auto+ brommer

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Vespa en ferrari

auto+ brommer

Bericht door Vespa en ferrari »

geachte,

Ik ben nu 17 jaar en 5 maanden oud en heb 3 maanden geleden mijn theoretisch rijbewijs B=&gt voor de auto gehaal. Ik ben dus in het bezit van een voorlopig rijbewijs voor de auto.
Maar...
Ik heb nu ook een vespa'tje (pk 5O XL) 50 cc en dus ook klasse B.
maar nu is mijn vraag dus. &quotmoet ik mijn rijbewijs A3 nu nog halen om met de vespa te mogen rijden, of volstaat mijn voorlopig rijbewijs B.
is het niet mogelijk om bv. je rijbewijs te &quotupdaten&quot zodat de gehele theorie van de auto wegvalt?

mvg,
Vespa
Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door Clio-Tuning »

Met een voorlopig rijbewijs B mag je geen brommer klasse B besturen. Je moet u vast rijbewijs B hebben ofwel je voorlopig/vast A3 rijbewijs.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Beste Andreas,

Met een voorlopig rijbewijs voor cat B mag je geen bromfiets klasse B besturen
Het moet dus een echt rijbewijs B zijn (leeftijd heeft daar niets mee te maken)

Maar je maakt hier nog een grote fout namelijk een bromfiets die 50km/u kan rijden is geen bromfiets maar een motorfiets.

En ook met een echt rijbewijs B mag je geen motorfiets besturen want daar heb je dan weer rijbewijs A voor nodig.
Uitkijken dus
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Andreas

Bericht door Andreas »

En als je al 20 bent, je hebt nog geen rijbewijs... maar wel een brommer die 50 km/h kan, volstaat het dan om alleen je voorlopig rijbewijs voor de auto te hebben. of moet je toch eerst je voorlopig met de brommer doen?
Plaats reactie