vraagje ivm niet rijden voor 6u 's maandags.

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
carine
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2009, 15:19

vraagje ivm niet rijden voor 6u 's maandags.

Bericht door carine »

Ik ben 43 jr en heb mijn voorlopig rijbewijs b ben 5 jr in het bezit van motorijbew.

Ik heb mij een autootje gekocht en wil nu mijn moto verkopen maar omdat ik 's morgens al om 03.30U naar mijn werk vertrek kan ik die niet verkopen omdat ik niet voor 06.00U 's maandags met de auto mag rijden.

Zou het mogelijk zijn om hierop een uizondering te kunnen krijgen en zoja waar zou ik daar moeten voor zijn.
Politie hier weet het niet daar ben ik al naar toe geweest.

Ik vind het zo gek om die motor voor één dag te moeten houden verzekeringen zijn zo al duur genoeg.
Maar wet zal waarschijnlijk wel wet zijn denk ik.
Nooit te oud om te leren.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Je zal er helaas niet onderuit kunnen, wet is inderdaad wet :(

Kan je bij je verzekering niet eens informeren om je auto en je moto te combineren?
Bij het afsluiten van een autoverzekering krijg je vaak een grote korting op de premie van je moto, waardoor het totaal van de kosten nog draaglijk is.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Bericht door Elke V »

iemand heeft mij ooit eens iets gezegd van een verzekering voor één bestuurder en twee voertuigen: als gij de enige bent die met twee voertuigen rijdt, kunt ge ergens uw moto én uw auto laten verzekeren, maar ze zijn nooit tegelijkertijd verzekerd: uw moto is niet verzekerd terwijl ge met uw auto op de baan zijt en vice versa.
maar 'k heb géén idee hoe dat zit en waar dat was hé ... :roll:
en of dat wel waar is, for that matter ...
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Elke V schreef:iemand heeft mij ooit eens iets gezegd van een verzekering voor één bestuurder en twee voertuigen: als gij de enige bent die met twee voertuigen rijdt, kunt ge ergens uw moto én uw auto laten verzekeren, maar ze zijn nooit tegelijkertijd verzekerd: uw moto is niet verzekerd terwijl ge met uw auto op de baan zijt en vice versa.
maar 'k heb géén idee hoe dat zit en waar dat was hé ... :roll:
Dat was vele jaren geleden een bestaande regeling.

Elk motorvoertuig moet voortdurend verzekerd zijn als het op de openbare weg of een openbaar terrein staat of rijdt.

Meestal krijg je korting op de motor- of oldtimerverzekering als je ook al een autopolis hebt bij dezelfde maatschappij.
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Bericht door Elke V »

Inazuma schreef:Dat was vele jaren geleden een bestaande regeling.

Elk motorvoertuig moet voortdurend verzekerd zijn als het op de openbare weg of een openbaar terrein staat of rijdt.
maar nu kan dat niet meer?
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Elke V schreef:maar nu kan dat niet meer?
De regeling die jij noemde bestaat inderdaad niet meer.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie