theorie rijbewijs A

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
bob

theorie rijbewijs A

Bericht door bob »

hey,

ik had een vtraagje, ik ben 18 jaar en heb mijn vast rijbewijs voor de auto (rijbewijs B) en nu zou ik graag een ijbewijs voor de moto willen halen. mijn vraag is :

als je een vast rijbewijs B hebt, moet je dan nog theorie examen afleggen voor een motorijbewijs A of enkel nog de praktijk?

mvg,

bob
Inazuma

Re: theorie rijbewijs A

Bericht door Inazuma »

bob schreef:als je een vast rijbewijs B hebt, moet je dan nog theorie examen afleggen voor een motorijbewijs A of enkel nog de praktijk?
Je moet zowel theoretisch als praktisch examen afleggen.
bob

Bericht door bob »

en moet je als je je vast rijbewijs A (licht) hebt en je wil voor het zwaar rijbewijs gaan ( meer dan 25kw), moet je dan nog eens theorie afleggen?

mvg,

bob
Inazuma

Bericht door Inazuma »

bob schreef:en moet je als je je vast rijbewijs A (licht) hebt en je wil voor het zwaar rijbewijs gaan ( meer dan 25kw), moet je dan nog eens theorie afleggen?
Dat hoeft niet noodzakelijk.

Na minstens 2 jaar in bezit te zijn van een beperkt motorrijbewijs (max. 25 kW en een vermogen/gewichtsverhouding van minder dan of gelijk aan 0,16 kW/kg ) kan je naar de gemeente stappen en een nieuw, onbeperkt motorrijbewijs gaan halen.
Kost je enkel weer pasfoto's en de retributie voor een rijbewijs.
Hiervoor moet je dus geen examens doen, maar het komt ook niet vanzelf: je moet wel eerst je rijbewijs laten aanpassen.

Alternatief is na je 21 opnieuw het praktische examen af te leggen met een "zware" motorfiets - en als de theorie tegen de tijd van je examen meer dan 3 jaar geleden is, ook nog eens theorie opnieuw afleggen.
Dat is veel moeite en kosten voor uiteindelijk maar een beetje sneller op een zware motor te mogen rijden ...
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

="Inazuma
Na minstens 2 jaar in bezit te zijn van een beperkt motorrijbewijs (max. 25 kW en een vermogen/gewichtsverhouding van minder dan of gelijk aan 0,16 kW/kg ) kan je naar de gemeente stappen en een nieuw, onbeperkt motorrijbewijs gaan halen.
Kost je enkel weer pasfoto's en de retributie voor een rijbewijs.
Kan men dit niet op het bestaande rijbewijs aanpassen en moet het steeds een nieuw rijbewijs met foto's en kosten zijn :?:

Ik heb bv mijn instructiecode's er gewoon laten bijzetten :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Benny Stinkens schreef: Kan men dit niet op het bestaande rijbewijs aanpassen en moet het steeds een nieuw rijbewijs met foto's en kosten zijn :?:
Niet als men de categorieën waarvoor het rijbewijs niet geldig is doorhaalt ...
Ik heb bv mijn instructiecode's er gewoon laten bijzetten :wink:
De opmerkingsvakken zijn normaal leeg, dus dat gaat.
Plaats reactie