gebuisd, rood licht

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
gil
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 dec 2008, 13:14

gebuisd, rood licht

Bericht door gil »

Hallo, heb daarnet mijn examen gedaan, maar ben gebuisd, door rood licht gereden, en nu mag ik nog drie maand wachten voor een herkansing..

Ik heb een voorlopig rijbewijs 36 maand, kan ik dat gaan inwisselen voor een van 18 maand? (ik weet niet aan welke voorwaarden je moet voldoen om het rijbewijs 18 maand te halen, weet alleen dat je achtien jaar moet zijn.. En moet je lessen hebben gevolgd daarboor?

Alvast bedankt

Mvg
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Ai, dat is uiteraard niet één van de lichtste fouten die je kan maken. :P

Anyway, je gaat inderdaad 20u rijles moeten volgen bij een erkende rijschool. Na die 20u rijles ga je dan een bekwaamheidsattest krijgen en dat kan je dan gaan binnendoen bij je gemeente om een voorlopig rijbewijs 18 maanden te krijgen.

Het is dus maar aan u om te bepalen of je wel al die moeite/kosten wil doen.
gil
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 dec 2008, 13:14

Bericht door gil »

Pff, kan je ergens anders een examen afleggen (praktijk) dan waar je het al eerder hebt gdn?

Mvg
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

gil schreef:Pff, kan je ergens anders een examen afleggen (praktijk) dan waar je het al eerder hebt gdn?

Mvg
Nee, je kan dat niet kiezen.
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Bericht door Elke V »

BuBbA schreef:
gil schreef:Pff, kan je ergens anders een examen afleggen (praktijk) dan waar je het al eerder hebt gdn?

Mvg
Nee, je kan dat niet kiezen.
je kan wel ergens anders rijles volgen bij een erkende rijschool en dan met die rijschool examen gaan doen op de plaats waar de rijschool gevestigd is ...
viewtopic.php?t=9710&highlight=examencentrum+kiezen
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Elke V schreef:
BuBbA schreef:
gil schreef:Pff, kan je ergens anders een examen afleggen (praktijk) dan waar je het al eerder hebt gdn?

Mvg
Nee, je kan dat niet kiezen.
je kan wel ergens anders rijles volgen bij een erkende rijschool en dan met die rijschool examen gaan doen op de plaats waar de rijschool gevestigd is ...
viewtopic.php?t=9710&highlight=examencentrum+kiezen
Dat is uiteraard volledig correct. :lol:
gil
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 dec 2008, 13:14

Bericht door gil »

Ik moet nog drie maand wachten tegen ik mijn praktijk nog eens mag doen.. Maar wil niet zolang nogwachten voor alleen te rijden :( Heeft iemand eventueel een oplossing waardoor ik tog geen drie maand moet wachten en wel al alleen zou kunnen rijden...

En heeft het zin om af en toe eens te bellen naar de rijschool om te vragen of er plots geen plaatsen vrij gekomen zijn..?

Mvg
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

De mogelijkheden die je hebt:

- 20u rijles volgen en voorlopig rijbewijs 18 maanden halen. Kost veel geld en het duurt ook wel een tijdje om aan die 20u te geraken.

- Rijles gaan volgen en via de rijschool dan een examen laten vastleggen. Rijscholen hebben meestal sneller een plaats vast. Nadeel is wel dat je rijles moet gaan volgen, en met het voertuig van de rijschool examen moet gaan afleggen.

Regelmatig bellen kan trouwens nooit kwaad.
gil
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 dec 2008, 13:14

Bericht door gil »

Oke, bedankt, ik denk dat ik gewoon ga wachten.. :( en regelmatig eens bellen..
(en wat is regelmatig?)

Mvg
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Je kan wekelijks wel eens bellen om te vragen of er niemand afgezegd heeft ofzo.
gil
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 dec 2008, 13:14

Bericht door gil »

Oké zal ik dan zeker doen :)

Bedankt
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

gil schreef:Oke, bedankt, ik denk dat ik gewoon ga wachten.. :( en regelmatig eens bellen...
Als het er zo druk is dat je 3 maanden moet wachten op een andere afspraak, vergeet je niet in te schrijven zodat je zeker een vaste datum hebt.
Met wat geluk kan je die nadien naar voren schuiven.
gil
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 dec 2008, 13:14

Bericht door gil »

Inazuma schreef:
gil schreef:Oke, bedankt, ik denk dat ik gewoon ga wachten.. :( en regelmatig eens bellen...
Als het er zo druk is dat je 3 maanden moet wachten op een andere afspraak, vergeet je niet in te schrijven zodat je zeker een vaste datum hebt.
Met wat geluk kan je die nadien naar voren schuiven.
Hoe bedoel je?
Ik heb mijn afpsraak al vastgelegd in augustus..

Mvg
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

gil schreef:Hoe bedoel je?
Ik heb mijn afpsraak al vastgelegd in augustus..
Zoals je gedaan hebt dus :
- afspraak vastgelegd om zeker een afspraak te hebben ;
- en hopen dat je ze nog kan vooruitschuiven mochten er eventueel gaten in de agenda van het examencentrum vallen.
Plaats reactie