17

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
laudek

17

Bericht door laudek »

hallon , ik ben nu 17 !
wat is de snelste weg om alleen in een auto te kunnen rijden?
dus ik neem aan 1.eerst theorie blokken en dan afleggen
maar wat dan?
en moet ik 18 jaar zijn voor alleen op de weg te mogen rijden?

mvg
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Je mag je theorie examen afleggen zodra je 17 bent.
Artikel 2
De kandidaat voor het rijbewijs B mag deelnemen aan het theoretisch examen vanaf de leeftijd van 17 jaar.


Nadat je geslaagd bent mag je een voorlopig rijbewijs afhalen MET BEGELEIDER en daarmee mag je beginnen oefenen.
Artikel 3
De kandidaat voor het rijbewijs B die geslaagd is voor het theoretisch examen ontvangt een voorlopig rijbewijs B dat drie jaar geldig is. (...)
De houder van het voorlopig rijbewijs B moet vergezeld zijn van een begeleider (...)


Wil je alleen rijden moet je eerst 20 uur rijschool volgen waarna je een voorlopig rijbewijs ZONDER BEGELEIDER kan verkrijgen.
De rijlessen kan je al volgen voor je 18, maar voor het verkrijgen van het voorlopig rijbewijs moet je wel 18 jaar zijn.
Artikel 4
De kandidaat voor het rijbewijs B die geslaagd is voor het theoretisch examen, minstens 18 jaar is en 20 uur praktisch rijonderricht heeft gevolgd in een rijschool heeft recht op een voorlopig rijbewijs B dat hem toelaat zonder begeleider te rijden. Dit voorlopig rijbewijs is 18 maanden geldig.


Met andere woorden: je zal niet alleen kunnen rijden voor je 18 bent.

Zie ook hier voor meer details.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie