geslaagd ben, kan ik dan direkt mijn voorlopig rijbewijs afhalen en zelf oefenen?
Je kan dan een voorlopig rijbewijs B gaan halen, en met een begeleider oefenen.
Die moet voldoen aan de voorwaarden :
- een Belgisch rijbewijs kunnen krijgen
- minstens 8 jaar rijbewijs B hebben
- niet vervallen zijn, of in de afgelopen 3 jaar vervallen geweest zijn, van het recht tot sturen
En hoeveel zou het effectief rijbewijs en de verplichte praktijklessen dan in totaal kosten?
Er zijn geen praktijklesen in een erkende rijschool verplicht bij rijbewijs B met begeleider.

Die lessen zijn wel verplicht (minstens 20 uur) indien je alleen wil gaan rijden.


Minimaal (met begeleider) :
- 15 euro theorie-examen
- 9 euro voorlopig rijbewijs +2 pasfoto's
- brandstof + slijtage bij oefenen met de auto (onbekend bedrag)
- 36 euro examen
- 16 euro rijbewijs + 2 pasfoto's


Zonder begeleider :
Naast de bovenstaande kosten, moet je bij de rijschool toch op 50-55 euro / lesuur rekenen.
Maal 20 = rond de 1000-1100 euro + eventuele examenbegeleiding er nog bij . Voor een concreter bedrag : informeer bij de rijschool van je keuze.
Jesse
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 apr 2009, 17:37
Locatie: Leuven

Bericht door Jesse »

Hartelijk dank!

Want ik vond deze informatie niet echt op de website.
Plaats reactie